2025. Október 26. - Dömötör
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
Lamborghini Aventador LP 750-4 SV.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó










Vik8 | 2010-12-27 10:57 tamassmn részére
Ahogy emliti Tommi, elegge marcangolva volt a tema, mert en is hasonlokat tapasztaltam anno.
Azota eleg vegyes tapasztaltataim voltak/vannak ezzel kapcsolatban. Felfigyeltem, hogy egy bizonyos tipusu uzemanyagnal kevesbe jon elo ez a hang, de nagyban befolyasolja a kornyezeti homerseklet is, hogy mennyire van hideg, mennyire hul at a motor. Olyan is volt, hogy nagy hidegben mintha megszunt volna letezni, illetve amikor enyhebbre fordult az ido, akkor eleg csunyan halltott magarol. Persze elvittem szervizbe a kocsit, ahol azt mondtak, h aggodalomra semmi ok.
Koszonet az izzokkal kapcsolatos infokert!
tommi | 2010-12-27 10:23 tamassmn részére
Október 2-14 között erről elég részletes értekezés folyt itt a fórumon, szerintem olvasd végég. A további kérdéseket majd mazda-auto tudja megválaszolni.
tamassmn | 2010-12-27 09:28
Köszönöm a gyors választ a szelepemelővel kapcsolatban. Azt kérdezném még, hogy mennyi időt vesz igénybe az ellenőrzés és kb. mennyibe kerül? Szélsőséges esetben mi lehet a probléma megoldása?
tommi | 2010-12-27 09:15 sulep részére
Ha az 1.4 és 1.6 között kell választani, akkor 1.6. A motor (vezérmű) láncos. Ha jól emlékszem, ennél az évjáratnál voltak üregvédelmi hiányosságok, amit garanciában pótóltak; ezt feltétlenül ellenőrizd, hogy megtörtént-e. Amúgy ha normálisan karban van tartva, nincs vele gond.
Az alábbiak 1.6 benzinesre vonatkoznak:
A motor alul egy kicsit lustácska (emissziós normák!), de pörgetve elég jól megy. Kb. 3000-3500-nál kezd éledezni, de 5500 fölött már elfárad. 130-nál kb. 4000-et fordul a főtengely, ekkor még viszonylag csendes. 160-nál már eléggé nő a zaj (motor és szélzaj). A fogyasztása lehetne kevesebb; átlagos használatban 7,5 körül van, de városban, vagy 150 fölött 9-10 litert is lenyel.
tommi | 2010-12-27 09:08 tamassmn részére
Ha az autószerelő szerint a szelepfedél csattog, akkor hozzá ne vidd az autót.
Korábban már volt itt a fórumon erről a jelenségről értekezés. Ez a hang a szelepemelők hangja lehet, szakszervízben ellenőrizhető, hogy megnőtt-e a hézag. Mazda-autó ezt pontosabban le tudja írni.
tamassmn | 2010-12-26 21:19
Tisztelt Fórumozók!
Egy Mazda3 1.4 TE tulajdonosa vagyok. Az autó most lesz 5 éves. A téli indítások során a motorból fél-egy percig alacsony frekvenciájú csattogó hang hallatszik. A kérdésem az, hogy mi okozhatja ezt? Egy ismerősöm szerint, aki autószerelő a szelepfedél csattogó hangját lehet hallani. Ha valóban így van, akkor mi lehet a megoldás és mennyibe kerül a hiba javítása hozzávetőleg? Köszönettel tamassmn
sulep | 2010-12-25 19:51
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Használt 2004-2005-ös Mazda 3 vásárlásán gondolkodom kb 2-2,2 millió Ft értékben. 1.4 vagy 1.6-os benzinmotort ajánlanátok inkább? Eddig 1.6-os Stilom és 1.4-es G Astrám volt tehát hasonló menetteljesítményű autó kellene a Mazda tekintetében is. Mire érdemes odafigyelni ennél a típusnál mikor megnézek egyet? Ezek a motorok láncosak vagy szíjasak? Mennyire használhatóak alacsony fordulatnál, mert Stilonál azt ne mszerettem hogy alacsony fordulaton nagyon nyomatékszegény volt. Igaz ami meg tetszett benne hogy 130-nál csak olyan 3700 körül pörgött így aránylag csendes volt. Ez a Mazdanal hogy van? Ja és ami még fontos Én kb 188 magas vagyok meg kb 100 kg tehát lényeges hogy hely legyen a kocsiban még magam mögött is.
Várom a segítő hozzászólásokat.
mazda-auto.hu | 2010-12-23 15:10 Vik8 részére
Első fényszóró HB3, és H7, első index PY 21W, hűátsó index WY 21W, hátsó ámpa/féklámpa 21/5W, első ködfényszóró HB4, hátsó ködfényszóró 21W, parkizzók 5W, tolatólámpa 21W, rendszámtábla 5W. A 21, 21/5 és 5 Wattos izzók mind üvegfoglalatúak.
Vik8 | 2010-12-23 12:21
Kedves Fórumozók, Auto-Expanzió,
Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy elmondja hogy milyen típusú és teljesítményű izzók kellenek egy 2006-os M3-as Hatchback autóba a külső lámpákhoz (izzótípusok és teljesítményadatok kellenének a következőkhöz:első fényszórók + helyzetjelző, indexek, hátsó lámpák, fék, tolatásjelző, hátsó ködfényszóró, pótféklámpa,rendszámtábla világítás)?
Előre is köszönöm a segítséget és boldog ünnepeket kívánok!
Vik8 | 2010-12-21 11:20 mazda-auto.hu részére
Köszi a részletes infókat!