2025. November 8. Szombat - Zsombor
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda3 Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó










mazda-auto.hu | 2010-03-29 10:14 huser részére
A fék kopó alkatrész, egy féktárcsát el lehet használni 10000 km alatt is, de el lehet vele menni 100000km-t is. Használati körülmény függő. Egy nem versenyzésre használt autó ( az kizáró ok) esetében a motort tekintve már nem ilyen nagy az eltérés élettartamban. Az esetleges gyári hiba viszonylag kevés futásteljesítmény után kiderül, így a Mazda sem tudja később garanciában vállalni a fékrendszer fő teherviselő elemeinek felújítását-cseréjét. Esetedben valószínűleg valamilyen hirtelen hőmérséklet változás miatt bekövetkezett elhúzódásról van szó. Ilyet produkálhat a forró tárcsákra felfröcsennő víz. 27000km után az esetek többségében már nem csökkenti számottevően a tárcsák használhatóságát egy szabályzás, hiszen ilyenkor általában már közel sem új állapotúak. Az üzembiztonságot a szabályzási minimum méret határozza meg, de ezt a szerviz jól tudja.
huser | 2010-03-27 18:30
Szervusz,
van pár kérdésem, nem tudom egyszerre vagy inkább egyesével tegyem e fel.Most inkább egy (első): Mzda 6 2008-as dízel 2 l-es kombim van, 27.000 km-rel. Az első féktárcsát kellett felszabályozni, mert nagyon ütött és még a kormány is rángatott fékezéskor. első probléma: hogy fordulhat ez elő? A szervizben azt mondták, biztos kilágyult az anyag ( a felület meg sem volt égve). Ilyen amatőr beszólást már rég hallottam! Második: ezt nem ismerték el garanciális hibának. De akkor ez mi? Ha az anyag kilágyul? A végén erősködtem és szivességből nem kellett fizetnem de ez nem a pénzről szól nálam!!! Egy Mazdának nem lehet hibája, hiszen akkor azonnal más autót veszek.
Három: mewgfelelő javítási mód erre a felszabályozás? ezt szintén nem tudom elfogadni, hiszen ezzel a tárcsa élettartama (esetleg üzembiztonsága???csökken, és akkor ha 35.000-nél cserélni kell az se garanciális lesz? A motor se az, mert azt meg járatni kell hogy menjen és kopik tőle? Érdekes logikai láncot lehet erre építeni...Várom a válaszotokat. H.R.
mazda-auto.hu | 2010-03-16 08:40 apostas részére
Nem tudom, nem egy "fogyó" alkatrészról van szó. Az eredeti 45915,-Ft.
mazda-auto.hu | 2010-03-16 08:36 skandar részére
Konstrukciójából adódóan a kormányoszlop időszakosan ún. befeszítést igényel. Kellemetlen, de ha ez esetben is erről van szó, akkor gondot nem okoz.
apostas | 2010-03-13 16:54
Tisztelt szakértő Úr
A kérdésem az lenne hogy 2004-es 1.6 cdte mazdámhoz
corteco ékszíjtárcsa jó -e, vagy milyet ajánl a gyárin kivül,mert az borsós.
skandar | 2010-03-13 10:12
Sziasztok!
Régebben olvastam itt, a fórumon, 6-os mazdát érintő kormány lötyögésről, kotyogásról. Az érdekelne, hogy ezzel a jelenséggel használhatom-e bátran az autót és egyáltalán mi okozza a problémát. Köszönöm a segítséget előre is.
Csabi626 | 2010-03-12 09:52 mazda-auto.hu részére
Épp kasznizás előtt állunk, úgyhogy szólni fogok a kasznisnak hogy tömítsük le valamivel ezt a részt.
mazda-auto.hu | 2010-03-12 08:37 Csabi626 részére
Így is jó. Arra kell figyelni, hogy a sok kis új résben megáll a víz és a sár, ami egy idő után gondot okozhat. Tehát jól le kell alvázvédőzni.
Csabi626 | 2010-03-11 16:05 mazda-auto.hu részére
Nos, a futómű emelést a következőképpen oldottuk meg:
Egy bontott toronyszilentről levágtuk az alsó részt, a felső részét pedig simán ráhúztuk a hosszabb tőcsavarokra, de úgy, hogy a két lemeztányér közé még egy sor csavaranyát tettünk (lehetett volna kettőt-kettőt is, de nem kellett akkora emelés).
Így kb. 35mm-rel "hosszabb" a futómű, a bontott alkatrész pedig tökéletes felfekvést biztosít.
Üdv : Csabi
Csabi626 | 2010-03-03 16:48 mazda-auto.hu részére
Na meglátjuk, szerencsére ahol kivesszük a rugót ott lesz egy pár bontott darab is, és össze tudjuk őket hasonlítani, de a legprofibbnak ez a közdarab tűnik kétségtelenül.
Köszi a tanácsot.