2025. December 25. Csütörtök - KARÁCSONY
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda 3 Sedan 2014.
Új Mazda 3 képek.
Új 1,5 Skyactiv turbódízel motor 105 lóerővel.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda3 MPS 2016-ban, 300 lóerővel és összkerékhajtással.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó










SokadikZsolt | 2017-02-11 20:40
SokadikZsolt | 2017-02-11 20:38
Tisztelt szakértő és forumtársak!
Kérdésem hogy a turbót cserélni kell vagy fel lehet újítani vagy egyáltalán turbó hibára utal e a jelenség vagy esetleg EGR szelep a ludas? Szóval olajos a turbó környéke! Próbálok fotót is feltölteni! 2007 es évjárat, 2.0 diesel 143 LE. Továbbá lenne még egy kérdésem! Most pénteken jöttem haza Ausztriából és hidegzuhanyként ért a DPF lámpa villogása a müszerfalon! Mivel hetente járom Bécset, heti 500km pálya majd hétvégén itthon 10 km városi kocsikázás! Gondoltam soha nem lesz gondom a DPF-el mivel bőven van lehetősége regenerálni! Vagy összefügg a turbó hibával mert talán nem tökéletes az égés a motorban!? Néha kékes füstöt látok indítás után a kipufogóbol. motorolaj nem fogy, kicsit nő a nívó ahogy az lenni szokot a regenerálás miatt. fogyasztásom 95% autópálya mellett 120-130 as tempó mellett 6.6l az átlagom. Szeretnék ennek a két dolognak a végére járni, megjavíttatni.
Kérdésem h mi lehet a baj? Milyen költségre számíthatok? Akár egy árajánlatot is megköszönnék hátha megéri lemenni Pestről.
Köszönöm va válaszokat!
Bigtom3 | 2017-02-08 16:51 lehozsoci részére
Nagyon szépen köszönöm a választ! :) Ugyan most keresnem kell valakit,aki szóról szóra lefordítja nekem,vagy értelmezi,de legalább biztos,hogy van módszer kiszűrni a hibás alkatrészt.Nagyon köszi mégegyszer. :)
lehozsoci | 2017-02-08 11:42 Bigtom3 részére
Meg lehet állapítani biztosan hogy a katalizátor e e a hibás…
A gyári MMDS a valós jel alapján a benzin-levegő érték és az oxigen szenszor értékei szerint. Állandó folyamatos vezetésnél a A/F szenszor O2S11 képe le és föl mutatja, ahogy a vezérlőegység dúsítja és szegényíti a keveréket, úgy néz ki mint egy hullámvasút ami így jó… Az Oxigén szeszor O2S12 képe hasonlónak kell hogy legyen csak sokkal elhúzottabban, lapossabban. De ha hasonlóan hullámos mint az első A/F szenszor vagy követi azt akkor bizony a Katalizátor hibás.
Üdv
Lehozsoci
Bigtom3 | 2017-02-07 18:11 mazda-auto.hu2 részére
Bocsánat,akkor biztosan én nem fogalmaztam egyértelműen.Annyi a szituáció,hogy a check engine lámpa világít,eléggé gyakran visszatérő P420 hibakódot írva.Néha magától elmúlik,néha kitöröltetem belőle,de eddig mindig visszajött.Csak arra lettem volna kíváncsi,hogy teljes biztonsággal meg lehet-e állapítani,hogy ezt a katalizátor hibás működése okozza,vagy valamelyik szonda romlott el?Mert ha csak a “lassan cserélgessünk ki mindent” módszerrel lehete kiszűrni,akkor lehet nem állok neki a javíttatásnak még egy darabig… :) Előre is köszönöm a választ,és perszer az eddigi válaszokat is.
Lantos749 | 2017-02-07 18:01 mazda-auto.hu2 részére
Még egy utolsó kérdés:
Ugyebár az enyém 1.8 benzines. - lehet más motorizáltságú autó váltója is, vagy csak az 1.8 -asé?
mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:06 Bigtom3 részére
Nem értem teljesen a kérdést, hogy milyen jel. A lambda szondának van hibakódja, és azokon mérhető, hogy jók vagy sem. Ez az első lépés. Ha azok jók, akkor utána jön a CO mérés.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:00 Lantos749 részére
A 626 gyártásának a befejezéséig. A Mazda6 váltója nem jó!
mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 13:58 bordasj részére
Első a hűtő vízszintjének az ellenörzése, ha az rendben, okozhatja szívócső szakadás, EGR szelep, lambdaszonda stb. Pontos hiba megállapításhoz autó kellene.
bordasj | 2017-02-04 21:24
Tisztelt szakértő!
323 f 1.5 16v 94 évjárat. az autóm. Hdegen inditva a fordulatszám 1500-1800 közötti, majd szépen pár perc alatt visszacsuszik a normálra…
Üzemi hőmérségleten üresben járó motorral a fordulat ingadozik ( kb 500 fordulat), leesik , leáll, nem folyamatos a hiba van amikor heteig semmi de van hogy naponta többször is.
előre is köszönöm válaszát.