2025. Augusztus 11. Hétfő - Zsuzsanna

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-01-25 09:27 Csabi626 részére

1. Bosch gyártmányú szondákat 34791,-Ft-ért tudunk adni az autóhoz, az NGK 71000,-Ft körül van.
2. Nincs számottevő különbség a két motor között. Gyakorlatilag minden ugyanaz.

Zoli85 | 2010-01-23 13:35

Sziasztok!
Kérem valaki legyen a segítségemre! Van egy 2003-as 6-os sport kombim és a következőket produkálja menet közben.
Minden előjel nélkül leáll és kivillannak a müszerfalon található lámpák mintha csak gyujtáson lenne. Le kell állítanom és kb 5-6 mp. után ujra indítani és mintha mi sem történt volna!Olvasgattam itt de sehol nem találtam ilyen jellegüt még.Kérem amennyiben bárki tud segítsen, hogy mi lehet a probléma és mit cserlétessek, hogy ujra a régi legyen.
Előre is köszönöm mindenkinek!!!!

Csabi626 | 2010-01-22 17:58

2. az nagyon jó lenne, itt is van az alvázszámom:
JMZGE14F201223094
1. havonta 1-2 alkalommal azért kipörgetem, nehogy ellustuljon :)
0. talán a nickemből sejthető, ha esetleg nem mondtam volna, 626-osom van. Egyébként mi a különbség a xedos9 és a 626 v6-osai között motorikusan?

mazda-auto.hu | 2010-01-22 16:23 Csabi626 részére

1.A nyugdíjas hajtáshoz az 5-ös a jobb valamivel, hiszen a túl alacsony hőmérsékletű gyertya nehezebben öntisztul. A Xedos 9 esetében ezek egyébként nem olyan nagy különbségek, hogy aggódj miatta.
2. Alvázszám alapján Hétfőn esetleg meg tudom nézni, van-e rá ajánlatunk.

Csabi626 | 2010-01-22 14:09 mazda-auto.hu részére

Na akkor most a 6-os a jobb, vagy az 5-ös (nekem a 6-osat hozták), akkor a 6-os a hideg típusú, ami megakadályozza a gyertya túlhevülését?
Egyébként én inkább a "nyugdíjas" hajtás híve vagyok, nem nagyon pörgetem, a vízhőfok mutatója pedig 5-10 fokkal a függőlegestől jobbra szokott beállni.
A "gyári" oxigénszenzort ezek szerint nagy valószínűséggel lehet autósboltban is kapni, csak nem tudhatjuk róla hogy ez a "gyári"?
Hogyan lehetne kideríteni?

mazda-auto.hu | 2010-01-22 13:43 Csabi626 részére

A Mazda által használt cikkszám, mely a legtöbb esetben egyáltalán nem hasonlít az esetleges beszállító boltban is árult alkatrészének elnevezésére.

A 6-os az úgynevezett hideg típusú gyertya. A hátsó hengersor esetlegesen magasabb hőmérséklete mellett is megakadályozza a gyertyák túlzott melegedését. Jó az ötös is a Xedos-9 esetében, ha nem jellemző a hajtós használat, és rendben van a hűtőrendszer.

Csabi626 | 2010-01-22 08:48 mazda-auto.hu részére

Az mit takar pontosan hogy "gyári cikkszám"?
Megtudhatom e akkor ezeket a cikkszámokat?
Az 5F-es gyertya miben különbözik a 6F-től, lehet e valamilyen hátránya ha a 6-osat teszem bele?
Köszi!

mazda-auto.hu | 2010-01-22 08:39 Csabi626 részére

Jó ez a gyertya, de a ZFR5F-11 talán jobb lenne. Egy-egy oxigén szenzor van hengersoronként. A kettőnek különbözik a cikkszáma, a vezeték hossza miatt. Csak gyári cikkszám van.

Csabi626 | 2010-01-21 16:30 mazda-auto.hu részére

Mire nekiálltam hogy kiderítem, honnan jön a sípolás, ugyanolyan váratlanul megszűnt, mint ahogy jött...
Hátha nem is jelentkezik többé :)
Más kérdések:
NGK 4291 ZFR6F-11 gyertya jó e a 93-as 2.5/v6-osomba?
Illetve lehet hogy régebben már kérdeztem (akkor bocs), pontosan milyen lambda szonda való bele és hány darab?
Azt tudom hogy kettő van a két hengersor után, de egy mazdás szerelő ismerősöm szerint lenni kellene benne még egynek, amit furcsálottam, de gondoltam megkérdezem.
Nagy valószínűséggel nálam az egyik nem tökéletes, mert kissé magas a lambda érték, de más tünetet nem okoz...
Tudnátok e pontos típus és cikkszámokat mondani esetleg?
Köszi!

mazda-auto.hu | 2010-01-21 08:28 man200 részére

nem beszélhetünk problémáról, nagy hőmérsékleti különbségek esetén nem rendellenes a fényszórók átmeneti belső párásodása. Saját szellőzője is van a lámpatesteknek, hogy csak átmeneti legyen a pára megjelenése.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó