2025. Október 18. Szombat - Lukács
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Cadillac Eldorado (egri túra).
Jön az E10
Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu2 | 2017-02-03 14:38 lemmy71 részére
Német autónál, a karosszériára!
Bigtom3 | 2017-02-03 09:55
Tisztelt Szakértő!
Azt szeretném megkérdezni,hogy esetleges katalizátor,illetve lambda-szonda hiba gyanú esetén,a pontos hibát,szétszerelés nélkül,műszerrel ,diagnosztikával meg lehet állapítani? 2006-os faceliftes 2.0 benzines hatos mazda az érintett.Válaszát előre is köszönöm!
lemmy71 | 2017-02-02 16:15 mazda-auto.hu2 részére
Köszönöm a választ, remélem hogy lesz lehetőségem megmérni a kompressziót, német országban van az autó egy hivatalos mazda kereskedésben, egy gazdás 2007-11 havi törés és festésmentes, teljesen gyári semmi átalakítás nincs rajta és a kereskedés szerint 75 ezer kilométer van benne, végig vezetett szervizkönyves. Bízom benne hogy pozitívan állnak majd hozzá hogy alaposan átnézhessem az autót. Esetleg van e valami amire még odafigyeljek a vásárláskor? Remélem hogy összejön a vétel és akkor szeretnék majd elmenni önökhöz egy alapos átvizsgálásra, ha vállalják.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 13:32 lemmy71 részére
A gyári érték 12,8 bar, a minimum 8,96 bar. A maximális eltérés 2,0 bar.
A difit és a futóművet mindenképpen szervizben kellene megnézni, mert csak megemelve lehet látni, hogy lóg-e valami rajta.
A hatodik fogaskereke azért szokott idő előtt tönkremenni, mert sokan gyorsításra is használják a hatodikat, és a túl nagy anyomatékot nem bírja.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:30 Bicsár Krisztián részére
Milyen szervizelésre gondol?
Meglehetősen ritkák a meghibásodások, a karbantartások között pedig nincs nagy különbség árban, a pollen és a levegőszűrő drágább, durván 1.500.-Ft-al a kettő, amit 20.000-ként szoktunk cserélni. Adunk ajánlatot konrét kérésre, és nem hinném, hogy egy normál karbantartás drága lenne a Mazdánál.
mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:17 Lantos749 részére
A gép szerint a 1994. májusától gyártottaké már egyforma, és így valóban egyszerűbb lenne egy bontott olcsó váltót venni, és kicserélni.
lemmy71 | 2017-02-01 22:48
Tisztelt Szakértő!
Egy 2007 –s, hatos MPS vásárlása előtt állok. Az lenne a kérdésem, hogy a motornál mire figyeljek oda a vásárlásnál, mik lehetnek az árulkodó jelek, tudom hogy az olajra oda kel figyelni mert csipegeti és ráadásul kicsi is a karter. Azt hogy kihúzom a nívópálcát az csak egy dolog, nagy valószínűséggel frissen van az autóban cserélve az olaj így ott semmit sem látok. Mi a minimális kompresszió érték amivel még érdemes megvenni, mekkora lehet a hengerenkénti eltérés? Kompresszió mérőt viszek magammal és ha lehetséges akkor megmérem, bár már a gyertya is sokat elárul a motor múltjáról, menyire lehet a gyertya kormos, mert ugye ezek már nem égnek ki őz barnára. De ezeken kívül szeretném tudni mit is nézzek még a motoron? A hajtás láncnál tudom, hogy a váltó hatodikja a gyenge pontja az MPS –nek, ennek van e valami előzménye előjele? És még egy kérdés a difinél és a futóműnél, mire figyeljek oda? Előre is köszönöm a válaszát!
Bicsár Krisztián | 2017-02-01 19:48
Tisztelt Szakértő!
Jelenleg egy mazda 3 bk GTA tulajdnos vagyok, de gondolkozok a váltáson. Szeretnék érdeklődni hogy a BK és a BL modelleknél mekkora a szervíz költség, és alkatrészek árai közötti különbség? Az egyetlen hátránya számomra a Mazda-val kapcsolatban a drága alkatrészek és drága szervízelés, amúgy imádom! Szeretnék kérni ha lehet kisebb-nagyobb leírást hogy mekkora különbségek vannak közöttük, és mikre lehet számítnai ha mondjuk vennék egy BL típusút. Szerintem akkor is maradnék a 2.0 benzin motornál. A válaszát előre is köszönöm!
lakko88 | 2017-02-01 17:56
Tisztelt Szakértő!
Egy hete vagyok Mazda 6 tulajdonos! Az auto 2005-ös évjáratú, 2000 disel kombi. Vásárláskor minden tökéletes volt és mese szép :) Rá 3 napra kigyulladt a menetstab lámpa és a motor lámpa a műszerfalon. Kb 50-60 km után ez eltűnt.
Viszont elő jött egy csattogó hang a motorból! Az autó indul, nem rángat, szépen reagál a gázadásra, viszont hangos, ütemes csattogása van.
Két szerelő nézte eddig, mindketten vakarják a fejüket és találgatnak. A diagnosztika nem írt ki semmi hibát! Esetleg van valami ötlete, hogy merre induljunk el?
Előre is köszönöm!
Lantos749 | 2017-01-31 21:08 mazda-auto.hu2 részére
Konkrétan nem tudom, hogy mi lehet a baja, de röviden:
- Néha nehezen veszi a hátramenetet és a 3. fokozatot
- Nem üzemmeleg motornál a visszaváltás nehézkes 3-2-1 irányba (váltóolaj már lett cserélve)
(Azt megjegyezném, hogy egy '96-os modell váltója van jelenleg rajta, mivel egy korábbi szerelés alkalmával a szerelőm nem tudta visszatenni a féltengelyeket.... Azon kívűl ott még a 3. fokozattal volt probléma... Esetleg az is javítható lenne?)