2025. Június 14. Szombat - Vazul
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
Digvid | 2010-04-28 09:35 mazda-auto.hu részére
5w 40 olajat raktam bele eddig is,milyen rakjak akkor bele??
mazda-auto.hu | 2010-04-28 09:30 Digvid részére
Nagyobb mértékű olajfogyasztás leggyakrabban viszkozitás, azaz olaj vastagság, nem pedig olajmárka függő. Az olajfogyasztás 99%-ban bemelegedett 80-100C fokos motorolajnál történik. Az olaj kizárólag ilyenkor megfelelő vékonyságú az optimális kenéshez. Egy többfokozatú motorolaj jelzésében (xxw-xx) a második szám jelzi a melegoldali vastagságot. Tehát az eddigiekben használtnál pl. 5w-30 helyett, ki lehetne próbálni egy 40-es melegoldali jelzésű olajat. Azon belül is elsősorban teljesen szintetikusat. Az olajfogyasztást egyébként elsősorban nem az olaj "vastagításával" kell megoldani, ez általában csak ideiglenes megoldásnak bizonyul.
Digvid | 2010-04-28 08:44
Üdv.!!
Nekem van egy 2004.es 2.0 diesel Mazda 6 om ami kissé eszi az ojalat,probáltam castrol,Q8,Shell olajakat már de mindengyiket eszi föleg a castrolt az nagyon nem joo!!Milyen olajat ajánlana bele ami kicsit jobb??
mazda-auto.hu | 2010-04-27 16:41 mazda-auto.hu részére
A lökettérfogatra sincs pontos adat, tehát az is csak elvileg...
mazda-auto.hu | 2010-04-27 16:40 rossonero részére
Elvileg a 199 lóerős KL sorozatú V6-os motornak nagyobb volt a kompressziós értéke a többi kivitelhez képest. Mivel a lökettérfogat nem változott, ezért valószínűleg a hengerfejek, vagy a dugattyúk voltak módosítva.
rossonero | 2010-04-26 20:03
Köszönöm a választ!!!
Lenne még egy kérdésem a szakértő úrhoz.Mit kellene kicserélnem az MX-6-os gyári 164 LE-s motorjában ahhoz, hogy olyan legyen, mint egy japán belpiacos tehát gyári 200 LE-ős?Tehát mi a különbség egy japán belpiacos és egy itt nálunk kapható verzió motorja között(ezalatt ilyeneket értek, hogy pl:elktronika,dugók stb.)Tehát összegezve miket kellene japán belpiacosra cserélni a motorban?
Előre is köszönöm a választ!!!
mazda-auto.hu | 2010-04-26 08:36 rossonero részére
Mivel már nem mondhatóak fiatalnak a fellelhető MX-6-osok, ezért tulajdonképpen a korábbi gazdák gondossága, karbantartások elvégzése határozzák meg az adott autó állapotát. Jól át kell nézni a kiszemelt példányt. Korábbi írásunk, bár ez inkább típustörténet: www.mazda-auto.hu/mazda-mx-6.html
rossonero | 2010-04-25 14:44
Üdvözlet!
Autóvásárlás előtt állok és MX-6-ra gondoltam abból is a 2.5 v6-os(93as).Sokat tudok már az ilyen autókról, de kíváncsi lennék egy szakértő véleményére is.Előre is köszönöm!
laca | 2010-04-25 12:46
Köszönöm a választ megpróbálom cseredarabbal mert állitolag a kis érzékelők romlottak el benne.
Pety | 2010-04-23 10:08 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a gyors választ!