2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kalgez | 2009-10-30 22:29

sziasztok!!lenne egy nagy kérdésem(problémám..)

egy "boldog"mazda 6 tulajdonos vagyok az autó 2008-as (új kiadás) 2000-es dízel....és klímázásnál minden sebességben óriásit ránt az autó.van amikor le is fullad.valószínű a klíma visszafogja(lefolytja) a motort DE újraindításnál elmúlik kb.50 km-ig!!!és ha kikapcsolom a klímát akkor is észlelhető a jelenség..majdnem az összes mazda szalon feltette a kezét mert nem tudják mi lehet a baj...nagyon sokat állt már szervízben.a számítógép sem mutat hibakódot.. hol kezdjem már 3 hónapja tanácstalan vagyok mit csináljak...segítsetek...köszönöm

mazda-auto.hu | 2009-10-30 15:53 Csabi626 részére

Azon a kupakon nincs szelep, ez egyszerúen a hűtőrendszer felöntésére szolgál, mivel ez van a legmagasabb ponton. A másik kupakon van szelep (hűtőn).

Kihűlés közben a kiegyenlítőből kell visszaszívnia a hűtőfolyadékot a rendszernek, levegőt nem szívhat.

Csabi626 | 2009-10-30 10:11

Tisztelt Szakértő!
Az lenne a kérdésem, hogy a 93-as kiadású 2.5/v6 motor hűtőrendszerében pontosan milyen szerepe van a felső kupaknak (a vezérmű szíj felőli oldalon)?
Teljesen zárnia kell, vagy valamelyik irányba átengedni valamilyen módon?
Az enyém jelenleg teljesen lezár, és egyesek szerint ez okozza, hogy a víz lehűlésekor a gumicsövek "összeszívódnak".
Egyébként más problémát nem tapasztaltam a hűtő működésében.
Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2009-10-29 10:18 man200 részére

Mivel gyári cikkszámon fut a szűrő, ezért nem lehet belekötni. A szervizek cikkszám alapján rendelnek, azt már a Mazda Motor Japan, illetve a Mazda Motor Europe dönti el, hogy egyes alkatrészek milyen gyártótól származnak.

A szelepeknek a szívótraktus egyes elmeire van hatásuk, alapjáraton dolgozniuk kell.

man200 | 2009-10-28 16:56

Tisztelt Mazda-Auto!
2005-ös EVO II autómon gázolajszűrőt cserélt a Márkaszerviz. De nem DENSOT tettek fel,hanem MECAFILTER márkájút.A szűrőn a gyári szám R2L1 13ZA5A 9A,ezt is Ausztriából rendelik. Hónapok óta ilyet küldenek a szervíz szerint.Kérdésem: Megfelelő a szűrési finomság, bátran használhatom? Vagy keressek DENSO márkájút? Még 1 kérdés: Mit vezérelnek a kuplungharangon lévő mágnesszelepek? Hideg időben krepeg,olyan a hangja mintha a relé nem húzna meg. Ezt csak alapjáraton csinálja hidegen ,hűvösebb időben.Ha emelek a fordulaton KB 1000-ig akkor megszünik,ha visszaáll alapjáratra újra krepeg amig a motor be nem melegszik. Hibát nem jelez.Természetes jelenség?
Válaszát köszönöm. ÜDv: MAN200

Csabi626 | 2009-10-27 15:00

Igen, ha már egyszer ki kell venni, mindenképpen rendbe akarom tenni amennyire lehet...
Köszi az infot

mazda-auto.hu | 2009-10-27 08:09 Csabi626 részére

Nekünk csak gyári cikkszámunk van, ebből pedig a méretek nem derülnek ki. Viszont ha már ki van szerelve a generátor, akkor a csapágyait is érdemes kicserélni, az nem olyan nagy plusz költség.

Csabi626 | 2009-10-26 15:33

Szintén a töltés témához kapcsolódva kérdezném, hogy lehet e a generátor kiszerelése nélkül tudni, hogy milyen szénkefe való bele?
Mikor kereskedőket kérdeztem, azt mondták, hogy szükség lenne a generátor számára, de sajnos beépített állapotban ezt nem tudtam leolvasni.

mazda-auto.hu | 2009-10-26 09:24 Csabi626 részére

Első körben töltés ellenőrzést kellene végezni, és ezt a problémát kell megoldani. Az alacsony feszültség okozhatja az ABS vezérlő hibáját.

Csabi626 | 2009-10-25 14:28

Helyesbítek, megmértem, mivel sajnos azóta ismét előfordult a hiba, és valóban nincs töltés sem ilyenkor.
Csak azt nem értem, hogy ennek a 3 dolognak (töltés, ABS, féklámpa) mi köze lehet egymáshoz??

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó