2025. Augusztus 11. Hétfő - Zsuzsanna

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Easyrider5277 | 2010-02-23 14:46 mazda-auto.hu részére

Nem, azok még nem. Viszont volt zöldkártyán és nagyon szép eredményt hozott és nem is füstölt egy kicsit sem, ami ezeknél sztem nem rossz eredmény. De meg fogom azokat is vizsgáltatni.
Köszönöm válaszát.

mazda-auto.hu | 2010-02-23 14:37 mek-lod részére

Az EURO II. besorolásnak megfelelő motorok nagyjából 1996-tól készültek. Ez nem jelenti azt, hogy korábbi Mazda típusok, melyek már technikailag jóval az európai átlag előtt jártak ne teljesítenék az EURO kettőnek megfelelő igen tág emissziós értéktartományt. De sajnos ez hiába van így, utólag már nem módosíthatunk a besoroláson, hacsak a Közlekedési Felügyelet nem ad erre lehetőséget, de tudomásom szerint nem.

mek-lod | 2010-02-23 12:33 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakértő Úr!
nekem is hasonló a kérdésem, mint StationW kollégának, azzal a különbséggel, h. az enyém '94-es 626 GV FE 2.0i 8V, sz'al ez a motor EURO 1-s v. EURO 2-s minősítésű?
azért kérdezem, mert a nyáron Berlinbe szeretnénk utazni ezzel az autóval, ugye ebben a városban is bevezették a környezetvédelmi zónákat, jó volna tudni, milyen színű matricát vegyünk

a Közlekedési Felügyeletről elég rosszak a tapasztalataim, legutóbb is kisebb procedúra volt kérni a 'szakvéleményüket' az autó teljesítményével kapcsolatban (rosszul szerepelt a forgalmiban)
az ügyintéző (persze)azt sem tudta hol keresse a motorszámot...
végül abban maradtunk, vigyek neki egy levelet egy hivatalos márkaképviselettől, akik közlik az adatokat?! o_O
ezek után kétlem, h. képesek lennének meghatározni a motor környezetvédelmi osztályba sorolását

mazda-auto.hu | 2010-02-23 08:10 Easyrider5277 részére

A porlasztócsúcsok lettek vizsgálva?

mazda-auto.hu | 2010-02-23 08:07 StationW:) részére

Igen, de a motoröntvény és motoralkatrészek azonossága nem jelenti az üzemanyagellátás, illetve szabályzó rendszer azonosságát. A Közlekedés Felügyelet adhat erről információt, hogy a füstölés alapján lehet-e újrakategórizálni egy korábban gyártott típust?

Easyrider5277 | 2010-02-22 14:59

91-es kiadású BG 1,7 mazdám melegen nehezen indul. Cseréltem már rajta üzemanyagszűrőt,- ezt a pumpával együtt-, valamint adagolót is. Sajnos így sem lett jó. Mi okozhatja?

StationW:) | 2010-02-22 12:50

...az FE DOHC-t pedig a KIA még 2002-ben(!) is változatlanul építette be a Sportage modellbe.

StationW:) | 2010-02-22 12:41

Stimt. De a GV pl. 97-ig volt forgalomban, az EURO 2-őt pedig 96-ban vezették be,és a motorok technológiája is alkalmas az euro 2 norma teljesítésére (szabályozott katalizátor, szabályozott befecskendező rendszer). Érdemes lenne utánamenni. Svájci piacosok meg ugyebár extra "tiszták" voltak.

mazda-auto.hu | 2010-02-22 11:00 StationW:) részére

Még akkoriban az EURO1 sem volt érvényben, így kizárható.

StationW:) | 2010-02-22 00:12

Hello!

Érdeklődni szeretnék, hogy az 1990-es 626 széria rendelkezik-e hivatalos EURO 2 minősítéssel a gyártó részéről?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó