2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Csabi626 | 2009-10-25 11:25

Tisztelt Szakértő!

93-as évjáratú 626, 2.5/v6-osom az alábbi jelenséget produkálta:
Indítás után a műszerfalon égve maradt a töltésjelző, alatta a féklámpa-hibajelző, és a másik oldalon az ABS jelző, valamint nem hallottam a jól megszokott ABS-motor hangját sem.
Újraindítás után a helyzet ua., akkusaru levéve, visszatéve, a helyzet ua.
Próbáltam járó motor mellett a helyzetjelző-tompított lámpát kapcsolgatni, de a műszerfal háttérvilágításán nem láttam feszültségesésre utaló jelet, ebből arra követkettettem, hogy töltés mindezek ellenére van, így óvatosan hazafelé indultam az autóval, de pár km után a probléma hip-hop megszűnt, a visszajelzők elaludtak.
Utána ezt leállítás, elindítás után mégegyszer megcsinálta, azóta (1 napja) szerencsére nem.
Első körben kontakthibára gyanakodtam, ezért a biztosítékdobozban amit tudtam egyenként kivettem-visszatettem, de szemmel minden érintkező szép tiszta volt.
Utalhat e ez a jelenség valami tipikus problémára, esetleg van e ötlete, hogy hol nézzek szét alaposabban?
A választ előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2009-10-21 15:15

Nem feltétlenül csapágy problémából ered a szimering kopása. Megkeményedhet túlzott hőhatásra, nem megfelelő kenőanyag hatására stb...

A kérdés az, hogy mennyi van még a szíjccseréig, illetve mennyire folyik az olaj, összekente-e a vezérműszíjat?

Lehet javítani az intercooler csatlakozását, de elsősorban ellenőrizni kellene alvázszám alapján egy hivatalos Mazda szervizben, hogy az autó nincs-e a kérdéses autók között.

Mazdi6 | 2009-10-21 11:42 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakértő

1:Megvizsgálták a szimering problémámat egy Mazda szervizben:
Azt mondták nem tudják pontosan megmondani melyik szimering folyat, várjam meg az ékszíj cserét akkor úgy is le kell szedni és többet látnak majd. Addig járjak vele, annyira nem folyat.
Kérdésem lenne utalhat ez valami komolyabb hibára pl csapágy stb..vagy járhatok vele még így?????????


2. találtak olaj folyást az intercoolernél is, amire aszt mondták az egészet kellene cserélni, külön nem lehet javítani. Ez típus hiba volta 2003-as m6-nál -nálam kimaradt a csere. Kérdésem az lenne hogy lehet csak a csövet javítani hogy ne folyjon az intercooler vagy tényleg az egészet kell cserélni????? Erre már gondolom nem jár a visszahívási gari.
Köszönöm szépen!!!

mazda-auto.hu | 2009-10-19 12:29 misi33 részére

Szívesen megmutatjuk a szervizünkben, de itt nem tudok rá válaszolni.

misi33 | 2009-10-19 10:05

Szeretném megkérdezni a mazda3 diesel-ben melyik színnel jelzik a bemenő üzemanyagcsövet?

mazda-auto.hu | 2009-10-19 09:45 Mazdi6 részére

Az első szimering cseréjének munkadíja 24750,-Ft, a váltó felőli szimering cseréje 57750,-Ft. A szimeringek ára 4800 és 9500,-Ft.

Mazdi6 | 2009-10-17 16:46

Tisztelt szakértő

milyen áron van egy Mazda6 diesel 2003 -nál egy főtengely szimering csere, úgy nézem ott kicsit olajos kicsit folyat. köszönöm a választ

mazda-auto.hu | 2009-10-16 15:35 man200 részére

Lehet, hogy ott elnyomja a motorzaj? Lásd pl.: PD TDI.

Na jó, ez csak gonoszkodás volt. A Mazda is lépett, bár igaz, hogy nem siette el a dolgot.

Kellemetlen lehet, de egyéb problémát nem okoz.

man200 | 2009-10-16 14:19

Köszönöm a gyors válaszokat. Más MÁRKÁKNÁL nem hallani ilyen kopanást, járó motornál.

mazda-auto.hu | 2009-10-16 10:22 man200 részére

Elvileg lehetséges. Így látatlanban annyit mondhatok, hogy gyakorlatilag kizárható a kormány megakadása.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó