2025. Június 16. Hétfő - Jusztin
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Atis256 | 2016-10-02 12:24
Tisztelt Mazda-Autó és Fórumtársak!
Adott egy 2007-es 143Le-s Madza 6 Diesel.
A kocsi hibamentesen működik semmiféle műszerfali hiba visszajelzés, vagy teljesítménybeli gond sincs a kocsival.
OBD2-es diagnosztikát csináltunk a kocsin ELM Bluetooth-os adapterrrel és Torque programmal. Semmilyen hibakódot sem találtunk a tárban és minden adat megfeleő értéket mutat. Ránéztünk ForScan alkalmazással is, kábeles adapterrel. Itt a program az alábbi hibakódot adta már a csatlakozáskori tesztnél:
DTC-k a modulban - ABS: C1119
Ez valós hibakód lehet, vagy csak az adapter/szoftver nem tudott (vagy nem is lehet) ahhoz a modulhoz csatlakozni és a kommunikációs hiba emiatt lépett fel.
HA ez a hiba valós probléma, mi lehet az a jelenség, ami miatt ezt érezni vagy látni lehetne?
Olvastam a neten, több helyen is ilyen hibakódot, de midnenkinek jelez valamilyen lámpa a műszerfalon.
Nálam nincs ilyen gond… De akkor miért van a hibakód?
Előre is köszönöm a segítséget!
Lezli46 | 2016-10-01 17:01
Hello!
Üdvözlök minden Kedves Forumtársat….,nagyon remélem hogy valaki szakértő segitséget tud nyujtani , amit előre is köszönök.., erről volna szó:
Mazda 6 .2003. 2.0 Td , Minden elözmény nélkül sárga motorellenőrző lámpa kigyulladt---vészfutásüzemmód---Hibakód P2010 (szivócső VRC szelep hiba)..,, törölhető ,de de néhány km után mindig visszajön,
1.Mágnesszelepen a +12V mindig megvan.
2.Több mágneszelep is lett már cserélve—semmi változást nem hozott.
3..Mágnes szelepről motor ECU 101 pinre menő vezeték szakadást mutatott ,ezért uj vezeték lett behuzva az ECU és Mágnes szelep közé!!! Változást nem hozott ez sem.
4.Vezetékelés-csatlakozási hiba , az uj vezeték miatt is..,valószinüleg kizárható.
5.Lehetséges esetlegMotor ECU hiba??? A P2010-es hibakódhoz felsorolt okok közül a motor ECU csere kivételével minden ki lett “javitva-cserélve”..,ezek szerint még más hibák is lehetnek…
köszöm válaszotok és segitségteket.v
lehozsoci | 2016-10-01 12:18 Tompyka77 részére
Hello Tamás
Az hogy szervízelve lett az autó még nem hozza magával azt hogy a kellő mennyiségű olaj is van benne...Megnézted az olajszintet? Az összefüggés a hibakód és a légmennyiségmérő között az alábbi lehet, normál esetben gyújtás állapotában a MAF szenzor 0,67 voltot produkál. A légmennyiségmérő úgy műlödik, hogy van benne egy fűtőszál amit a vezérlőegység egy meghatározott hőmérsékleten próbál tartani...ha levegő szalad át rajta akkor lehül tehát nagyobb feszültséget kap a PCM-ből hogy a cél hőmérséklet meglegyen...tehát ha gyújtásnál tegyük fel a vezérlőegység 1,2 volt feszültséget lát ami kb alapjárat akkor úgy gondolkodik a PCM hogy már levegő áramlik a motorba viszont a vezérmű és a főtengely jeladóból 0 értéket lát akkor azt fogja hibakódként megjelölni...A MAF sensort nem mert a határértéke az elfogadott 0,5-4,5 van. Szóval komám ezt a dolgot megoldani azzal hogy lehúzogatsz ezt aszt nem lehet...Szakembernek meg kell mérni néhány dolgot ahhoz hogy magabiztosan felállítsa a diagnosztikát...Lőni a sötétbe is lehet de az pízbe kerül…
Hát sok szerencsét…
Zsocibá
galjano | 2016-09-30 11:05
Tisztelt Mazda Autó!
2004-es Mazda-6 2.0 CD Sport TE autómnál hidegindítási problémák jelentkeztek.
Hidegen gázadás nélkül nem indul, ha gázadással beindul a gázpedálról a lábat levéve leáll. Ha a gázpedállal fenntartom a forulatot akkor megy. Az üzemi hőmérséklet elérésével a probléma megszűnik, bár nagyon titkán előfordul, hogy üresbe téve az alapjáratot nem tudja felvenni és leáll.
Egyébként a motor jól megy, erős, rendesen húz, semmilyen kihagyás nem tapasztalható.
Merre keressük a hibát, van olyan érzékelő ami hidegindításkor működik?
Segítségüket, ötleteiket előre is köszönve
Gál János
istrab | 2016-09-30 08:12
Tisztelt Mazda-Autó!
Autószerelőm egy felvetést ültetett a fülembe, amit szeretnék tisztázni. Egy RF5C motoros GG-m van (136 LE – 210e km).
Szerelő szerint, az alapjáraton 2-3 pumpálásra felkeményedő fék az első jele annak, hogy a motor kezd elhasználódni. Szerinte a vákuumpumpa miatt a hengerek felső részén már elégtelen lehet a kenés. Szerinte ez a túl kis keresztmetszetű olajzó furatokra vezethető vissza.
Lehet ezekben igazság?
(Tűzkarikákat kicseréltük, karter szűrőt tisztítottuk; működési problémát nem tapasztalok)
Válaszát előre is köszönöm!
tibor81 | 2016-09-29 21:22
Tisztelt-mazda auto.
2002 2,0 dízel nem rég vettem észre ha lepadlózom fekete füstött lök, normál állapotban nem füstöl olajatt nem eszi milyen hibára utalhat ez.
mazda-auto.hu | 2016-09-28 14:39 BobbyEwing részére
A nyomásszabályzó szelep és a befecskendező okozhat ilyen hibajelenséget
kovi2 | 2016-09-28 12:38
Tisztelt Szakértők!
Segítséget szertnék kérni 2003 mazda6 külső visszapillantójával kapcsolatban.
1.A tükörlap fűtésének mennyi az ellenállás értéke , mert nem nagyon fűt?
2.Magát a tükör lapot hogyan kell kipattintani a helyéről ha esetleg cserére szorúl?Nem szertném öszze karcolni tördelni.
Előre is köszönöm a segítséget!Szép napot!
Tompyka77 | 2016-09-27 20:06 lehozsoci részére
Szia! Így már kicsit érthetőbb lett, nagyon köszönöm! Mindemellett konkrétan nem tudom a hibakódot, viszont a napokban egy fiatal lengyel srác felajánlotta a segítségét itt a parkolóban. Először lehúzott egy kis csövet a légszűrő nagy csövéről, aztán kinyitotta a légszűrő házat, amitől kicsit jobban felvette a fordulatot a motor hirtelen gázadásnál! Meglepő volt neki, hogy vadonatúj a légszűrő, de most volt olajcserén a kocsi, azóta kb. 1500 km-t ment! Ezért nem is hiszem, hogy kevés lenne benne az olaj, viszont igazad lehet a levegőmennyiségmérővel kapcsolatban! De akkor miért van az, hogy három különböző diagnosztika ugyanazt a vezérműtengely érzékelőt dobta ki hibaként? Minden eddigi infódat köszönöm és ha van még, kérlek ne tartsd magadban, írd le itt! Előre is köszönöm, üdvözlettel Tamás
lehozsoci | 2016-09-27 12:05 Tompyka77 részére
Hello Tompyka77
Bocsi a rövidítésekért...Szóval inkább a lehetséges okokat említem. Hibás MAF érzékelő jel MASS AIR FLOW METER magyarul légmennyiségmérő. Kritikusan alacsony olajszint ugyanis a vezérműtengely jeladó a szívó oldalon van ahol a hidraulikusan állító vezérműtengely van. Meg kellene mérni a jeladó értékét a PCM- POWER TRAIN CONTROL MODUL hajtáslánc vezérlő egység csatlakozónál oszcilloszkóppal...Jó volna tudni hogy mi a hibakód, több különböző hibakód is lehet az adott érzékelőre...sok sok kérdés...Javaslom egy szakszervíz megkeresését…
Üdv
Zsocibá