2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BluElite | 2017-02-12 09:43

Kollégák!

 

Viszont egy kérdés: Valahonnét szivárog az olaj a gépből. (DiTD). Régebben nem ette az olajat, cseréről-cseréig sosem kellett utána töltenem, Nos, múltkor megnéztem, épp a minimumon volt a szint. A kocsi nem füstöl, jól indul, megy ahogy eddig, kizártnak tartom hogy a motor lenne kopott. Gondolom elcsöpög a nedű, mert észre vettem a motor alatt foltokat. Benézve a motorházba elöl, kb közép tájon látok friss foltokat. Valahol azon a részen, ahol a motor-sebesség váltó illesztés van. Viszont a problémás helyet nem sikerült beazonosítanom, mert jönnek-mennek turbó csövek, meg egyebek arra felé.

Valaki járt már így? Milyen tömítés szállhat el azon a tájékon? A hengerfej, és szelepfedél környéke látszólag jó. Ha jól tudom egy vákumszivattyú vagy mi van még ott.

 

Köszönettel: BluElite

BluElite | 2017-02-12 09:37 kovlaci részére

Szia!

 

Lehet, tudok segíteni. 

Ködlámpa kapcsoló és társai: ha kinyítod az vezető oldali ajtót, a műszerfar bal oldalán vedd le a burkolatot. Egy vékoy, pici csavarhúzóval valahol alányúlsz és kipattintod. Utána kézzel benyúlva ki tudod tolni az utastér felé a kapcsolót. A ködlámpa kapcsolóban egy nagyon pici izzó van, egy fél fordulattal lehet betekerni, kitekerni. A probléma ott lesz ha másikat akarsz venni, csodát fogsz látni mibe kerül…. Gondolkodtam valami ledes kiváltáson, de nagyon kevés a fénye. Ha van ötlet, érdekelne :-)

 

Középkonzol: elvileg lepattintható a műszeregység körüli fekete keret. Mivel én nem akartaam csavarhúzóval sérülést okozni, kiakasztottam a kesztyűtartót, és kézzel benyúlva kilöktem.Az én gépem manuális klímás. Ebben a fűtés panel és a rádió között van egy fém pálca keresztben, ezt le kell csavarozni, és akkor kivehető könnyebben a rádió, fűtéspanel, egyebek. Nem tudom nálad hogy van, de a manuális klímásban bowdenek jönnek-mennek, azoknak a megvezetését ki kell akasztani ahol csak lehet, akkor vehető ki a panel. Aztán volt benne két rizsszem izzó, (szerencsére ez filléres dolog), amit cseréltem.

Remélem tudtam segíteni.

 

kovlaci | 2017-02-11 12:27

Sziasztok,

Ha valaki nekifutott már, szerzett tapasztalatot tudna segíteni(mielőtt eltörök valamit) szétszedni a ködlámpa kapcsolókat és középkonzolt? Sok-sok év után kiégett pár izzó, zavar, cserélném…

Köszönöm: KovLaci

zsilicsabi | 2017-01-12 18:23

Sziasztok!

mazda 626 2000/07hó 2.0 benzines 136le automatám van. Lépcsőhátuljú.
Minimális koccanás miatt a jobb hátsó lámpa alatti müanyagom és a lökhárítóm sérült.
Hogy hívják a lámpa alatti részt? az lökhárító elem vagy lámpa tartozék?
Előre is köszönöm.

Esetleg tippetek van, hol tudom javítani? gyors szép munkáért szeretek fizetni is

djjosy | 2016-12-28 13:42 BluElite részére

Szia.Megtaláltam a hibát miért nem villantak fel az irányjelzők a jobb oldalon.A zárszerkezetben lévő kis fogaskerekekből 2-3 fog megkopott.Úgy érzékelte hogy nem zár be rendesen,mert ott a motor felpörgött.Erre úgy jöttem rá hogy már zakatolt hátul a zárszerkezet és nem zárt v agy nyitott mindig.Most a saját anyagából pillanat pákával melegitettem oda műanyagot,és húztam bele a fogakat + tűreszelővel.Egyenlőre működik.Viszont ha van valakinek rossz centrálzárja hátsó,amiben pl a motor rossz,de a fogaskerekek nem kopottak,abból a kissebbikre lennék vevő :)

Pakerskali | 2016-12-23 17:56

Sziasztok!

Elvittem szerelőhöz a mazda 626 kombimat aki pár nap után kiszúrta,hogy a fulladást ill. alapjárat leesést az egyik gyújtókábelen lévő tűhegynyi lyukacska okozta. A készlet cseréje után minden a régi.

Köszönöm a tippeket és a segítséget.

Kellemes Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!

djjosy | 2016-12-21 06:24 BluElite részére

Szia.Örülök hogy megfogadtad a tanácsom.Mondtam nem nagy meló...Én most azt vettem észre amit már irtam hogy központi bezár.. és jobb oldalon nem villannak fel az irányjelzők….de mindent zár…. ma reggel felvillantak...viszont a vonohorog visszajelzőm is hol világit hol nem… van egy kis dobozkája,nekem ez a bal lábamnál oldalt van bedugva a burkolat mögé...szerintem ő lesz a ludas, ezt is megnézem...mert amikor ezt összenyomtam kézzel a dobozkát elaludt és ajtózáráskor felvillant minden irányjelző!Valami érintkezés baj lesz,de mivel nem szétszedhetős csere… nem nagy tétel de kiváncsiságból úgyis szétbontom ha már megvettem az újat :)

BluElite | 2016-12-18 13:11 Pakerskali részére

Szia!

 

Szerintem kérdezd meg a szakértőt a másik topicban.

A benzines mazdák lelki világáról fogalmam sincs, de azt tudom, amikor a régi mondeóm ilyeneket produkált, valami jeladó probléma volt vele mindig. pl. próbáld meg lehúzni a kábelét a maf szenzornak (légtömeg mérő) vagy a lambda szondának, és nézd meg észlelsz-e változást. Ha ezek után is ugyn ez a helyzet, akkor felmerül a kérdés hogy az EGR szelep vagy  pillangószelep környéke nem koszosodott el nagyon?

 

Tisztelettel: BluElite

BluElite | 2016-12-18 13:05

Kedves Fórumtársak!

Megcsináltam a régóta halogatott projektet, megjavítottam a gyújtáskapcsoló betétjét. A probléma az volt hogy nem tudtam elindtani az autót. Gyújtás rajt volt, izzított is, de az indítómotor nem tekert. Villamos szerelő ismerős nem vállalkozott  szétszedésre, ráadásul el is riasztott, hogy az új alkatrész kb harmincezer magyar királyi forint. Így beszerelt egy nyomógombot, azzal volt indítható az autó. Gondoltam, mielőtt kiadok ennyi pénzt, megnézem mi is a baj. Djossy kolléga megnyugtatott, nem nagy meló. Így nekiálltam én is:

- levettem a gyújtáskapcsoló körüli műanyag burkolatokat.

- a kapcsoló betétet kellett ezután leszerelni (bal kéz felől van, két elektromos csatlakozóval) 

- A csatlakozókat lehúztam.

- egy csavar tartja az egész betétet. Kicsit vacak helyen van, de kitekertem

- kijött a betét. 

- A többi a konyhaasztalon történt :-) szétpattintottam. Van benne két réz lemez, és azokkal szemben a burkolatban érintkezők. Ezeket megpucoltam, koszosak voltak. A rézlemezeket 2, illetve 3 pici rugó tartja, vigyázni kell, el ne vesszenek.

- Véletlenül maga a lemezek alatti forgó rész is szétugrott, kiesett két rugó meg két csapágygolyó. Ezek biztosítják a gyújtáskulcs elforgatásakor a “fokozatokat”. Szerencsére nem veszett el semmi, sikerült összerakni.

- mindent visszatettem a helyére. A réz lemezeket sem lehet rossz helyzetben visszatenni.

- Ház összepattint, beszerel, próba..

éés...ééés..ééés: MŰŰŰŰKÖDIK!

hihetetlen hogy ezért képesek lettek volna vetetni elem egy másikat…..

Pakerskali | 2016-12-17 21:12

Tisztelt Fórumozók! Az lenne a problémám egy 99-es 626 kombi glx 2.0 literes 116 le benzines mazdával,hogy alapjáraton a fordulat nagyon leesik és intenzivebb gázadásnál majdnem lefullad,rángat,dadog csak nagyon finoman lehet vele felgyorsulni teljesen erőtlen és mintha egy henger nem menne.Gyergyák kicserélve,de hiba maradt.Néha benyomott kuplungnál leáll a motor és ha járó motorral üresben gurulok akkor is leáll és nem lehet kormányozni illetve a fék sem működik.Valakinek van esetleg valami tippje? Előre is köszönöm. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó