2025. November 5. Szerda - Imre
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó










mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:41 Morzsi007 részére
Ha még most se állt helyre, akkor egy alapbeállítást kell csináltatni műszerrel.
Eszter | 2016-03-27 18:13
Sziasztok ! Tudtok valakit aki tudna nekünk segíteni ?! Van egy Mazda b2500-as 2003-as évjáratú autónk. Az elektromos ablak bekötést szeretnénk megcsinálni elöl hátul. Elektromos ablak esetén.
BluElite | 2016-03-24 10:09
Tisztelt Szakértő!
Adott egy ‘98-as 626 DiTD. A következő, alkalmanként előforduló problémám van: indításkor izzítok, majd indítózok, de indítózás helyett csak relé meghúzást hallok a műszerfal alól, az indító motor nem forog. Az akksi vadi új, jó! Indításkor kuplung kinyomva, van hogy a féket is nyomom, megszokásból.
Többszöri próbálkozásra forog csak az indító motor.
Valami ötlet van esetleg, merre kutakodjak?
Köszönettel: BluElite
Bigtom3 | 2016-03-11 10:51
Tisztelt Szakértők!
Egy 2006-os mazda 6 2.0 benzines autóm van,amire már rég vágytam.10 éves kocsi lévén,vannak apróságok,de tényleg apróságok,amik okára kiváncsi lennék.Egyik ilyen problémám,hogy nem tudom,mennyinek kellene lenni az alapjáratnak,én gondolom,hogy valahol 800 körül,de biztos nem 600 és 750 között,ahol nekem ugrál.Hidegen nincs semmi gond,felmegy 1000 körülire,és stabilan tartja is.Amikor már bemelegszik a motor,leesik az elöbb említett értékek közé,ott ingadozik annyira,hogy ha sötétben alapjáraton gurulok,látom a fényszórókon,hogy halványan ugyan,de pislákolnak.Mire kell gondolni ebben az esetben?Vajon kb. mekkora a baj?Előre is köszönöm a segítséget.
Morzsi007 | 2016-03-10 09:55
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni, ha valakinek van valami ötlete, megköszönném. Mazda 6 2008-as benzines autóról van szó. A hétvégén lemerült az akksi. Kivettem, feltöltöttem, visszaraktam. Ezután jelentkezett a probléma, meleg motornál az alapjárat ingadozik lemegy 500-ra (magasabb lesz) ott marad kis gázarásnál feljebb ugrik. Úgy hallottam, mintha szakaszosan másodpercenként valami elektromotor hangot ad a motortérből, de még nem néztem pontosan honnan jöhet. Próbáltam azt, amit itt írtak a fórumon, motorfékkel beállítani, de nem sikerült vagy valamit rosszul csináltam. Köszönöm a válaszokat
megoldva: 3 nap után rendbe jött az alapjárat.
fleto24 | 2016-03-05 10:29
Tisztelt Mazda Szakértők!
Segítséget szeretnék kérni megint a 6 MPS problémámhoz.Ha már turbót cserélünk az autón,mivel az adta meg magát, akkor szeretnék vezérlést is cseréltetni,mert szól az okoskerék indításnál.Esetleg elérhető ehhez a típushoz magyar nyelven kezelési-szervizelési leírás vagy rajz valamilyen formátumban?Ha angol vagy német van csak az is jó lenne.Szükség van esetleg valami egyedi szerszámra a cseréjéhez?A segítséget előre is köszönöm!
fleto24 | 2016-03-01 12:28 lehozsoci részére
Hello Lehozsoci!
Köszönöm a tanácsot.Hát sajnos kék füst volt és égett olajszag,leállítás után még füstölt a dob,gondolom odanyomta az olajat.Jelenleg idő hiányában csütörtökön tudjuk csak részletesebben szétszedni és átnézni,mivel aki ért hozzá csak akkor ér rá,de remélem “csak” turbó gondom lesz.A motort nem szívesen generáloznám,ha nem muszáj.Szétszedés után majd talán okosabbak leszünk,de úgyis megírom, hogy mire jutottunk,mert szívesen veszem a tapasztalatokat és szakértelmet.
lehozsoci | 2016-03-01 12:03 lehozsoci részére
Ja elfelejtettem...Ha a turbina hozzáért a ház falához akkor egy fehér sávot kell hogy láss..
Üdv
lehozsoci
lehozsoci | 2016-03-01 12:00 fleto24 részére
Hello Fleto24
Elég logikusnak tűnik, hogy a motorba beszívott motor olaj okozza a füstöt. Milyen színű volt?. Ajánlom nem vezetni az autót, az akksi és egyébb eltávolított akadály után a turbo turbina oldala látható lesz. Meg kellene nézni hogy a turbo tengelyének mekkora a horizontális és vertikális holt játéka, valamint a turbina lapátok hozzáértek-e a falhoz…
Üdv
lehozsoci
fleto24 | 2016-02-29 19:55
Tisztelt Mazda-Autó!
Mazda 6 mps-el most van egy nagyobb problémám.Elindultam vele otthonról és kb. 500m megtétele után hatalmas nagy olajfüst felhőt hagytam magam után.Persze azonnal megálltam vele és kis várakozás után olajszint ellenőrzésekor láttam hogy az olaj nagyobb mennyiségben (nívó pálca min. jel-ig és maximumon volt 2 napja) eltűnt belőle.Motorleállítás után is még füstölt a kipufogó.Turbóra gyanakodtam,persze nem vagyok műszaki zseni,de jelenleg enyhén szétbontva és szemrevételezve a turbón nem lehet látni olajnyomot,de gondolom szétbontásig ezt még nem lehet kizárni.Mielőtt nekiállnánk szétszedni részletesebben gondoltam megkérdezem Önöket,hátha tudnak segíteni merre kellene elindulnom a hiba keresésben.Az autóra nagyon vigyáztam pl.olajcsere stb. .Mielőtt ez történt járt alapjáraton 5percet és semmi jele nem volt füstnek,csak amikor elindultam vele gázadásnál hirtelen jött és még az alapjáratom is ingadozott amíg le nem állítottam,ez kb 10 másodperc volt az egész.Eddig nem fogyott az olaj sem mert sűrűn ellenőriztem,erre nagyon odafigyeltem.Mostanában azt vettem észre hogy gázadásnál nagyon enyhén szaggatott, de szinte észre sem lehetett venni,nem tudom,hogy van e köze ennek ehhez az egészhez.Víz nem fogyott belőle és nem is volt semmilyen elváltozás se állagban és színben sem.
A segítséget előre is köszönöm.