2025. Május 5. Hétfő - Györgyi

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-05-25 09:34 djadji részére

Először is tisztázni kellene, hogy tényleg hidrotőke hangja van-e a motornak? Általában elég jellegzetes hang. Ki lehet próbálni az adalékot, de utána tényleg le kell cserélni az olajat. A gyári előírás 30-as melegoldali indexű motorolaj, így 0w-30, 5w-30, 10w-30-as egyaránt használható. Lehet vastagabb 40-esre váltani, de ezáltal gyakorlatilag egy alkatrész hiba miatt csökkented a kenés hatékonyságát, ami hosszú távon nem biztos, hogy kifizetődő. Tehát jobb a hibát megszüntetni.

mazda-auto.hu | 2009-05-25 08:49 B.Kriszta részére

Gratulálunk az autóhoz! Az autóban minimum 20000km-enként le kell cseréln a motorolajat, de fontos az olajszint rendszeres ellenőrzése is. Kézikönyvet például tőlünk is lehet rendelni, igaz csak a 2005.07 utáni Mazda kivitelekhez, de nagyjából ugyanaz minden. 3500Ft +ÁFA.

B.Kriszta | 2009-05-24 15:23

Hello Mindenki!
2 hete vettem egy 2003-as 2.0CD Sport TE Mazda 6-ost, de nincs kezelési kézikönyve. Azt szeretném tudni, mikor kell vezérműszíjat cserélni ill. 20 ezrenként kell-e olajat cserélni. Az utolsó kérdésem, honnan tudnék kézi könyvet szerezni, mert nem minden kijelző illetve gomb funkciójával vagyok tisztában.
Köszönöm a segítséget.
Üdv: Kriszta

djadji | 2009-05-24 12:00

Üdvözlöm!

Van egy 1997es 626os mazdám. A motor indításakor jelentkezik egy kopogó hang, minth adiesel lenne (de 2.0-s benzines).Télen tapasztalatam, hol előjött 1 hétre hol eltünt a zaj. Szerelő szerint hidrotőke hiba.
Olajcserét javasolt. Most hoyg meleg van nem tapasztaltama hibát, de mivel épp ráért az autó kicseréltettem az olajat, egy "vékony" olajat kapott a gép. Azóta érdekes módon megint tapasztalaom a kopogást.
Olvasgatva a neten sokat inkább Vastagabb olajat javasolnak hozzá.
Most akkor milyen olaj az ami segíthet a hibán?
Mivel az olajcseréért nem fizettem sokat (akkor örültem neki kb 6-7 ezer volt) gyanítom hoyg nem túl jó olajat kapott.
Megoldást jelenthet hogy ha beleöntök egy Hidrotőke tisztító adalékot és 1-2 hét után lecseréltetni újra egy jó minőségű (sűrű vagy híg???) olajra?
VAgy fölsöleges.. nincs más mint a hidrotőkék cseréje?

Előre is köszönöm!

Kukac | 2009-05-15 17:40 Digvid részére

Szia Digvid, műszerészként azt mondom, hogy ha a rádiónál ez a jelenség soha nem áll fel, akkor a rádió és a cd modul közötti csatlakozással van a gond, valószínüleg a jobb csatorna csatlakozópontja körül lesz a gond. Ez lehet, hogy azzal is megoldódik ha valaki széthúzza a csatlakozókat és összedugja újra.

mazda-auto.hu | 2009-05-14 13:01 kobayasi részére

Így a távolból természetesen megint csak tippelgetni tudunk. Lehet például az elektronikus fotószelep is. Diagnosztizálnunk kellene a hiba pontos megállapításához.

kobayasi | 2009-05-14 09:12 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakerto!

Igen, amikor a mutato ugral, olyankor hallhato es erezheto, hogy a motor fordulatszama is maltozik, ekkor valik erotlenne a motor.
Hogy milyen mertekben, jo kerdes, de a mutato + - 500 fordulatszamot ingadozik kb. Ha ezen a fordulatszam szakaszon, ahol a ugral a mutato, stb, nagyon ovatosan adagolva a gazpedalt, atjutunk, akkor utana nincs problema es huz rendesen a kocsi.

mazda-auto.hu | 2009-05-14 08:51 RoLo89 részére

Természetesen mehet bele szintetikus, sőt, kijelenthető, hogy ez a jobb választás. A gyári ajánlás alapján 30-as melegoldali viszk. jelzésű olaj kell a V6-osba, tehát ajánlási sorrendben 0w-30, 5w-30 vagy esetleg 10w-30. Természetesen a 40-es melegoldali jelzésű olaj sem teszi tönkre a motort. Ebben az esetben is 0w-5w-10 az ajánlási sorrend.

mazda-auto.hu | 2009-05-14 08:39 kobayasi részére

Amikor ugrál a fordulatszám mutatója, olyankor a motor fordulatszáma is ugrál? Milyen mértékben?

RoLo89 | 2009-05-13 17:57

Üdv!Van egy Mazda MX3 -am 1.8 V6 24 szelepes motorral és azt szeretném megkérdezni hogy milyen olajat tegyek bele?szintetikust tehetek bele(10w40 pl)Nem találom milyen kellene bele.
Válaszokat előre is köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó