2025. Május 3. Szombat - Tímea
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
Mazda3 MPS Turbó 4x4, 300 lóerővel?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Tibcsi | 2009-11-23 13:43
Köszönöm a gyors választ.
mazda-auto.hu | 2009-11-23 11:10 Tibcsi részére
Jó a Dexelia Ultra is, de még jobb lehet egy teljesen szintetikus motorolaj.
A kenés szempontjából optimális csereperiódus és a hivatalos olajcsere ajánlás általában köszönő vizsonyban sem állnak egymással, de a mai autókat már sokan nem vennék meg ha 7500km-enként kellene szervizbe járni. A Mazda még így is az optimálistól az egyik legkevésbé eltávolodott gyártó.
Szóval legkésőbb 20000km-enként vagy évente le kell cserélni a motorolajat, és mindig a maximum közelében tartani az olajszintet. Mi 0w-30-as teljesen szintetikus motorolajat használunk. ezekben az autókban
Tibcsi | 2009-11-23 09:04
Tisztelt Szakértő!
2004-es 136le diesel Mazda 6-om van. 106000km-el, aktuális az olajcsere. Ajánlaná-e a Dexelia Ultra 5W-30 olajat? Vannak-e tapasztalatok ezzel az olajjal? Mennyi az optimális csereperiódusa? Esetleg Ön mit ajánlana?
Üdvözlettel: Tibcsi
mazda-auto.hu | 2009-11-18 09:31 Csabi626 részére
Jobb, ha ezt az anyagot használod. Bőségesen van adagolva, biztosan nem lesz tömítetlenségi gond.
Csabi626 | 2009-11-17 22:34 mazda-auto.hu részére
Ez bejött, köszönöm :)
Ezek szerint mégsem szélvédőragasztó volt benne??
Szürke nyúlós anyag tartotta, olyan állagú mint a rágógumi.
Összerakásnál is ezt az anyagot kell megmelegíteni, és összenyomni, vagy célszerűbb kipucolni belőle, és másképp összefogatni?
mazda-auto.hu | 2009-11-17 08:10 Csabi626 részére
Ha valóban szélvédő ragasztóval volt utólag "kezelve", akkor a következő módszer nem fog működni, egyéb esetben hőlégfúvóval (200C), vagy sütőben 90C (fokozatosan felmelegítve, nehogy az üveg szétrobbanjon) kell felmelegíteni, majd szétfeszíteni.
Csabi626 | 2009-11-16 17:46
Tisztelt Szakértő!
93-as 626-osomon egy sajnálatos vadkaland miatt cserélni kellett az első lámpákat. Gyorsan kellett új lámpa, és nem is volt rá túl nagy keret, így az újak az olcsóbb kategóriából lettek választva. Világítanak szépen, a tompítottat be is tudtam elég jól állítani, de a távolsági az egyik oldalon nem az igazi. Arra gondoltam, hogyha szét tudnám szerelni a lámpatesteket, a régiben lévő jobb minőségű alkatrészeket áttehetném az újba (nem a foncsor rossz, csak a beállító mechanika).
A régieket vizsgálgatva (szerintem már azok sem az eredetiek voltak) úgy tűnik, hogy szélvédőragasztóval van összefogatva az üveg és a műanyag. Van e valami bevált módszer ennek a roncsolásmentes szétszerelésére?
A választ előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2009-11-16 13:53 boce részére
A villamos rendszer lehetővé teszi.
boce | 2009-11-16 11:47 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a gyors választ, de igazából az érdekel, hogy a villamos rendszere lehetővé teszi-e, hogy nem azonos teljesítményűek legyenek, hiszen a gépkönyv csillagos megjegyzésben az egyes típusoknál 75 és 54Ah-s akkukat emleget.
mazda-auto.hu | 2009-11-16 10:38 boce részére
Az egyes akkumulátorok hosszabb élettartama miatt azonos teljesítményű akkumulátorokat kell használni.