2025. Június 17. Kedd - Laura

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vick27 | 2016-12-09 05:14 Norbica részére

Szia!

Nagyon-nagyon köszönöm Neked is, hogy kitaláltad és meg is osztottad a relé tesztelésének módját!

vick27 | 2016-12-09 05:11 SL részére

 

Kedves Sorstárs!!!

 

Nem tudom elmondani, mennyire hálás vagyok! Tegnap olvastam csak a hozzászólását, mert előtte napokig lestem a szakértő válaszát, már le is mondtam róla……  tegnap megtudtam, hogy adagoló felújításban lesz részem : mennyiségszabályozó szelep : 60.000Ft, hozzá elektronika (ha kell) 30.000Ft + tisztítás, próbapad, munka díj 50.000 Ft össz: 140.000 -ft hurrá…..

Mielőtt kimondtam az áment (átgondolva, hogy az autó árának 25% fogom rákölteni Karácsony előtt ) még egyszer benéztem a fórumra…. azt hittem elájulok….. ne… tuti nincs ilyen szerencsém, ok egy próbát megér, Norbica tesztjét lekövettem, azzal megspékelve, hogy egész éjjel bent volt a relé 24 fokon, de amíg most megittam a kávém, még rádobtam a radiátorra….

-3 fok van, kimentem beraktam, izzít, gyönyörűen indul! alapjárat  1000 szépen lassan visszaengedte 800-ra egyszer sem állt meg!

A szerelők valószínűleg tévednek az Ön esetében, relé valóban működik, (mi is ellenőriztük anno), csak nem megfelelően, Norbica tesztjét kell követni!!!

Még egyszer nagyon köszönöm, remélem hamarosan Önnél is lezárul ez a probléma!

Megpróbálom kintről beszerezni a relét, mert bontottat nem akarok, amint megtudok vmit jelentkezem!

És tényleg nagyon köszönöm!!!

SL77 | 2016-12-08 22:42 Norbica részére

Szia! Örülök, hogy tudtam segíteni! Az én autóm sajna még mindig a szerelőnél, mert nem találják a hiba OKÁT. Elmondásuk szerint leellenőrizték a relét, megfelelően működik :-).

Norbica | 2016-12-07 04:41 SL77 részére

Szia! Ismét én! Tegnap nem hagyott nyugodni a dolog és cselekedtem... Melóból hazaérve kikaptam az említett B5B4 relét és "manuálisan" meleg helyre vittem, majd visszahelyeztem. Kérlek szépen meglepő dolog történt: az autó pöccre indult (igaz egy perc után leállt, de utána erőt vettt magán és sikerült felkelnie, jó fél nap állás után a -5 fokban.) Megkerestem autóvillamossági barátomat, aki fabrikált egy ugyan ilyen Toyota reléből egy ugyan ilyen lábleosztású relét és behelyeztük! Ma hajnalban mit hozott a télapó?! Egy autót, ami pöccre indul!!! Úgyhogy bátran merem neked ajánlani, hogy mond a szerelődnek és amíg nem tudsz te sem beszerezni hasonló relét, valahogy próbáljátok meg így orvosolni a helyzetet! Egyébként gratulálok, mert sikerült megtalálnod a probléma okát!

Norbica | 2016-12-06 11:44 SL77 részére

Igen, most néztem én is utána… Vagy külföldről lehet rendelni, vagy itthonról bontottat. De, hogy itthon nem lehet sehol semmilyen relét kapni újat azért ez csúcs! :D

 

SL77 | 2016-12-06 11:39 Norbica részére

Szia! Szerintem egy próbát megér, hogy leellenőrizd a relét. Még a szerelőd kijelentését is igazolná, hogy kevés üzemanyagot kap a motor. Rossz elektromos kontaktolás lehet oka, hogy az üzemanyagpumpa nem kapja meg a megfelelő 12 V feszültséget és ezáltal nincs meg a motor ellátásához szükséges üzemanyagmennyiség. Én jeleztem a szerelőmnek a lehetséges hiba okot, még mielőtt nagyon megbontanák a rendszert (súlyos tízezrekért). Viszont eddig még nem találtam új relét a piacon. Üdv.: Lackó

Norbica | 2016-12-06 10:32 SL részére

Szia! Akkor lehet, hogy hasonló lehet a baja az én 2002-es 2.0 DiTD Premacymnak!? Ő reggel ha hidegebbek vannak, nehezen kinlódások árán indul (ha beröffent ritkán, de nem gyakran leáll egyszer.) De ha bemelegedett indul pöccre, illetve, ha garázsban áll akkor is indul pöccre.Üdv.: Norbi

SL | 2016-12-06 00:16 vick27 részére

Üdvözlöm sorstárs!

Én is tulajdonosa vagyok egy 2000 gyártású 2000 cm3 DITD tipusjelű Mazda Premacynak, ami hasonló hibajelenségeket produkál, kb. 2 het. Reggelente nem, vagy csak hosszas könyörgés után hajlandó beindulni. Ha viszont bemelegedett, akkor egész nap hiba nélkül használható. Ma elvittem szerelőhöz, hátha orvosolni tudják a problémát. Mivel nem hagy nyugodni a téma, ezért elkeztem böngészni a fórumokat, hátha küzdött már valaki ezzel a hibával, és hátha meg van rá a megoldás is. Így jutottam el erre az oldalra is. Német fórumokon több helyen is foglalkoztak már ezzel a hibajelenséggel. Leírások szerint a megoldást a biztosíték táblán található B5B4 relé (dízelpumpa vezérlő relé) csréje hozta. Én jelezni fogom a szerelőmnek, hogy elsőként ellenőrizze az említett relét, és lehet, hogy Ön autójánál is ez okozza a problémát. ( Nem vagyok autószerelő ill. szakértő, csak nem hagynak nyugodni az ilyen műszaki problémák)

 

Norbica | 2016-12-02 18:13 mazda-auto.hu részére

Elméletileg és gyakorlatilag minden leellenőrizve az autón. Egy kérdésem maradt még: mivel vezérlés is lett cserélve az autón nem lehet az előtöltésem gyenge és azért akar reggel hidegen nehézkesen indulni? Mert ha reggel beindul, (mondjuk olyan még nem volt, hogy nem indult volna be...) akkor melegen semmi köszködés bármennyit állt. Menni is jól megy, még arra utaló dolgot (pl. többletfogyasztás) sem vettem észre, hogy az adagoló lenne a ludas.

Válaszát előre is köszönöm! 

mazda-auto.hu | 2016-12-02 15:10 lehozsoci részére

Kedves Lehozsoci és Kovács István! Köszönjük a hozzászólást / észrevételt. Nagyon sok CX-5 és Mazda6 tulajdonosnak fel sem tűnik a magasabb alapjárat vagy nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget. Amennyiben az autót többször indítják be és állítják le alacsony üzemi hőmérsékleten, akkor a kipufogógáz hőmérséklete alacsony marad. Kondenzvíz tapad a DPF belső felületére, mely növeli a kipufogógáz nyomáskülönbségét, ami magasabb alapjáratot generál pár másodpercig. Amennyiben a nyomáskülönbség egy bizonyos értéket elér, vagy azt meghaladja, akkor a DPF regenerálását / tisztítását javasolja a Mazda, így a kondenzvíz nem tapad meg a belső felületen a koromban.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó