2018. Október 22. Hétfő - Előd

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


djjosy | 2016-12-21 06:24 BluElite részére

Szia.Örülök hogy megfogadtad a tanácsom.Mondtam nem nagy meló...Én most azt vettem észre amit már irtam hogy központi bezár.. és jobb oldalon nem villannak fel az irányjelzők….de mindent zár…. ma reggel felvillantak...viszont a vonohorog visszajelzőm is hol világit hol nem… van egy kis dobozkája,nekem ez a bal lábamnál oldalt van bedugva a burkolat mögé...szerintem ő lesz a ludas, ezt is megnézem...mert amikor ezt összenyomtam kézzel a dobozkát elaludt és ajtózáráskor felvillant minden irányjelző!Valami érintkezés baj lesz,de mivel nem szétszedhetős csere… nem nagy tétel de kiváncsiságból úgyis szétbontom ha már megvettem az újat :)

BluElite | 2016-12-18 13:11 Pakerskali részére

Szia!

 

Szerintem kérdezd meg a szakértőt a másik topicban.

A benzines mazdák lelki világáról fogalmam sincs, de azt tudom, amikor a régi mondeóm ilyeneket produkált, valami jeladó probléma volt vele mindig. pl. próbáld meg lehúzni a kábelét a maf szenzornak (légtömeg mérő) vagy a lambda szondának, és nézd meg észlelsz-e változást. Ha ezek után is ugyn ez a helyzet, akkor felmerül a kérdés hogy az EGR szelep vagy  pillangószelep környéke nem koszosodott el nagyon?

 

Tisztelettel: BluElite

BluElite | 2016-12-18 13:05

Kedves Fórumtársak!

Megcsináltam a régóta halogatott projektet, megjavítottam a gyújtáskapcsoló betétjét. A probléma az volt hogy nem tudtam elindtani az autót. Gyújtás rajt volt, izzított is, de az indítómotor nem tekert. Villamos szerelő ismerős nem vállalkozott  szétszedésre, ráadásul el is riasztott, hogy az új alkatrész kb harmincezer magyar királyi forint. Így beszerelt egy nyomógombot, azzal volt indítható az autó. Gondoltam, mielőtt kiadok ennyi pénzt, megnézem mi is a baj. Djossy kolléga megnyugtatott, nem nagy meló. Így nekiálltam én is:

- levettem a gyújtáskapcsoló körüli műanyag burkolatokat.

- a kapcsoló betétet kellett ezután leszerelni (bal kéz felől van, két elektromos csatlakozóval) 

- A csatlakozókat lehúztam.

- egy csavar tartja az egész betétet. Kicsit vacak helyen van, de kitekertem

- kijött a betét. 

- A többi a konyhaasztalon történt :-) szétpattintottam. Van benne két réz lemez, és azokkal szemben a burkolatban érintkezők. Ezeket megpucoltam, koszosak voltak. A rézlemezeket 2, illetve 3 pici rugó tartja, vigyázni kell, el ne vesszenek.

- Véletlenül maga a lemezek alatti forgó rész is szétugrott, kiesett két rugó meg két csapágygolyó. Ezek biztosítják a gyújtáskulcs elforgatásakor a “fokozatokat”. Szerencsére nem veszett el semmi, sikerült összerakni.

- mindent visszatettem a helyére. A réz lemezeket sem lehet rossz helyzetben visszatenni.

- Ház összepattint, beszerel, próba..

éés...ééés..ééés: MŰŰŰŰKÖDIK!

hihetetlen hogy ezért képesek lettek volna vetetni elem egy másikat…..

Pakerskali | 2016-12-17 21:12

Tisztelt Fórumozók! Az lenne a problémám egy 99-es 626 kombi glx 2.0 literes 116 le benzines mazdával,hogy alapjáraton a fordulat nagyon leesik és intenzivebb gázadásnál majdnem lefullad,rángat,dadog csak nagyon finoman lehet vele felgyorsulni teljesen erőtlen és mintha egy henger nem menne.Gyergyák kicserélve,de hiba maradt.Néha benyomott kuplungnál leáll a motor és ha járó motorral üresben gurulok akkor is leáll és nem lehet kormányozni illetve a fék sem működik.Valakinek van esetleg valami tippje? Előre is köszönöm. 

BluElite | 2016-12-06 14:49

Szép napot!

Két kérdésem volna:

  1. ‘98-as 626 estében lehet valahol állítani azt hogy a hátsó ülések lábteréhez mennyi levegő kerüljön? Mert ha a fűtés panelenen (manuális klímás) betekerem hogy lefele nyomjon, szinte minden levegő az első ülések lábteréhez kerül, a hátsóhoz alig. Amennyire láttam, a fűtés irányának szabályozását a mozgató bowden jól követi, szépen állítgatja a dolgokat a műszerfal alatt. Arra gondolok inkább, hogy van-e valahol valami rejtett kallantyú, tekerő, mifene, amivel plusz levegőt tolhatnék hátra? Most is megy, de kevésnek ítélem meg, és ha meleg levegőt akarok lefele tolni, akkor hátul fáznak, nekem meg leég a lábam.
  2. A második kérdésem: A jobb első ülést hogy lehet egyszerűen és gyorsan kivenni? Valami speciális szerszám kell-e?

Előre is köszönöm: BluElite

djjosy | 2016-11-23 07:37

Valaki megtudja mondani hol van az indexrelé a 626 gf 2.0 ditd-ben? 2000-es évjárat.Jobb oldali irányjelzők nem villanak fel mikor bezárom a központit.Bezár és kinyit mindent rendesen.Irányjelzők és elakadásjelzők is működnek ahogy kell.Csak mikor zárok a jobb oldalon nem villannak fel ….

djjosy | 2016-11-21 06:30 BluElite részére

Szia.A baj csak az hogy menetközben mikor nagyobb a terhelés inkább akkor van a hang…. olyan nyöszörgő….. amikor elveszem a gázt egy húzatás után pl…..

BluElite | 2016-11-20 14:18 djjosy részére

Szia!

 

Próbáld meg, hogy megkérsz valakit, álló helyzetben adjon pár nagyobb gázt, Te pedig meghallgatod, honnét jön a hang. Nálam turbócső problémánál volt hasonló.

djjosy | 2016-11-19 08:13 djjosy részére

Sziasztok.Következő a probléma: Mazda 626 2000.évjárat 2.0Ditd
Emelkedőn pl 4edikben gázadáskor amikor erőlködik a kocsi és vissza kellene váltani valami sipol.Ez akkor is jelentkezik amikor egyenes szakaszon nyomok egy kövéret elveszem a lában a gázról.Pl vâltáskor mikor esik a fordulat...mindegy a fokozat... előtte nagy gáz és mikor elveszem a gázt főként akkor.Lehet repedt a kipufogó vagy a leömlő?Simán menetközben nincs hang.Ha nem nagyon huzatom meg és úgy váltok akkor nem hallatszik fordulat csökkenéskor.Nem csapágy hang.Gondolom nem Turbó mert az gázadâskor is sipolna.Szerintetek is kipufogó repedés vagy tömìtés lesz?

djjosy | 2016-11-14 10:27 BluElite részére

Szia.Ahogy szembe állsz a kocsival adagolótól le és jobbra motor közepe kb….

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó