2025. Augusztus 11. Hétfő - Zsuzsanna

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Csabi626 | 2010-03-11 16:05 mazda-auto.hu részére

Nos, a futómű emelést a következőképpen oldottuk meg:
Egy bontott toronyszilentről levágtuk az alsó részt, a felső részét pedig simán ráhúztuk a hosszabb tőcsavarokra, de úgy, hogy a két lemeztányér közé még egy sor csavaranyát tettünk (lehetett volna kettőt-kettőt is, de nem kellett akkora emelés).
Így kb. 35mm-rel "hosszabb" a futómű, a bontott alkatrész pedig tökéletes felfekvést biztosít.

Üdv : Csabi

Csabi626 | 2010-03-03 16:48 mazda-auto.hu részére

Na meglátjuk, szerencsére ahol kivesszük a rugót ott lesz egy pár bontott darab is, és össze tudjuk őket hasonlítani, de a legprofibbnak ez a közdarab tűnik kétségtelenül.
Köszi a tanácsot.

mazda-auto.hu | 2010-03-03 15:53 Csabi626 részére

A 2,0 dízel ráadásul nem nehezebb, mint a 2,5 V6 benzines, tehát elöl sem igaz. Szerintem a legegyszerűbb megoldáés a felső rugótányér és a karosszéria közé egy közdarabot csináltatni, mely egy nyomtávszélesítő gyűrűhöz hasonlít. Természetesen tökéletes felfekvést kell, hogy garantáljon. Nyílván a tányér tőcsavarjait is meg kell hosszabbítani.

Esetleg a kombi hátsó rugóit ajánlanám, de mivel igazi GE-kombi verzió nem létezett, nem tudom használható méretű-e a rugója.

Csabi626 | 2010-03-03 13:52

Tisztelt Szakértő!

Ha azt szeretném megoldani hogy autóm (93-as 626-v6-os, csapott hátú) hátulja 3-4 centivel magasabbra kerüljön mit érdemes csinálni?
Hallottam olyan megoldást, hogy a dízel 626-os rugóit kell beletenni, mert az valamivel erősebb mint a benzinesé, és ennyivel magasabban tartja a kasznit, ami elől logikusnak is tűnne, de hátul vajon mennyire igaz?
Vagy van e erre valami egyéb bevált megoldás?

Csabi626 | 2010-03-02 17:24 mazda-auto.hu részére

Köszi :)

mazda-auto.hu | 2010-03-02 16:10 Csabi626 részére

Igen, nem válaszoltam, mert tulajdonosok tapasztalatait vártam. Valójában a gyárinál tartósabb lengéscsillapítókkal még nem találkoztam. A Monroe egyébként nem rossz, de jó a Kayaba, SACHS, Bilstein ...stb is. Általában a drágább a jobb. 10-15 éves autókban a gyári Mazda csillapítók 80-85%-os eredményt produkálnak, ami a legtöbb európai autó esetében elképzelhetetlen eredmény.

Csabi626 | 2010-03-02 15:09

Bocs hogy itt it megkérdezem de a 626-os topicban nem érkezett válasz..

Tisztelt márkatársak, Szakértő!

Lengéscsillapítók felől érdeklődnék, 93-as v6-os hatchback-emhez, kinek melyik márkával milyen tapasztalata van?
Tudom hogy pl. a Monroe elég jónak számít, van e esetleg olyan, ami hasonlóan jó minőségű, de olcsóbb árkategóriájú?
Nem elsősorban sportos vezetéshez, gyors kanyarokhoz, hanem inkább hétköznapi használathoz kell.

Köszi

StationW:) | 2010-02-27 15:51

Mek-lod!

El tudnád nekem küldeni a németekkel történt levelezésed, meg az eredményt. Épp egy cikket írok a www.autofilia.blog.hu oldalunkra a témában, és esetleg beletenném. Én leveleztem a Mazdával, és ők azt írták, hogy elméletben ez a típus teljesíti az EURO2 normát, de nekik is utána kell járni, a konkrét típusbizonyítványnak, mert az a döntő. egy független minősítő aki végez ilyen besorolást (pl TUV) az meg tudná csinálni, ha az eredetiben nem szerepel. Az érdekes kérdéseket vetne fel.

nagy.sandor01@citromail.hu

Üdv!

mazda-auto.hu | 2010-02-23 15:05 mek-lod részére

Várjuk!

mek-lod | 2010-02-23 14:56 mazda-auto.hu részére

köszönöm a választ

közben keresgéltem
ha elküldjük a német szerveknek az autó forgalmijának másolatát, elkészítik a 'besorolást', kíváncsi leszek az eredményre...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó