2025. Június 24. Kedd - Iván

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-04-23 14:51 man200 részére

1.Egy kis zsír hiányzik a kuplung munkahehger tüskéje és a kinyomócsapágy karja közül.
2.Elképzelhető, hogy a kettős tömegű lendkerék már nem az igazi.
3. A hűtőventillátor kapcsolásától, klímától függően lehetséges.

man200 | 2009-04-23 12:14

Tisztelt Szakértő! Mazda 6 RF5C motoros autom kuplung benyomásakor,2-3 kattanás hallható a kuplungházból álló motornál.Olyan a hangja mit a körömcsipesznek.Járó motornál nem hallható.Fordulaton 2000-3000-nél kicsit remeg a pedál váltáskor hangj is van,néha erősebben is hallható menet közben. Mi lehet a gond? 2005.07.-i az autó 56000 KM van benne,kíméletesen használtam.Természetes dolog hogy a befecskendező hajtósabb menet után, alapjáraton szabályozza magát. Erősebb kopogósabb a járása 15-30 másodpercig utána visszaáll rendes diesel hangra.Üdvözlettel: MAN 200

mazda-auto.hu | 2009-04-20 09:23 picipepe részére

Elképzelhető, hogy csak a gázolajszűrő van eltömődve, de sok minden más is okozhatja a problémát. Látni kellene az autót, illetve a motorteret. A mai modern autók esetében egyébként célszerű egy hibakód olvasással kezdeni a probléma megoldását.

picipepe | 2009-04-18 08:16

Tisztelt Szakértő!
Egy Mazda Premacy 2.0td-röl lenne szó.2002-es.Olyan probléma van vele,hogy menet közben néha erőtlenné válik.Megy az autó,de ha a gázra lépek nincs semmilyen megszokott gyorsulás.Ezt néha csinálja,egy darabig aztán megy rendesen minden gond nélkül.Mi lehet a gond?Előre is köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2009-04-16 08:55 Csabi626 részére

A 2,5 V6-os motor kábeleinek 20C fokon 16 kOhm ellenálásúnak kell lenni méterenként. Ebből a gyári adatból ki lehet számolni az egyes kábelek optimális ellenállását.

A korábbi gyújtási rendszerek kb.: 12000V-os gyújtási feszültségéhez elegendőek voltak a réz, alumínium, acél vezetőjű kábelek. Viszont ha egy újabb generációs, lényegesen nagyobb feszültségű rendszerben ilyen kábeleket használunk, akkor azok gyakorlatilag rádió adóként működnek, zavarva a rádiót, esetlegesen az autó vezérlő elektronikáját, illetve előfordulhat, hogy nem a gyertya fog szikrázni, hanem a kábel és a motor között fog "ív" keletkezni. Ezért az új nagyfeszültségű rendszerekhez nagyobb ellenállású, például szénnel impregnált üvegszál kábeleket alkalmaznak. Ezek viszont jóval sérülékenyebbek lehetnek, mint a korábban alkalmazott társaik. Nem véletlen, hogy egyre gyakoribb a közvetlenül a gyertyákra szerelt gyújtótrafó.

Csabi626 | 2009-04-15 12:43

Tisztelt Szakértő!

93-as 626, 2.5/v6-os autó gyertyakábeleinek az ellenállására lennék kíváncsi, illetve arra, hogy mi a különbség a rézvezetékes, és a szénszálas kábel között (az esetleges ellenálláskülönbségen kívül).
A választ előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2009-04-14 08:20 Pety részére

Sok minden lehet. Első körben kismértékű tömítetlenségre gondolnánk a légtömegmérő és a hengerfej közötti szakaszon valahol, de az is lehet, hogy csak a fojtószelep környékét meg kell takarítani.

Pety | 2009-04-13 18:23

Tisztelt szakértő!
Egy 98-as évjáratu,1,5 ös,323f-es Mazdám van. A kocsi alapjárata folyamatosan ingadozik miután a motor bemelegedett,néha még le is fullad az autó. Ha bekapcsolom a klímát,az alapjárat helyreáll. Egyszer már kicseréltem az alapjárati motort,mert az előzővel is ez volt a gond azzal a különbséggel,hogy a klíma bekapcsolásánál lefulladt. Nem értem mivel lehet a gond. Segítségét előre is köszönöm!

MPS Zo | 2009-03-30 19:55

Köszönöm szépen!

mazda-auto.hu | 2009-03-30 09:50 MPS Zo részére

Olajszűrő 3159,-Ft, pollenszűrő 10996,-, levegőszűrő 9732,-Ft, motorolaj 34900,-Ft, MES 4200,-Ft, munkadíj: 11880,-Ft.
A digitális szervizkönyv egyik lényege, hogy bizonyosságot ad arról, hogy az adott autó a megfelelő gyári Mazda alkatrészekkel van karbantartva. Az egyik lényegét vesztené el a DSR ha nem gyári alkatrészek cseréje is bejegyzésre kerülne.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó