2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Fecó | 2009-10-15 17:29 man200 részére

Üdv.
Az általad írt jelenség van az én autómnál is,az első pillanattól kezdve,sajna,de semmilyen gixert nem okoz,bátran lehet használni ettől,oken műkszik,(de koppanva).Csak ez már nem Lada,hogy itt-ott koppanhat,zöröghet,(ez 2006 Mazda6 F/L,32100 km van benne jelenleg,)Bár semmilyen hangnak nem kéne lenni,(ráadásul még féltem/ovom is),1 ilyen ÉRTÉKŰ autónál,oszt még is van.Ezekkel a hibákkal együtt kell élni sajna,ami bosszantó,vagy orientáldni egy másik márka fele.A márka iránti szeretet ilyenek miatt csökken.(ezek a "normális" hangok menetzközben mindíg emlékeztetnek erre).

man200 | 2009-10-15 15:47

Tisztelt Szakértő!
Mazda 6-os kormánya nem ropog,simán könnyen akadásmentesen működik. Csak egy kopanás hallható jobbra tekert majd elengedett kormánynál. KB 5 fokot vissza mozduló kormánykeréknél. Szervízben azt mondták hogy a fogasléc és a fogaskereket nyomó rúgótól jön a hang. A kormanyszár behajtó csatlakozásánál. Lehetséges ez a hiba? Azt mondták ne foglalkozzak vele. Ez a jellemző kormány hiba? Ettől nem akadhat meg egy ponton a kormánymű? Járhatok vele nyugottan?
Válaszát előre köszönöm.

mazda-auto.hu | 2009-10-15 08:31 Ivanuska részére

Valószínűleg a kijelző a probléma, vagy a középkonzol alaplapja, esetleg érintkezési hiba.

mazda-auto.hu | 2009-10-15 08:29 man200 részére

Állítással valószínűleg megszüntethető lenne a ropogás, legalább egy bizonyos időig.
Amennyiben a jellemző kormány problémáról van szó, akkor az nem veszélyes.

Ivanuska | 2009-10-14 18:59

Tisztelt Szakértő! Mazda 6 2004-es autómban kb. 22 C fok belső hőmérséklet elérésekor a központi kijelző vitustáncba kezd, össze-vissza jelez mindent, forognak a karakter szegmensek, stb. Mi lehet a hiba? Válaszát előre is köszönöm.

man200 | 2009-10-13 15:24

Tisztelt Szakértő!
Mazda 6 EVO II_-es 2005_ös 65000 Km futott autómon a kormány jobbra fordításánál a kormányműből egy kopanás hallható járó motornál. Balra nem csinálja. Ha jobbra tekerem majd hírtelen elengedem. Midegy hogy ,a kerék balra , jobbra van fordítva nem végállásig.Közép helyzetben is hallható. Mazda szervíz látta, kormány csúszószárát megzsírozták de a jelenség nem változott. Azt mondták hogy mindegyik ilyen vagy még rosszabb.Nem akadozik,simán könnyen lehet forgatni. Ferdefogazású fogasléc és a fogaskeréktől jön a hang.Több Mazda 6-on is megmutatták ,volt amin jobban kopant.Nyugottan járhatok vele?
Válaszát előre köszönöm.

mazda-auto.hu | 2009-10-08 10:24 öreg részére

Nagy valószínűséggel az osztóműben a lánchajtáshoz kapcsolódik a probléma. Ha csúszós talajon is ropog, akkor viszont nem biztos, hogy ez a gond. Természetesen a féltengelyt is ellenőrizni kell.

öreg | 2009-10-07 20:17

Kedves Szakértő!
Mazda B2500 4 kerék hajtás bekapcsolása után, ha az elejének is fogni kell, a jobb első hajtás felől ropogást hallok. Ön szerint mi lehet a hiba?
Válaszát előre is köszönöm!

aranymives | 2009-10-05 19:08

Értem. Köszönöm az infót.

mazda-auto.hu | 2009-10-05 16:26 aranymives részére

A szerviznek illett volna, de nem előírás javasolnia a cserét.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó