2025. Szeptember 18. Csütörtök - Diána

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


SokadikZsolt | 2017-02-11 20:40

SokadikZsolt | 2017-02-11 20:40

SokadikZsolt | 2017-02-11 20:38

Tisztelt szakértő és forumtársak!

Kérdésem hogy a turbót cserélni kell vagy fel lehet újítani vagy egyáltalán turbó hibára utal e a jelenség vagy esetleg EGR szelep a ludas? Szóval olajos a turbó környéke! Próbálok fotót is feltölteni! 2007 es évjárat, 2.0 diesel 143 LE. Továbbá lenne még egy kérdésem! Most pénteken jöttem haza Ausztriából és hidegzuhanyként ért a DPF lámpa villogása a müszerfalon! Mivel hetente járom Bécset, heti 500km pálya majd hétvégén itthon 10 km városi kocsikázás! Gondoltam soha nem lesz gondom a DPF-el mivel bőven van lehetősége regenerálni! Vagy összefügg a turbó hibával mert talán nem tökéletes az égés a motorban!? Néha kékes füstöt látok indítás után a kipufogóbol. motorolaj nem fogy, kicsit nő a nívó ahogy az lenni szokot a regenerálás miatt. fogyasztásom 95% autópálya mellett 120-130 as tempó mellett 6.6l az átlagom. Szeretnék ennek a két dolognak a végére járni, megjavíttatni.

Kérdésem h mi lehet a baj?  Milyen költségre számíthatok? Akár egy árajánlatot is megköszönnék hátha megéri lemenni Pestről.

Köszönöm va válaszokat!

Bigtom3 | 2017-02-08 16:51 lehozsoci részére

Nagyon szépen köszönöm a választ! :) Ugyan most keresnem kell valakit,aki szóról szóra lefordítja nekem,vagy értelmezi,de legalább biztos,hogy van módszer kiszűrni a hibás alkatrészt.Nagyon köszi mégegyszer.  :)

lehozsoci | 2017-02-08 11:42 Bigtom3 részére

Meg lehet állapítani biztosan hogy a katalizátor e e a hibás…

A gyári MMDS a valós jel alapján a benzin-levegő érték és az oxigen szenszor értékei szerint. Állandó folyamatos vezetésnél a A/F szenszor O2S11 képe le és föl mutatja, ahogy a vezérlőegység dúsítja és szegényíti a keveréket, úgy néz ki mint egy hullámvasút ami így jó… Az Oxigén szeszor O2S12 képe hasonlónak kell hogy legyen csak sokkal elhúzottabban, lapossabban. De ha  hasonlóan hullámos mint az első A/F szenszor vagy követi azt akkor bizony a Katalizátor hibás.

Üdv

Lehozsoci

Bigtom3 | 2017-02-07 18:11 mazda-auto.hu2 részére

Bocsánat,akkor biztosan én nem fogalmaztam egyértelműen.Annyi a szituáció,hogy a check engine lámpa világít,eléggé gyakran visszatérő P420 hibakódot írva.Néha magától elmúlik,néha kitöröltetem  belőle,de eddig mindig visszajött.Csak arra lettem volna kíváncsi,hogy teljes biztonsággal meg lehet-e állapítani,hogy ezt a katalizátor hibás működése okozza,vagy valamelyik szonda romlott el?Mert ha csak a “lassan cserélgessünk ki mindent” módszerrel lehete kiszűrni,akkor lehet nem állok neki a javíttatásnak még egy darabig… :) Előre is köszönöm a választ,és perszer az eddigi válaszokat is.

Lantos749 | 2017-02-07 18:01 mazda-auto.hu2 részére

Még egy utolsó kérdés:

Ugyebár az enyém 1.8 benzines. - lehet más motorizáltságú autó váltója is, vagy csak az 1.8 -asé? 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:06 Bigtom3 részére

Nem értem teljesen a kérdést, hogy milyen jel. A lambda szondának van hibakódja, és azokon mérhető, hogy jók vagy sem. Ez az első lépés. Ha azok jók, akkor utána jön a CO mérés.
 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:00 Lantos749 részére

A 626 gyártásának a befejezéséig. A Mazda6 váltója nem jó!

mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 13:58 bordasj részére

Első a hűtő vízszintjének az ellenörzése, ha az rendben, okozhatja szívócső szakadás, EGR szelep, lambdaszonda stb. Pontos hiba megállapításhoz autó kellene.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó