2022. December 2. Péntek - Melinda

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


SokadikZsolt | 2017-02-11 20:38

Tisztelt szakértő és forumtársak!

Kérdésem hogy a turbót cserélni kell vagy fel lehet újítani vagy egyáltalán turbó hibára utal e a jelenség vagy esetleg EGR szelep a ludas? Szóval olajos a turbó környéke! Próbálok fotót is feltölteni! 2007 es évjárat, 2.0 diesel 143 LE. Továbbá lenne még egy kérdésem! Most pénteken jöttem haza Ausztriából és hidegzuhanyként ért a DPF lámpa villogása a müszerfalon! Mivel hetente járom Bécset, heti 500km pálya majd hétvégén itthon 10 km városi kocsikázás! Gondoltam soha nem lesz gondom a DPF-el mivel bőven van lehetősége regenerálni! Vagy összefügg a turbó hibával mert talán nem tökéletes az égés a motorban!? Néha kékes füstöt látok indítás után a kipufogóbol. motorolaj nem fogy, kicsit nő a nívó ahogy az lenni szokot a regenerálás miatt. fogyasztásom 95% autópálya mellett 120-130 as tempó mellett 6.6l az átlagom. Szeretnék ennek a két dolognak a végére járni, megjavíttatni.

Kérdésem h mi lehet a baj?  Milyen költségre számíthatok? Akár egy árajánlatot is megköszönnék hátha megéri lemenni Pestről.

Köszönöm va válaszokat!

Bigtom3 | 2017-02-08 16:51 lehozsoci részére

Nagyon szépen köszönöm a választ! :) Ugyan most keresnem kell valakit,aki szóról szóra lefordítja nekem,vagy értelmezi,de legalább biztos,hogy van módszer kiszűrni a hibás alkatrészt.Nagyon köszi mégegyszer.  :)

lehozsoci | 2017-02-08 11:42 Bigtom3 részére

Meg lehet állapítani biztosan hogy a katalizátor e e a hibás…

A gyári MMDS a valós jel alapján a benzin-levegő érték és az oxigen szenszor értékei szerint. Állandó folyamatos vezetésnél a A/F szenszor O2S11 képe le és föl mutatja, ahogy a vezérlőegység dúsítja és szegényíti a keveréket, úgy néz ki mint egy hullámvasút ami így jó… Az Oxigén szeszor O2S12 képe hasonlónak kell hogy legyen csak sokkal elhúzottabban, lapossabban. De ha  hasonlóan hullámos mint az első A/F szenszor vagy követi azt akkor bizony a Katalizátor hibás.

Üdv

Lehozsoci

Bigtom3 | 2017-02-07 18:11 mazda-auto.hu2 részére

Bocsánat,akkor biztosan én nem fogalmaztam egyértelműen.Annyi a szituáció,hogy a check engine lámpa világít,eléggé gyakran visszatérő P420 hibakódot írva.Néha magától elmúlik,néha kitöröltetem  belőle,de eddig mindig visszajött.Csak arra lettem volna kíváncsi,hogy teljes biztonsággal meg lehet-e állapítani,hogy ezt a katalizátor hibás működése okozza,vagy valamelyik szonda romlott el?Mert ha csak a “lassan cserélgessünk ki mindent” módszerrel lehete kiszűrni,akkor lehet nem állok neki a javíttatásnak még egy darabig… :) Előre is köszönöm a választ,és perszer az eddigi válaszokat is.

Lantos749 | 2017-02-07 18:01 mazda-auto.hu2 részére

Még egy utolsó kérdés:

Ugyebár az enyém 1.8 benzines. - lehet más motorizáltságú autó váltója is, vagy csak az 1.8 -asé? 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:06 Bigtom3 részére

Nem értem teljesen a kérdést, hogy milyen jel. A lambda szondának van hibakódja, és azokon mérhető, hogy jók vagy sem. Ez az első lépés. Ha azok jók, akkor utána jön a CO mérés.
 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 14:00 Lantos749 részére

A 626 gyártásának a befejezéséig. A Mazda6 váltója nem jó!

mazda-auto.hu2 | 2017-02-07 13:58 bordasj részére

Első a hűtő vízszintjének az ellenörzése, ha az rendben, okozhatja szívócső szakadás, EGR szelep, lambdaszonda stb. Pontos hiba megállapításhoz autó kellene.

bordasj | 2017-02-04 21:24

Tisztelt szakértő!

323 f 1.5 16v 94 évjárat. az autóm. Hdegen inditva a fordulatszám 1500-1800 közötti, majd szépen pár perc alatt visszacsuszik a normálra…

Üzemi hőmérségleten üresben járó motorral a fordulat ingadozik ( kb 500 fordulat), leesik , leáll, nem folyamatos a hiba van amikor heteig semmi de van hogy naponta többször is.

előre is köszönöm válaszát.

 

lemmy71 | 2017-02-04 16:56 PeBi1326 részére

Üdv! Én is MPS vásárlása előtt állok, már több mint egy féléve keresem a megfelelőt de sajnos ami jó az ritka mint a fehér holló. Lehet hogy az elvárásaim egy kicsit magasak, mert ami nálam szóba jöhet (egy gazdás, 2007 kiadás, festés és törés mentes, makulátlan gyári állapot tehát giccs és tunning mentes, bőven 100 ezer alatti futás teljesítmény, leinformálható szervizkönyv) a szín és egyéb kényelmi extrák vannak e benne az mindegy. Sokat megnéztem kis hazánkban, de egy sem nyert nálam ’hangszórót’ Az ilyen hirdetések hogy gyengéd női tulaj nagy piros fékek, teljesen tuningmentes autó és amikor megnézed a képeket, az autó belseje tele pakolva olcsó szemét kínai giccsel, na az ilyenen kínomban sírni tudok cryingÍgy én már letettem a hazai vásárlásról, külföldet veszem célba,  tavasszal március környékére tervezem a vásárlást, már ki is néztem magamnak egyet (német országban) Autószállítóval mennék érte plusz egy tréler, tehát két autót tudok behozni, esetleg ha te is kintről választanál valamit megoldhatjuk okosba, egyszerre a kettőt. Békés m. vagyok.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó