2025. December 19. Péntek - Viola

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


p5226 | 2009-03-01 17:58

Üdv all! Mazda6 sportdízelem 2 hónapja főleg hidegen erős kopógós hangot ad, főleg terhelés alatt.De mintha minden negyedik ütemnél lenne a nagyon erős koppanós hang. Na most ez mára kibővült annyira , hogy folyamatos haladás közben pl. 4. sebességben 50-el haladva 1200as fordulaton ugyebár az autó enyhén rángat, dadog, mintha 1 henger nem menne szinte,és a hangja is olyan fémkopogós. 1500as fordulat után megszünik minden.Valakinek volt már hasonló jelenség hogy mi lehet a bibi? Porlasztó?

mazda-auto.hu | 2009-02-27 08:33 mf részére

Általánosságban nem beszélhetünk problémáról, mivel nagyon sok tulajdonos semmit nem vesz észre a rendszer működésével kapcsolatban, tehát nincs problémájuk. Egyébként nekünk új Hatoson még nem kellett a gyári előírás előtt olajcserét végezni, illetve kiégetést generálni.

mazda-auto.hu | 2009-02-27 08:29 tömörgumistalicska részére

Egyelőre semmilyen. Gyárilag fel kell készíteni egy adott típust az E85 használhatóságára. A Mazda is tervezi a kettős üzemű (benzin, E85) autók bevezetését, de tudomásom szerint egyelőre csak észak-amerikában.

mf | 2009-02-26 22:50

Vásárlást tervezve: szeretném tudni, hogy a mazda 6 2.0 dízel DPF okozta probléma megoldódott-e az új modellek esetében. Előre is köszönöm a válaszokat.

tömörgumistalicska | 2009-02-26 15:45

Szervusztok!
Milyen tapasztalataitok vannak az e85 üzemanyag alkalmazásával kapcsolatban a benzinmotoros Mazdáknál?
Köszönöm szépen a választ!
Jó autózást kívánok!

7002 | 2009-02-25 20:15 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2009-02-25 09:36 7002 részére

1.A motor hangjának a változása csak egy plusz segítség lett volna az esetleges hiba megállapításhoz. 2. A gyors kopás azt jelenti, hogy pl. oda nem való anyag került az olajkörbe, ami fokozott kopást idézett elő. 3. A nyomóági olajosodás azt jelenti, hogy a turbó csapágyazásának kenésére és hűtésére szánt motorolaj nagy mennyiségben bekerül a motorba nyomott levegő közé. 3. A DPF-es autók motorjához nem Mobil olajat használunk. Ha azt használnánk, akkor tudnia kellene a ACEA C1 minősítést. 4. Vannak esetek, amikor tudunk konkrét tippeket adni így a távolból is, de a dolgok természetéből kifolyólag ez igen korlátozott.

7002 | 2009-02-24 20:26

Tisztelt Mazda autó!

A motor hangja semmit sem változott változott.
A mechanikai hibás gyors kopás alatt mit ért?
A túlzott olajosodás alatt a gázolajjal való felhigulást érti?
Korábbi bejegyzésbe olvastam,hogy mobil olajat használnak,a dpf-es be is?Ha igen,akkor ez is tudja az acea c1-et?

mazda-auto.hu | 2009-02-24 08:31 7002 részére

1.A motor hangja nem változott? Sokszor már a motor hangjából tudunk következtetni a probléma okára. Mivel hirtelen változásról van szó, ezért akár mechanikai hibára visszavezethető gyors kopásról is lehet szó (volt már rá példa). 2.A nyomóági rendszer túlzott "olajosodása" a turbó kopására, így olajátengedésére utalhat, ami talán még jobban valószínűsíthető. Halkan megjegyzem, de az olajfogyasztás még így is a gyári tűrésen belül van, bár ha hozzávesszük a plusz gázolajat is, akkor már nem biztos.

7002 | 2009-02-23 20:59

Tisztelt Mazda autó!

Kérdésem az lenne,hogy mazda6-tom ami eddig "termelte az olajat"most szinte egyiknapról a másikra elkezdte enni.Az utolsó 20000km alatt 5l olajat kellett utána tölteni.Találkoztak esetleg már ilyen hibával?Önök szerint mi lehet a hiba?
AZ auto 89kw. dpf
190000km

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó