2025. Június 24. Kedd - Iván

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


k.zsolti | 2016-07-08 08:02

Tisztelt Mazda-Auto!

Tavaly októberben, vásároltam egy 2005.10. havi Facelift-es Mazda 6-os kombit. 1,8-as benzinest, németországi első tulajos autót 80.000 km-rel (szervízkönyvvel és mazda szervizes számlákkal igazolható valós kilóméterrel). Az olajat tertmészetesen rövid időn belül lecseréltettem (5W30). Azóta 8.000 km-t tettem meg az autóval, és több mint 2 liter olajat kellett a napokban rátöltenem. Mi lehet az oka, hogy ennyire eszi az olajat? A motorblokk száraz, egy csepp olaj sincs rajta és a kipifogó sem füstöl. Segítségüket előre is köszönöm. 

KTomi | 2016-07-06 18:52

sziasztok!  2008 as 1.8 (ll szeria), hol tudnek letolteni kezelesi kezikonyvet ? 

MZ74 | 2016-07-06 18:23

Tisztelt Szakértők!

Az alábbi probléma megoldására szeretném kérni tanácsukat:

Az autóm (mazda 6 rf5c 136 le, 2003 évjárat) menet közben (40-50 km-es sebességnél)  megtorpant, a kipuffogón ezen jelenséget követően látható füst is távozott. Második alkalommal már az autó is leállt, újraindítani közvetlenül a leállást követően  nem tudtam csak kb. 3-4 perc elteltével. Az autót szerelőnél műszerre tették, a hibaüzenet kettős volt:

  1. vezérműtengely jeladó hiba
  2. főtengely jeladó hiba

 A jeleadókon mért ellenállás értékek elfogadhatók voltak, azok megfelelően voltak csatlakoztatva, a vezérlésnél rendben volt minden-a szíj, feszítőpatron, illetve a görgők megfelelő állapotban voltak.

Az autó múltjához hozzátartozik, hogy két éve dugattyú, hajtókarcsapágy, főtengely szimering, dugattyúgyűrű, valamint befecskendezők cseréjére, illetve hengerfej felújításra került sor, vagyis az autó motorja darabjaira volt szedve. A befecskendezők – használt – esetében az előírt 13h50a jelű helyett 13h50b jelűek kerültek beépítésre, amik a feltanítást követően működtek.

Tudnának-e valamilyen tanácsot adni, hogy milyen, következő irányban kellene elindulni a hiba valódi okának a feltárása végett.

A válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel MZ

henka13 | 2016-07-06 17:29

Tisztelt Mazda autó!

Köszönöm a válaszukat.Sikerült megoldani a problémát!!  :)

 

Tisztelettel:Horváthné Cs. Erika

mazda-auto.hu | 2016-07-05 14:25 henka13 részére

Akkumulátor csere után az ablakokat újra kell programozni. Ez azt jelenti, hogy minden ablakot a saját ajtajáról kell a gombbal a végállásban tartani egy halk kattanásig, kb 2 másodperc.Ezután már működik az automata funkció

mazda-auto.hu | 2016-07-05 14:13 henka13 részére

Nem gondolnánk, hogy egy benzinessel ennyit mentek volna, sokkal költségesebb a fentartása így, mintha vettek volna 3-400ezer forinttal drágábban egy dízelt! Inkább arról lehet szó, hogy az előző tulaj nem ellenőrizte az olajszintet és a kevés olaj miatt nem volt kenés, A szelepszárszimeringek megkeményedtek és az olajlehúzó gyűrű leragadhatott. Ilyen esettel már mi is találkoztunk – nem egyszer –, melynek tényleg motorfelújítás lett a vége

mazda-auto.hu | 2016-07-05 13:58 AttilaizDani részére

A vákumpumpa vagy a befecskendező is okozhat emelt fordulaton ilyen hangot

mazda-auto.hu | 2016-07-05 13:49 Tarchie részére

Kérnék egy alvázszámot a benko@mazda-auto.hu címre és utánanézek. Elvileg rendelhető hozzá

mazda-auto.hu | 2016-07-05 13:47 Batman77 részére

A vákumszelepeket kellene kivezérelni, ott lehet a hiba

henka13 | 2016-07-05 12:18

Tisztelt Mazda-Autó!

Sajnos nem hagy nyugodni egy dolog.Tavaly vettem egy 2006-os kiadású 1.8-as mazda 6-ot.A km óra állás szerint 173 ezer km-rel.Auzstriából behozott autóról van szó.A vétel után,felvettem önökkel a kapcsolatot az autó elő élete után érdeklődtem.Önöktöl is ugyan azt az elektonikus szervízkönyvet kaptam,amit az eladótól.Sajnos az autó nem úgy viselkedett ahogy kellett volna,...a 10 hónap használat alatt kb.20 liter olajat öntöttem utána az olajcserének,ami akkor mindjárt megtörtént mikor az autó a tulajdonomba került.Elvittem az autót több szerelőhöz is,sajnos semmi jóval nem bíztattak.Meg kellett bontani a motort..és mindegyik autószerelő egyöntetűen azt mondta,hogy ebben az autóban legalább 3-400 ezer km van.Akkor ,hogy lehet hogy a szervízkönyve és a km óra állás nem ezt mutatta??Önöknek mi a véleménye erről??

Tisztelettel:Hné Erika

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó