2025. Június 17. Kedd - Laura

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bigtom3 | 2017-02-03 09:55

Tisztelt Szakértő!

Azt szeretném megkérdezni,hogy esetleges katalizátor,illetve lambda-szonda hiba gyanú esetén,a pontos hibát,szétszerelés nélkül,műszerrel ,diagnosztikával meg lehet állapítani? 2006-os faceliftes 2.0 benzines hatos mazda az érintett.Válaszát előre is köszönöm!

lemmy71 | 2017-02-02 16:15 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm a választ, remélem hogy lesz lehetőségem megmérni a kompressziót, német országban van az autó egy hivatalos mazda kereskedésben, egy gazdás 2007-11 havi törés és festésmentes, teljesen gyári semmi átalakítás nincs rajta és a kereskedés szerint 75 ezer kilométer van benne, végig vezetett szervizkönyves.  Bízom benne hogy pozitívan állnak majd hozzá hogy alaposan átnézhessem az autót. Esetleg van e valami amire még odafigyeljek a vásárláskor?  Remélem hogy összejön a vétel és akkor szeretnék majd elmenni önökhöz egy alapos átvizsgálásra, ha vállalják.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 13:32 lemmy71 részére

A gyári érték 12,8 bar, a minimum 8,96 bar. A maximális eltérés 2,0 bar.

A difit és a futóművet mindenképpen szervizben kellene megnézni, mert csak megemelve lehet látni, hogy lóg-e valami rajta.

A hatodik fogaskereke azért szokott idő előtt tönkremenni, mert sokan gyorsításra is használják a hatodikat, és a túl nagy anyomatékot nem bírja.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:30 Bicsár Krisztián részére

Milyen szervizelésre gondol?
 Meglehetősen ritkák a meghibásodások, a karbantartások között pedig nincs nagy különbség árban, a pollen és a levegőszűrő drágább, durván 1.500.-Ft-al a kettő, amit 20.000-ként szoktunk cserélni. Adunk ajánlatot konrét kérésre, és nem hinném, hogy egy normál karbantartás drága lenne a Mazdánál.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:17 Lantos749 részére

A gép szerint a 1994. májusától gyártottaké már egyforma, és így valóban egyszerűbb lenne egy bontott olcsó váltót venni, és kicserélni.

lemmy71 | 2017-02-01 22:48

Tisztelt Szakértő!

Egy 2007 –s, hatos MPS vásárlása előtt állok. Az lenne a kérdésem, hogy a motornál mire figyeljek oda a vásárlásnál, mik lehetnek az árulkodó jelek, tudom hogy az olajra oda kel figyelni mert csipegeti és ráadásul kicsi is a karter.  Azt hogy kihúzom a nívópálcát az csak egy dolog, nagy valószínűséggel frissen van az  autóban cserélve az olaj így ott semmit sem látok. Mi a minimális kompresszió érték amivel még érdemes megvenni, mekkora lehet a hengerenkénti eltérés? Kompresszió mérőt viszek magammal és ha lehetséges akkor megmérem, bár már a gyertya is sokat elárul a motor múltjáról, menyire lehet a gyertya kormos, mert ugye ezek már nem égnek ki őz barnára. De ezeken kívül szeretném tudni mit is nézzek még a motoron? A hajtás láncnál tudom, hogy a váltó hatodikja a gyenge pontja az MPS –nek, ennek van e valami előzménye előjele? És még egy kérdés a difinél és a futóműnél, mire figyeljek oda?  Előre is köszönöm a válaszát!

Bicsár Krisztián | 2017-02-01 19:48

Tisztelt Szakértő!
Jelenleg egy mazda 3 bk GTA tulajdnos vagyok, de gondolkozok a váltáson. Szeretnék érdeklődni hogy a BK és a BL modelleknél mekkora a szervíz költség, és alkatrészek árai közötti különbség? Az egyetlen hátránya számomra a Mazda-val kapcsolatban a drága alkatrészek és drága szervízelés, amúgy imádom! Szeretnék kérni ha lehet kisebb-nagyobb leírást hogy mekkora különbségek vannak közöttük, és mikre lehet számítnai ha mondjuk vennék egy BL típusút. Szerintem akkor is maradnék a 2.0 benzin motornál. A válaszát előre is köszönöm!

lakko88 | 2017-02-01 17:56

Tisztelt Szakértő!

Egy hete vagyok Mazda 6 tulajdonos! Az auto 2005-ös évjáratú, 2000 disel kombi. Vásárláskor minden tökéletes volt és mese szép :) Rá 3 napra kigyulladt a menetstab lámpa és a motor lámpa a műszerfalon. Kb 50-60 km után ez eltűnt.
Viszont elő jött egy csattogó hang a motorból! Az autó indul, nem rángat, szépen reagál a gázadásra, viszont hangos, ütemes csattogása van.
Két szerelő nézte eddig, mindketten vakarják a fejüket és találgatnak. A diagnosztika nem írt ki semmi hibát! Esetleg van valami ötlete, hogy merre induljunk el?
Előre is köszönöm!

Lantos749 | 2017-01-31 21:08 mazda-auto.hu2 részére

Konkrétan nem tudom, hogy mi lehet a baja, de röviden:

- Néha nehezen veszi a hátramenetet és a 3. fokozatot

- Nem üzemmeleg motornál a visszaváltás nehézkes 3-2-1 irányba (váltóolaj már lett cserélve)

(Azt megjegyezném, hogy egy '96-os modell váltója van jelenleg rajta, mivel egy korábbi szerelés alkalmával a szerelőm nem tudta visszatenni a féltengelyeket.... Azon kívűl ott még a 3. fokozattal volt probléma... Esetleg az is javítható lenne?)

majsai | 2017-01-31 18:55

Tisztelt Szakértő!

Nagyon köszönöm válaszát. Sajnos azonban biztosan nem ez a gond. Leggyakrabban közvetlenül indítás után csinálja ha nem járatom eleget, ezért is gondoltam hogy valamilyen bemelegedési probléma lehet, és az esetek 95%-ban csak alacsony váltóállásnál, azaz egyesben elindulásnál vagy egyesből kettesbe való váltás után. Reménykedtem a Japán ötletgazdagságában a védelmi technológia terén:-) de így úgy látom meg kell nézetem szervízben. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó