2023. Szeptember 29. Péntek - Mihály
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
MAZDA RX-8 turbósítás.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Lantos749 | 2017-02-04 07:02 mazda-auto.hu2 részére
'94-től meddig? (Csak a 626 -azaz '02-ig gyártott, vagy esetleg a későbbi, első szériás 6-os Mazdák váltója is jó lehet?)
Bigtom3 | 2017-02-03 16:56 mazda-auto.hu2 részére
Nagyon köszönöm a választ!Akkor ez úgy is értelmezhető,hogy ha a co jó,de van jel,akkor az egyik szonda a hibás? p420-as kódot ad ki elég gyakran.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-03 15:28 Bigtom3 részére
A lambdaszonda ad hibakódot, a katalizátor nem. Ha a lambdaszonda jó, és a CO magas, akkor a katalizátorral van gond.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-03 14:38 lemmy71 részére
Német autónál, a karosszériára!
Bigtom3 | 2017-02-03 09:55
Tisztelt Szakértő!
Azt szeretném megkérdezni,hogy esetleges katalizátor,illetve lambda-szonda hiba gyanú esetén,a pontos hibát,szétszerelés nélkül,műszerrel ,diagnosztikával meg lehet állapítani? 2006-os faceliftes 2.0 benzines hatos mazda az érintett.Válaszát előre is köszönöm!
lemmy71 | 2017-02-02 16:15 mazda-auto.hu2 részére
Köszönöm a választ, remélem hogy lesz lehetőségem megmérni a kompressziót, német országban van az autó egy hivatalos mazda kereskedésben, egy gazdás 2007-11 havi törés és festésmentes, teljesen gyári semmi átalakítás nincs rajta és a kereskedés szerint 75 ezer kilométer van benne, végig vezetett szervizkönyves. Bízom benne hogy pozitívan állnak majd hozzá hogy alaposan átnézhessem az autót. Esetleg van e valami amire még odafigyeljek a vásárláskor? Remélem hogy összejön a vétel és akkor szeretnék majd elmenni önökhöz egy alapos átvizsgálásra, ha vállalják.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 13:32 lemmy71 részére
A gyári érték 12,8 bar, a minimum 8,96 bar. A maximális eltérés 2,0 bar.
A difit és a futóművet mindenképpen szervizben kellene megnézni, mert csak megemelve lehet látni, hogy lóg-e valami rajta.
A hatodik fogaskereke azért szokott idő előtt tönkremenni, mert sokan gyorsításra is használják a hatodikat, és a túl nagy anyomatékot nem bírja.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:30 Bicsár Krisztián részére
Milyen szervizelésre gondol?
Meglehetősen ritkák a meghibásodások, a karbantartások között pedig nincs nagy különbség árban, a pollen és a levegőszűrő drágább, durván 1.500.-Ft-al a kettő, amit 20.000-ként szoktunk cserélni. Adunk ajánlatot konrét kérésre, és nem hinném, hogy egy normál karbantartás drága lenne a Mazdánál.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:17 Lantos749 részére
A gép szerint a 1994. májusától gyártottaké már egyforma, és így valóban egyszerűbb lenne egy bontott olcsó váltót venni, és kicserélni.
lemmy71 | 2017-02-01 22:48
Tisztelt Szakértő!
Egy 2007 –s, hatos MPS vásárlása előtt állok. Az lenne a kérdésem, hogy a motornál mire figyeljek oda a vásárlásnál, mik lehetnek az árulkodó jelek, tudom hogy az olajra oda kel figyelni mert csipegeti és ráadásul kicsi is a karter. Azt hogy kihúzom a nívópálcát az csak egy dolog, nagy valószínűséggel frissen van az autóban cserélve az olaj így ott semmit sem látok. Mi a minimális kompresszió érték amivel még érdemes megvenni, mekkora lehet a hengerenkénti eltérés? Kompresszió mérőt viszek magammal és ha lehetséges akkor megmérem, bár már a gyertya is sokat elárul a motor múltjáról, menyire lehet a gyertya kormos, mert ugye ezek már nem égnek ki őz barnára. De ezeken kívül szeretném tudni mit is nézzek még a motoron? A hajtás láncnál tudom, hogy a váltó hatodikja a gyenge pontja az MPS –nek, ennek van e valami előzménye előjele? És még egy kérdés a difinél és a futóműnél, mire figyeljek oda? Előre is köszönöm a válaszát!