2025. Augusztus 13. Szerda - Ipoly

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-05-25 08:49 B.Kriszta részére

Gratulálunk az autóhoz! Az autóban minimum 20000km-enként le kell cseréln a motorolajat, de fontos az olajszint rendszeres ellenőrzése is. Kézikönyvet például tőlünk is lehet rendelni, igaz csak a 2005.07 utáni Mazda kivitelekhez, de nagyjából ugyanaz minden. 3500Ft +ÁFA.

B.Kriszta | 2009-05-24 15:23

Hello Mindenki!
2 hete vettem egy 2003-as 2.0CD Sport TE Mazda 6-ost, de nincs kezelési kézikönyve. Azt szeretném tudni, mikor kell vezérműszíjat cserélni ill. 20 ezrenként kell-e olajat cserélni. Az utolsó kérdésem, honnan tudnék kézi könyvet szerezni, mert nem minden kijelző illetve gomb funkciójával vagyok tisztában.
Köszönöm a segítséget.
Üdv: Kriszta

djadji | 2009-05-24 12:00

Üdvözlöm!

Van egy 1997es 626os mazdám. A motor indításakor jelentkezik egy kopogó hang, minth adiesel lenne (de 2.0-s benzines).Télen tapasztalatam, hol előjött 1 hétre hol eltünt a zaj. Szerelő szerint hidrotőke hiba.
Olajcserét javasolt. Most hoyg meleg van nem tapasztaltama hibát, de mivel épp ráért az autó kicseréltettem az olajat, egy "vékony" olajat kapott a gép. Azóta érdekes módon megint tapasztalaom a kopogást.
Olvasgatva a neten sokat inkább Vastagabb olajat javasolnak hozzá.
Most akkor milyen olaj az ami segíthet a hibán?
Mivel az olajcseréért nem fizettem sokat (akkor örültem neki kb 6-7 ezer volt) gyanítom hoyg nem túl jó olajat kapott.
Megoldást jelenthet hogy ha beleöntök egy Hidrotőke tisztító adalékot és 1-2 hét után lecseréltetni újra egy jó minőségű (sűrű vagy híg???) olajra?
VAgy fölsöleges.. nincs más mint a hidrotőkék cseréje?

Előre is köszönöm!

Kukac | 2009-05-15 17:40 Digvid részére

Szia Digvid, műszerészként azt mondom, hogy ha a rádiónál ez a jelenség soha nem áll fel, akkor a rádió és a cd modul közötti csatlakozással van a gond, valószínüleg a jobb csatorna csatlakozópontja körül lesz a gond. Ez lehet, hogy azzal is megoldódik ha valaki széthúzza a csatlakozókat és összedugja újra.

mazda-auto.hu | 2009-05-14 13:01 kobayasi részére

Így a távolból természetesen megint csak tippelgetni tudunk. Lehet például az elektronikus fotószelep is. Diagnosztizálnunk kellene a hiba pontos megállapításához.

kobayasi | 2009-05-14 09:12 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakerto!

Igen, amikor a mutato ugral, olyankor hallhato es erezheto, hogy a motor fordulatszama is maltozik, ekkor valik erotlenne a motor.
Hogy milyen mertekben, jo kerdes, de a mutato + - 500 fordulatszamot ingadozik kb. Ha ezen a fordulatszam szakaszon, ahol a ugral a mutato, stb, nagyon ovatosan adagolva a gazpedalt, atjutunk, akkor utana nincs problema es huz rendesen a kocsi.

mazda-auto.hu | 2009-05-14 08:51 RoLo89 részére

Természetesen mehet bele szintetikus, sőt, kijelenthető, hogy ez a jobb választás. A gyári ajánlás alapján 30-as melegoldali viszk. jelzésű olaj kell a V6-osba, tehát ajánlási sorrendben 0w-30, 5w-30 vagy esetleg 10w-30. Természetesen a 40-es melegoldali jelzésű olaj sem teszi tönkre a motort. Ebben az esetben is 0w-5w-10 az ajánlási sorrend.

mazda-auto.hu | 2009-05-14 08:39 kobayasi részére

Amikor ugrál a fordulatszám mutatója, olyankor a motor fordulatszáma is ugrál? Milyen mértékben?

RoLo89 | 2009-05-13 17:57

Üdv!Van egy Mazda MX3 -am 1.8 V6 24 szelepes motorral és azt szeretném megkérdezni hogy milyen olajat tegyek bele?szintetikust tehetek bele(10w40 pl)Nem találom milyen kellene bele.
Válaszokat előre is köszönöm!

kobayasi | 2009-05-13 10:13

Tisztelt Szakerto!

Par hete akkumulator csere tortent a mazda 3 gta kocsimban. Ezt kovetoen uzemmeleg motornal 1800 - 3000 fordulat tartomanyban erossen rangat a motor, ugral a fordulatszam mutatoja es gyakorlatilag erotlenne valik a kocsi. Hideg motornal ez a problema nem jeletkezik! Akkumulator csere elott nem volt ilyen jellegu jeleseg. Korabbiakban vilagitott a check engine lampa, ami a motorba juto keverek problemajara utalt, esetleges falslevego bejutasat jelthette, de nem talatak szakszervizben semmi problemat. Legtomegmero, lambdaszonda nem hibas.

Tapasztaltak Onok ehhez hasonlo problemat mar? Alapjarat rendben van, nem all le a motor. Lehet kozlekedni az autoval, de tulajdonkepp nem hasznalhato uzemszeruen.

Valaszukat elore is koszonom.
kobayasi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó