2025. Június 24. Kedd - Iván

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


cella | 2009-08-17 19:30

Szeretném megtudni, hogy a Mazda B2500-asba hol található az olajszivattyú. 2000 évjáratú 2500 cm3,.
Tegnap este leállítottam semmi baj és reggere el ment az olajnyomás.
Megmértük órával is és tényleg nincs.

Easyrider5277 | 2009-08-17 15:37

Azt szeretném megtudni, hogy az 1991-ben kiadott BG-s mazdákon a 3 ill. 4 ajtós kiviteleknél egyezik a futómű?

Katarn | 2009-08-17 11:13 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a válaszát, sajnálattal veszem tudomásul, hogy ez ennyire titkos információ. A korábbi Opel Vectram kezelési útmutatójában benne volt, hogy gyujtást bekapcsolom, és egyszer megnyomom a távirányító valamelyik gombját, és a távirányító már be is van programozva. Mivel ehhez az autóhoz nem kaptam használati utasítást, ezért kérdeztem.

mazda-auto.hu | 2009-08-17 08:44 Katarn részére

Bármelyik hivatalos Mazda szerviz birtokában van az ehhez szükséges információnak. Egyébként alvázszám függő is a procedúra. Nem adhatjuk ki az információt, de szervizünkben szívesen segítünk.

Katarn | 2009-08-16 17:30

Tisztelt Mazda-Autó!

Vásároltam egy használt Mazda B2500-ast, melyhez 3 kulcsot és 3 távirányítot adtak. A 3 távirányítóból azonban csak egy kapcsolja ki a riasztót és nyitja az ajtókat. Kérdésem, hogy hogyan lehet programozni a távirányítót.
Köszönettel:
Brenner Roland

mazda-auto.hu | 2009-08-07 10:41 rm250 részére

Sajnáljuk a történteket. Általában magas olajfogyasztás (nem DPF) előzi meg a történteket, így vannak előjelei a dolognak. Hasonló esetben sebességben hagyva le kell fékezni (nem satufék) az autót.

rm250 | 2009-08-07 08:05 didoapa részére

Szia didoapa !

Az én 6-osom is 2003-as 136LE-s és szintúgy 150E km van benne , 2 hete az én blokkom is szétment , a turbó felrántotta az olajat és addig nem állt le a motor , amég az olaj égett. Ja és hirtelen megszaporodtak az esetek az utóbbi időben , bontókban hiánycikk a fűzött blokk, a hasonló esetek miatt. Motorfelújítás meg kb. 800e ! Japán = megbízhatóság ??????

mazda-auto.hu | 2009-08-06 08:38 didoapa részére

Ezt a legegyszerűbben a szétszerelés előtt lehetett volna ellenőrizni.
A olajnyomás lámpa kb. akkor villan fel, amikor a motorban már csak nem egészen egy liter olaj van. Az olajhőmérséklet normális esetben 90C fok körül alakul, de ez csak akkor igaz, ha 4-5 liter motorolaj van az autóban. 1 liter olaj hőmérséklete tartósan ilyen tempó mellett óriási mértékben megnövekedhet. Mindez tetőzheti egy esetleg félrekalibrált tuning. A motorolaj hirtelen fellépő probléma miatt is elfogyhatott. Ettől függetlenül egyáltalán nem bizonyos, hogy motorolaj probléma miatt történt a dolog. Egy ilyen probléma miatti szétszerelés előtt-közben-után minden apró jelre figyelni kell, az ok megállapítása érdekében.

didoapa | 2009-08-06 07:48 mazda-auto.hu részére

A kocsit 142000 km állásnál vettem meg, szervíz után barátomtól aki végig szervízeltette, megfelelő olaj volt benne a szintet nyaralás előtt ellenőriztem, pont optimálist mutatott u.azt mint a vásárláskor.
Előfordulhat-e hogy kb 3000 km alatt végig 140-160 tempóval elfogyjon az olaj és erről ne jöjjön jelzés? A dugattyút pedig én láttam megolvadva, és egy kb 3cm es körcikk kitört a tetejéből. Az esemény előtt max 5-10 perccel még a vízhőfokot néztem, teljesen normális volt

mazda-auto.hu | 2009-08-05 15:35 didoapa részére

Nem igazán kellene, hogy visszavezethető legyen a tuningra, esetleg, ha nagyon félre van kalibrálva az üzemanyag mennyiség. Konkrétan megállapításra került, hogy megolvadt a dugattyú? Nem találkoztunk még dugattyú olvadásos Hatossal. Külön fúvókák spriccelik az olajat a dugattyúkra alulról, hogy hűtsék azokat. Lehet, hogy az olvadt dugattyú fúvókája nem adott olajat. Egyébként milyen olaj volt a motorban?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó