2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-02-25 07:53 mazda-auto.hu részére

..billegteti az óriási sebességgel belépő levegő...

mazda-auto.hu | 2013-02-25 07:52 zzoltan részére

Ha alapjáraton nem kopog, akkor valószínűleg nem tud radiálisan mozogni, nem lóg az SSV "tengelye". Jóval magasabb fordulaton viszont azért nem kopog általában, mert ilyenkor olyan magas a gázsebesség, hogy stabilizálja. Kivéve, ha nem nyílik ki teljesen, és billegteti az óriási sebességgel a beáramló levegő. Ráadásul ha nem nyílik ki teljesen, akkor gyengébb az autó, ahogy írtad is. Az SSV akkor nem fordul át (nyit) ha: 1. szorul 2. az aktuátor rossz 3. az aktuátort vezérlő szolanoid rossz. 4. a vákumcső valahol szakadt, el van dugulva. Részleges nyitás pedig okozhat kopogást az aktuátor csatlakozásánál is, akkor is ha nem lóg az SSV. Mindezeket ki kell sorban zárni, csak így lehet egyrő a kettőre jutni. A szolenoid esetében csak elektronikus probléma esetén van hibakód, de elvileg az SSV pozíciószenzora is jelez.

zzoltan | 2013-02-24 06:51 mazda-auto.hu részére

Nem. :( De az eleje nem is mozog, áll, mint a cövek, hiszen mindkét csapágy új elöl.

mazda-auto.hu | 2013-02-22 15:26 zzoltan részére

...és most is elhallgat megfogva?

zzoltan | 2013-02-22 14:59 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! A hátsó csapágyazás nem lett javítva, mert nem látszik rajta kopás és megmérve sem tér el a mérete olyan csapágytól, ami nem kopog. Az eleje lett cserélve, mivel ott "lötyögött". Mielőtt javítva lett az eleje, kézzel megfogva elhallgatott és menet közben gyorsításnál kb 4500-tól kattogó, dadogó hangot lehetett hallani és ahogy írod, elgyengült az autó. 6000-nél viszont újból meglódult és a kattogás, dadogás is megszűnt. Most az első csapágyak biztosan jók, a membrán tökéletesen működik. Amikor betolom az SSV-t a helyére, vagyis a hátsó csapágy becsúszik a perselybe, lelassul a tolás, érezni, hogy szépen illeszkedik és összenyomja, kipréseli a bent maradt levegőt. Alapjáraton nincs nyitva. Üresben, gázadásra elkezd "kerepelni", aztán abbahagyja. Terhelten még nem mertem kipróbálni, mert aggaszt nagyon ez a kereplő hang. Ha nem az SSV, akkor mi a fene? Nem nagyon van ott más és a hang onnan jön. :(

mazda-auto.hu | 2013-02-22 09:54 zzoltan részére

Alapjáraton az SSV szelep mindig lezárja a másodlagos szívócsatornákat. Tehát alapjáraton nem lehet nyitva. Ha ilyenkor nyitva van, akkor a pozíció szenzorával, vagy az "aktuátorával" (vákuumdobos vezérlő) van probléma. Menet közben már 3250-3500 frsz. környékén kinyitnak a csatornák, tehát jóval 4500 alatt. Ráadásul a gyári szoftver esetében a gyújtást nem veheti el a rendszer az SSV hibája miatt, és a motor sem hirtelen torpan meg, inkább nincs ereje. Így látatlanban véleményem szerint, a hátsó csapágyazás nem kophat el ilyen gyorsan ha nemrégen javíttattad. Esetleg hibás illesztés előfordulhat, de a gyári hátsó csapágyazás ilyen nagy mértékű kopása igen ritka. Az aktuátor rúdja és az SSV csatlakozás szem közötti lógás/kopás inkább előfordulhat. Ha az aktuátor dob rugójának hibája szintén előfordulhat, így könnyebben rezeg a rúdja. Ha egy hosszabb csavarhúzóval kopogás közben megnyomod az SSV tengelyét, majd az aktuátor rúdját, akkor a hang változásából elvileg lehet következtetni a hiba jellegére. Ha nem változik a hang, akkor nem az SSV-vel van gond.

zzoltan | 2013-02-21 22:11

Szia István! Az SSV szeleppel van valami gondom. Alapjáraton is kopogott és 4500-as fordulatnál drasztikus kopogás jelentkezett és olyankor dadogott a motor, "elszállt" a gyújtás, majd 6000-nél újra rendesen húzott az autó. Kicseréltettem az SSV első csapágyait (sikló és tám), de nyitott állapotban továbbra is sűrű kattogás hallattszik. Az SSV eleje már biztosan nem mozog és zárt állapotban nincs is kattogás. Az lehetséges, hogy a hátsó csapágy perselye kopott volna ki? Az lehetséges, hogy a persely puhább anyagból van, mint a tengelyen lévő siklócsapágy?

mazda-auto.hu | 2013-01-18 09:04 WiK részére

Természetesen reggel egy diagnosztikával kezdünk a vizsga előtt. Ha a vizsgát előre egyeztetem, akkor kihűlni sem lesz ideje a motornak. Szerencsére ezen a helyen nem dolgoznak felelőtlen, más tulajdonával akár ilyen módon is visszaélő emberek. Még szólnom sem kellene nekik emiatt, de szoktam.

WiK | 2013-01-17 20:18

Annyiból lenne jobb összekötni, hogy tudom, hogy ti nem floodoltok a 2 méterenkénti arrébbállással, illetve akkor egy előzetes diagnosztika beleférne, vagy ha mégsem, akkor pedig ki tudjátok cserélni a nem megfelelő alkatrészt... A fő-fő lényeg, hogy nem akarom, hogy valami ugrabugri gyerek essen-keljen vele...

mazda-auto.hu | 2013-01-17 15:31 WiK részére

Amennyiben a lökhárító burkolat mögé esett, akkor kis szerencsével ki is eshet a burkolat ütögetésével (kézzel). Ellenkező esetben a lökhárító burkolatot le kell szerelni. 2. Nem a mi műhelyünkben, de tőlünk 1,5 km-re vizsgáztatunk. Viszont ha aznap akarod a fázisokat is, akkor reggel fél nyolcas érkezés esetén is csak délután fél négy körül tudsz vissza indulni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó