2023. Szeptember 29. Péntek - Mihály
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
MAZDA RX-8 turbósítás.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
Norbica | 2016-12-06 10:32 SL részére
Szia! Akkor lehet, hogy hasonló lehet a baja az én 2002-es 2.0 DiTD Premacymnak!? Ő reggel ha hidegebbek vannak, nehezen kinlódások árán indul (ha beröffent ritkán, de nem gyakran leáll egyszer.) De ha bemelegedett indul pöccre, illetve, ha garázsban áll akkor is indul pöccre.Üdv.: Norbi
SL | 2016-12-06 00:16 vick27 részére
Üdvözlöm sorstárs!
Norbica | 2016-12-02 18:13 mazda-auto.hu részére
Elméletileg és gyakorlatilag minden leellenőrizve az autón. Egy kérdésem maradt még: mivel vezérlés is lett cserélve az autón nem lehet az előtöltésem gyenge és azért akar reggel hidegen nehézkesen indulni? Mert ha reggel beindul, (mondjuk olyan még nem volt, hogy nem indult volna be...) akkor melegen semmi köszködés bármennyit állt. Menni is jól megy, még arra utaló dolgot (pl. többletfogyasztás) sem vettem észre, hogy az adagoló lenne a ludas.
Válaszát előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2016-12-02 15:10 lehozsoci részére
Kedves Lehozsoci és Kovács István! Köszönjük a hozzászólást / észrevételt. Nagyon sok CX-5 és Mazda6 tulajdonosnak fel sem tűnik a magasabb alapjárat vagy nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget. Amennyiben az autót többször indítják be és állítják le alacsony üzemi hőmérsékleten, akkor a kipufogógáz hőmérséklete alacsony marad. Kondenzvíz tapad a DPF belső felületére, mely növeli a kipufogógáz nyomáskülönbségét, ami magasabb alapjáratot generál pár másodpercig. Amennyiben a nyomáskülönbség egy bizonyos értéket elér, vagy azt meghaladja, akkor a DPF regenerálását / tisztítását javasolja a Mazda, így a kondenzvíz nem tapad meg a belső felületen a koromban.
gtom | 2016-12-01 12:29 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, ellenőriztük, az egész alsó mechnanikát javasolják cserélni, mert a csapok lötyögnek. Láttam bontási rajzot, de nem látom pontosan, hogy milyen cikkszám tartozik hozzá ( a teljes szerkezet, ami az ülő lap és sín között van). Tudna ebben segíteni? üdv.
vick27 | 2016-12-01 06:27
Tisztelt Szakértő!
Tulajdonosa vagyok egy 2000 évj. 2.0 TD 66KW Mazda Premacynak, tavasszal vettem, semmi gond nem volt, amíg egyik reggel nem volt hidegebb kb 10 foknál. Akkor is pöcre indult, de leállt hirtelen mintha levennénk a gyújtást, ezt produkálta menet közben is, amíg a motor be nem melegedett. Nyáron, jöttek a jó idők és semmi gond nem volt, annyit vettünk észre, hogy semmi füstje nincs az autónak, és kicsit lomha. Ősszel ugyan ez a tünet, majd ahogy hidegebb lett, már elindulni sem akart. izzitógyertyákat, izzító relét leellenőriztük, a bejövő levegő hőmérséklet érzékelőt kicserélték, állítottak szelephézagot, mert állítólag az sem volt, hőmérséklet jeladókat kimérték állítólag jók…. Ha garázsban hagyom éjszakára pöcröff indul semmi gond, ha kint hagyom a hidegben vagy elindul és utána 2-3 szor még leáll vagy, ha hidegebb van mint most (kb 2 fok alatt) el sem indul. Egyértelműen a hideghez van köze, illetve a szerelő szerint kevés üzemanyagot kap….. Mi lehet a probléma?
lehozsoci | 2016-11-30 11:46 Kovács István részére
Kedves Kocsis István
Az Ön autojának semmi baja. A SkyActive diesel motorok alacsony komressziójú motorok. A 1:14 es kompresszió sok jó előnnyel jár..de indítási problémákkal járhat. Ezért a mazda diesel motorok hideg üzemmódban egy speciális szelepvezérléssel a hideg üzemben nem zárják a kipufogó szelepet teljesen, kicsit nyitva maradnak, így szívás ütemben meleg kipufogó gáz visszaáramolva segít a hengerfej felmelegésében és stabilizálja az égést. Ezt hívják VVL (Variable Valve Lift) rendszernek a mazda motorok esetében. Ezért van az hogy hidegen megasabb fordulatszámon jár a motor úgy 1800 fordulaton pár percig…
Elnézést a SZAKÉRTŐTŐL de ennek semmi köze DPF hez…
Üdv
Lehozsoci
Balázs | 2016-11-29 21:35 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a válaszát! Tudna esetleg abban is segíteni, hogy hol találom a gyári nyílást, ill. miként járjak el vele?
favágó | 2016-11-29 18:35
Tisztelt Szakértő!
Meg tudná nekem mondani hogy a 91-től gyártott Mazda 626 GE hátsó futóműve megegyezik-e a xedos6-éval?
Köszönettel
mazda-auto.hu | 2016-11-29 14:18 Norbica részére
Az a jó, ha kattan a relé, de ki kellene mérni. Ha jó, akkor valószínű adagoló hiba