2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-06-20 08:06

Hamarosan megújul honlapunk. A tartalom kibővül, bár még jónéhány dolog nem lesz feltöltve. A fórum belépési adatai nem változnak senki esetében Sajnos az utóbbi egy hét fórum bejegyzései valószínűleg elvesznek.

corre78 | 2013-06-18 09:49

Igen, volt olajfogyás, de azért, mert az oalszűrőtartó (ahol rácsatlakozik a motorblokkra) elengedte az olajat (még Tőled rendeltem a tömítést). Tavaly tavasszal ki lett cserélve és azóta minden száraz. :-) No igen, meg ugye nálam a megtett kilóméterek több, mint 90%-ánál minden 100 km-re jut 75 km város, 10-15 redline, 7-8 hidegindítás, 15-20 perc felesleges üresbenjáratás (hidegindításnál alkalmanként 1-1,5 perc várakozás a másodlagos levegőpumpa leállásáig, trafik előtt megállok, időre megyek valakiért, de késik pár percet, stb.) A maradék alig 10%-a a kilómétereknek hosszabb út (tipikusan pl. 65km oda és 65km vissza, 85km oda és 85km vissza), olyankor 10,5 és 12,5 között van a fogyi, klímahasználattól és/vagy kielőzések számától függően. A hosszabb utak (is) kivétel nélkül főútvonalak. Autópályán még sohasem voltam az autóval.

mazda-auto.hu | 2013-06-17 14:42 corre78 részére

Valószínűleg javulhatott a kamrák tömítettsége az olajtól, vagy pl. korábban leragadt tömítés kimozdulásától. Ha jól emlékszem korábban a Sohn ellenére is volt olajfogyás, mely utalhatott leragadt tömítésre. Azért megjegyzem, hogy sokunknak 12-12,5L az átlag, persze lehet, hogy ritkábban sípoltatjuk a fordulatszámmérőt.:-)

corre78 | 2013-06-17 10:30

És még egy fontos dolog: Fogyasztás, 14,701 liter /100 km az átlag mióta bent van az adapter (és ebben az időszakban benne van egy katalizátor összeomlás is, ami kb. 1 hétig rontotta a fogyit). Korábban 1 literrel több volt az átlag nagyon hasonló használat mellett. 0-200 kmh-ra gyorsulásomat is sikerült javítanom 0,5 másodperccel (korábban teljesen gyári állapotban 15700km-es állásnál 27,2 mp, most meg többletsúllyal, bodykit-tel és téligumis gyári felnikkel 26,7 mp! Tesztelve ugyanazon az úton, ugyanonnan, ugyanarra az irányba volt. videó: http://www.youtube.com/watch?v=RliSkNlEE1o Jelenleg a nyári 0W-40 Mobil1 van benne 2200 km óta és borostyánkő színe van az olajnak (a téli 0W-30 Mobil1, ami ezelőtt lejött, színe alapján bronzbarnás színű volt 3600km után).

corre78 | 2013-06-17 09:48 mazda-auto.hu részére

Pontosan, hiszen ez a másfél év 1,5 melg/nyárias időszakot, és 2 hideg/télies időszakot foglal már magába és az esetek túlnyomó részében 50-200 km-es intervallumokban töltök utána és rögtön számolom az átlagot és így is szépen kijön az átlag. Utántöltés mindig hidegen történik és max-ig. Ez az átlag egyedül akkor nem jön ki, ha hosszabb útra megyek (pl. 100 km oda és 100 km vissza), mert olyankor kb fele mennyiség fogy. 90%-ban 7-15 km közötti távon használom az autót, napi szinten, és kb. 25-26 km naponta, ebből átlagosan 70-75% város.

mazda-auto.hu | 2013-06-17 07:49 mazda-auto.hu részére

.....50%-kal többet, mint nyáron....

mazda-auto.hu | 2013-06-17 07:48 corre78 részére

Szia! 1.Érdekes így látni, hogy télen, az alacsonyabb átlagos hőmérsékletek mellett 50%-kal több olajat adagol a MOP-OMP. 2.A jó időben gyakrabban gyakrabban melegszik fel a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadék, így könnyebben elsüllyed a (nem tökéletes) úszó. Sajnos.

corre78 | 2013-06-14 16:42

Szia István! Jó rég jártam erre. :-) Kis infó megint: 12000 km óta megyek a Sohn Adapterrel (közel másfél éve). Ez alatt több, mint 7 liter olaj ment rajta keresztül az égéstérbe (nyáron kb. 50ml/100km, télen kb. 70-75ml/100km). A tankból részpremix által ezalatt az időszak alatt közel 5 liter ment az égéstérbe (kb. 40ml/100km). Összesen tehát kb. 100ml/100km olaj ég el (Fuchs Titan 2T 100S). Az adott időszakban kb. 1300 alkalommal volt a piros tartományba pörgetve a motor (max 9000 rpm). Aktuális km óra állás 67250km. Minden remek, kivéve, hogy az utóbbi 300 km-en kb. 3-4 x látogatott meg az hűtőfolyadékszint lámpa (alkalmanként 5-30 másodperc erejéig). Persze nem hiányzik a tartályból semmi (max-on van, kb. 4000 km óta nem kellett utántölteni és a legutóbbi utántöltéskor is csak 50 ml kellett max-ig és kb. 3000 km után).

mazda-auto.hu | 2013-05-28 08:34 mazdarobi részére

Üzemmeleg indítózási fordulatszámon alacsonyabb a kompressziós érték a kamrákban, mint nagyobb fordulaton, illetve hidegen. Ezért a rendszer ilyenkor érzékenyebben reagál az egyéb tökéletlenségekre, mint pl. lassú önindító, gyenge indítóáram, hibás gyújtótekercs, gyertya, egy-egy kamra gyengébb kompressziója. Ez utóbbit hagytam a végére, mert az előbbieket könnyebb kizárni.

mazdarobi | 2013-05-28 06:52

Sziasztok! Alábbi problémám lenne: Az autó hidegen elsőre ,ha melegen van leállítva,akkor csak egy kis gázzal indul el. De,ha várok kb 5 percet,akkor gáz nélkül is indul elsőre,nem csak 2. indítózásra. Valaki tapasztalt ilyet?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó