2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Csabi626 | 2010-01-22 17:58

2. az nagyon jó lenne, itt is van az alvázszámom:
JMZGE14F201223094
1. havonta 1-2 alkalommal azért kipörgetem, nehogy ellustuljon :)
0. talán a nickemből sejthető, ha esetleg nem mondtam volna, 626-osom van. Egyébként mi a különbség a xedos9 és a 626 v6-osai között motorikusan?

mazda-auto.hu | 2010-01-22 16:23 Csabi626 részére

1.A nyugdíjas hajtáshoz az 5-ös a jobb valamivel, hiszen a túl alacsony hőmérsékletű gyertya nehezebben öntisztul. A Xedos 9 esetében ezek egyébként nem olyan nagy különbségek, hogy aggódj miatta.
2. Alvázszám alapján Hétfőn esetleg meg tudom nézni, van-e rá ajánlatunk.

Csabi626 | 2010-01-22 14:09 mazda-auto.hu részére

Na akkor most a 6-os a jobb, vagy az 5-ös (nekem a 6-osat hozták), akkor a 6-os a hideg típusú, ami megakadályozza a gyertya túlhevülését?
Egyébként én inkább a "nyugdíjas" hajtás híve vagyok, nem nagyon pörgetem, a vízhőfok mutatója pedig 5-10 fokkal a függőlegestől jobbra szokott beállni.
A "gyári" oxigénszenzort ezek szerint nagy valószínűséggel lehet autósboltban is kapni, csak nem tudhatjuk róla hogy ez a "gyári"?
Hogyan lehetne kideríteni?

mazda-auto.hu | 2010-01-22 13:43 Csabi626 részére

A Mazda által használt cikkszám, mely a legtöbb esetben egyáltalán nem hasonlít az esetleges beszállító boltban is árult alkatrészének elnevezésére.

A 6-os az úgynevezett hideg típusú gyertya. A hátsó hengersor esetlegesen magasabb hőmérséklete mellett is megakadályozza a gyertyák túlzott melegedését. Jó az ötös is a Xedos-9 esetében, ha nem jellemző a hajtós használat, és rendben van a hűtőrendszer.

Csabi626 | 2010-01-22 08:48 mazda-auto.hu részére

Az mit takar pontosan hogy "gyári cikkszám"?
Megtudhatom e akkor ezeket a cikkszámokat?
Az 5F-es gyertya miben különbözik a 6F-től, lehet e valamilyen hátránya ha a 6-osat teszem bele?
Köszi!

mazda-auto.hu | 2010-01-22 08:39 Csabi626 részére

Jó ez a gyertya, de a ZFR5F-11 talán jobb lenne. Egy-egy oxigén szenzor van hengersoronként. A kettőnek különbözik a cikkszáma, a vezeték hossza miatt. Csak gyári cikkszám van.

Csabi626 | 2010-01-21 16:30 mazda-auto.hu részére

Mire nekiálltam hogy kiderítem, honnan jön a sípolás, ugyanolyan váratlanul megszűnt, mint ahogy jött...
Hátha nem is jelentkezik többé :)
Más kérdések:
NGK 4291 ZFR6F-11 gyertya jó e a 93-as 2.5/v6-osomba?
Illetve lehet hogy régebben már kérdeztem (akkor bocs), pontosan milyen lambda szonda való bele és hány darab?
Azt tudom hogy kettő van a két hengersor után, de egy mazdás szerelő ismerősöm szerint lenni kellene benne még egynek, amit furcsálottam, de gondoltam megkérdezem.
Nagy valószínűséggel nálam az egyik nem tökéletes, mert kissé magas a lambda érték, de más tünetet nem okoz...
Tudnátok e pontos típus és cikkszámokat mondani esetleg?
Köszi!

mazda-auto.hu | 2010-01-21 08:28 man200 részére

nem beszélhetünk problémáról, nagy hőmérsékleti különbségek esetén nem rendellenes a fényszórók átmeneti belső párásodása. Saját szellőzője is van a lámpatesteknek, hogy csak átmeneti legyen a pára megjelenése.

man200 | 2010-01-20 16:51

Tisztelt Mazda-Auto.
Mazda 6 EVO II autómon xenon lámpáim párásodnak. Nem vízcseppesek olyan mintha hideg felületre lehelnék,a 2 lámpatest alsó 1/3-a, a távolsági fényszórótól az irányjelzőig. Ha a motor kihül kb 2 óra múlva eltűnik a pára. Szintelen szilikonnal a lámpbúránál letömítve + a lámpatest szerelőburkolatban a tömítést megfordítottam. Oldalsó gumiszellőzők rendben vannak. Lámpa alsó részén van 2db csonk ami nincs semmi.Szabadon vannak.Esetleg innét hiányzik valami cső vagy gumidugó? Gariban az előző tulajnál cserélve lett a 2 elsőlámpa.Mi lehet a hiba? Válaszát köszönöm. Üdv: Man200

mazda-auto.hu | 2010-01-20 09:30 KGabó részére

Ki kell méni, meg kell vizsgálni, hogy az "olyan mintha" valójában mit takar. Gyújtáskapcsoló, üzemanyag, adagoló, izzítórelé...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó