2025. Augusztus 13. Szerda - Ipoly

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-08-07 10:41 rm250 részére

Sajnáljuk a történteket. Általában magas olajfogyasztás (nem DPF) előzi meg a történteket, így vannak előjelei a dolognak. Hasonló esetben sebességben hagyva le kell fékezni (nem satufék) az autót.

rm250 | 2009-08-07 08:05 didoapa részére

Szia didoapa !

Az én 6-osom is 2003-as 136LE-s és szintúgy 150E km van benne , 2 hete az én blokkom is szétment , a turbó felrántotta az olajat és addig nem állt le a motor , amég az olaj égett. Ja és hirtelen megszaporodtak az esetek az utóbbi időben , bontókban hiánycikk a fűzött blokk, a hasonló esetek miatt. Motorfelújítás meg kb. 800e ! Japán = megbízhatóság ??????

mazda-auto.hu | 2009-08-06 08:38 didoapa részére

Ezt a legegyszerűbben a szétszerelés előtt lehetett volna ellenőrizni.
A olajnyomás lámpa kb. akkor villan fel, amikor a motorban már csak nem egészen egy liter olaj van. Az olajhőmérséklet normális esetben 90C fok körül alakul, de ez csak akkor igaz, ha 4-5 liter motorolaj van az autóban. 1 liter olaj hőmérséklete tartósan ilyen tempó mellett óriási mértékben megnövekedhet. Mindez tetőzheti egy esetleg félrekalibrált tuning. A motorolaj hirtelen fellépő probléma miatt is elfogyhatott. Ettől függetlenül egyáltalán nem bizonyos, hogy motorolaj probléma miatt történt a dolog. Egy ilyen probléma miatti szétszerelés előtt-közben-után minden apró jelre figyelni kell, az ok megállapítása érdekében.

didoapa | 2009-08-06 07:48 mazda-auto.hu részére

A kocsit 142000 km állásnál vettem meg, szervíz után barátomtól aki végig szervízeltette, megfelelő olaj volt benne a szintet nyaralás előtt ellenőriztem, pont optimálist mutatott u.azt mint a vásárláskor.
Előfordulhat-e hogy kb 3000 km alatt végig 140-160 tempóval elfogyjon az olaj és erről ne jöjjön jelzés? A dugattyút pedig én láttam megolvadva, és egy kb 3cm es körcikk kitört a tetejéből. Az esemény előtt max 5-10 perccel még a vízhőfokot néztem, teljesen normális volt

mazda-auto.hu | 2009-08-05 15:35 didoapa részére

Nem igazán kellene, hogy visszavezethető legyen a tuningra, esetleg, ha nagyon félre van kalibrálva az üzemanyag mennyiség. Konkrétan megállapításra került, hogy megolvadt a dugattyú? Nem találkoztunk még dugattyú olvadásos Hatossal. Külön fúvókák spriccelik az olajat a dugattyúkra alulról, hogy hűtsék azokat. Lehet, hogy az olvadt dugattyú fúvókája nem adott olajat. Egyébként milyen olaj volt a motorban?

didoapa | 2009-08-05 13:46

Kérdezem a szakértőt, okozhatta-e az egyik dugattyú megolvadását az üzemanyagkörbe épített tuning. 1 perce mentem 195 körül amikor sűrű füstfelhő hátul kb4-5 másodpercig, és leállt a motor. A víz nem forrt fel, indulás előtt normális volt az olajszint, az utolsó másodpercig normálisan működött. A porlasztók utólag bevizsgálva- jók
2003-as 136 LEs diesel 150000km-el. Volt-e már ilyen?

mazda-auto.hu | 2009-07-24 15:54 rm250 részére

Teljesen reális feltételezés, hogy a porlasztócsúcsok alatti alátétek nem tömítenek 100%-osan, ezért nő a kartertér gáznyomása. Ettől függetlenül még lehet kopott a motor, vagy teljesen ismered az előéletét? Elég ha egyszer kevés olajjal volt használva.

mazda-auto.hu | 2009-07-24 15:51 man200 részére

Szórópisztolyos alkalmazásra van, 1 literes kiszerelésben. Az árára még visszatérünk.

rm250 | 2009-07-24 09:50

Tisztelt Mazda - Autó !

2003-as M6 CDH GT 136 LE , egy hihetetlennek tűnő hibát diagnosztizáltak. Az autóban ténylegesen 148E km van , állapotfelmérés után az óbudai márkaszervíz , mindent rendben talált , egy kivételével , nagyon magas a kartergáz ??!!! Ami normál esetben motorkopásra utal. DE ! Elmondásuk szerint ez nem biztos , állítólag a befecskendező alatt a 4 db réz alátét átéghet, ami nyomásvesztést eredményez és lehet a hiba okozója. Felhívtam az összes bp-i márkaszervízt , és vagy nem hallottak még ilyenről , vagy az volt a válasz , hogy igen tudják miről beszélek . Most lehet ez a hiba okozója vagy tényleg kopott a motor ennyi km-nél ???? Válaszukat előre is köszönöm !

man200 | 2009-07-23 17:23

Tisztelt Mazda-Autó!
Köszönöm a válaszokat. Speciális alvázvédő mennyibe kerül? Szórópisztolyra csavarható literes kiszerelésű?
Üdv.Mann200

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó