2023. Január 28. Szombat - Károly,

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bicsár Krisztián | 2017-02-01 19:48

Tisztelt Szakértő!
Jelenleg egy mazda 3 bk GTA tulajdnos vagyok, de gondolkozok a váltáson. Szeretnék érdeklődni hogy a BK és a BL modelleknél mekkora a szervíz költség, és alkatrészek árai közötti különbség? Az egyetlen hátránya számomra a Mazda-val kapcsolatban a drága alkatrészek és drága szervízelés, amúgy imádom! Szeretnék kérni ha lehet kisebb-nagyobb leírást hogy mekkora különbségek vannak közöttük, és mikre lehet számítnai ha mondjuk vennék egy BL típusút. Szerintem akkor is maradnék a 2.0 benzin motornál. A válaszát előre is köszönöm!

lakko88 | 2017-02-01 17:56

Tisztelt Szakértő!

Egy hete vagyok Mazda 6 tulajdonos! Az auto 2005-ös évjáratú, 2000 disel kombi. Vásárláskor minden tökéletes volt és mese szép :) Rá 3 napra kigyulladt a menetstab lámpa és a motor lámpa a műszerfalon. Kb 50-60 km után ez eltűnt.
Viszont elő jött egy csattogó hang a motorból! Az autó indul, nem rángat, szépen reagál a gázadásra, viszont hangos, ütemes csattogása van.
Két szerelő nézte eddig, mindketten vakarják a fejüket és találgatnak. A diagnosztika nem írt ki semmi hibát! Esetleg van valami ötlete, hogy merre induljunk el?
Előre is köszönöm!

Lantos749 | 2017-01-31 21:08 mazda-auto.hu2 részére

Konkrétan nem tudom, hogy mi lehet a baja, de röviden:

- Néha nehezen veszi a hátramenetet és a 3. fokozatot

- Nem üzemmeleg motornál a visszaváltás nehézkes 3-2-1 irányba (váltóolaj már lett cserélve)

(Azt megjegyezném, hogy egy '96-os modell váltója van jelenleg rajta, mivel egy korábbi szerelés alkalmával a szerelőm nem tudta visszatenni a féltengelyeket.... Azon kívűl ott még a 3. fokozattal volt probléma... Esetleg az is javítható lenne?)

majsai | 2017-01-31 18:55

Tisztelt Szakértő!

Nagyon köszönöm válaszát. Sajnos azonban biztosan nem ez a gond. Leggyakrabban közvetlenül indítás után csinálja ha nem járatom eleget, ezért is gondoltam hogy valamilyen bemelegedési probléma lehet, és az esetek 95%-ban csak alacsony váltóállásnál, azaz egyesben elindulásnál vagy egyesből kettesbe való váltás után. Reménykedtem a Japán ötletgazdagságában a védelmi technológia terén:-) de így úgy látom meg kell nézetem szervízben. 

mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 14:50 majsai részére

Ilyen tiltás nincs. Esetleg a gumiszőnyeg nem szorult be véletlenül a pedál és a karosszéria közé?

majsai | 2017-01-31 14:39

Tisztelt Szakértő!

2004-es Mazda 3-as gépkocsim van (2.0 GT), és sokszor, főleg indítás után, hidegen nem lehet benyomni a gázpedált, konkrétan akad hiába nyomom. Ez szervízt igénylő hiba, vagy valami tiltás van benne hogy ne pörgessem hidegen? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 14:38 Lantos749 részére

Tudomásunk szerint, csak a saját váltója jó hozzá.

Mi az ami meghibásodott? Mert gyakorlatilag minden rendelhető hozzá.

mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 14:33 Simi99 részére

Kellene egy alvázszám.

mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 14:16 PeBi1326 részére

Szimering hibája okozhatja.

mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 14:14 csülök részére

Befecskendező, vagy nagynyomású szivattyú szelep.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó