2025. Június 21. Szombat - Alajos

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2015-01-11 15:01 Zoli74 részére

Igen, én is így tudom, ahogy leírtad, anno legalábbis olvastam egy Denso-dokumentumot ezekről az injektorokról, amit most nem találtam már meg a neten, de amiből én is ezt a következtetést vontam le.

Viszont az az infó továbbra is tévesnek tűnik számomra, hogy a B-s injektorok több üzemanyagot juttatnának a hengerbe. Szerintem adott rail-nyomáson adott kivezérlés hatására ugyanannyit kell befecskendezniük, mert csak a gyártástechnológiából adódó eltérések korrekciójának módjában van köztük különbség.

A B-s injektorokhoz kapott kábelek ellenállását próbáltad már mérni az előző hozzászólásomban levő linken foglaltaknak megfelelően?

Zoli74 | 2015-01-11 14:40 BZ részére

 Szia BZ!

Köszönöm válaszod.

Azt elfelejtettem írni, hogy a B jelű injektorok megrendelését megelőzően kértem a szállítót, hogy az injektorokhoz az azonos számú ellenálláskábelt biztosítsák. Ez így is történt. Valójában most a B jelű injektorok vannak beszerelve az autóba a megfelelő számozású  ellenálláskebelekkel együtt. Sajnos az injektorok közül az egyik hibás cserére szorul.

Ha jól értelmeztem az írásodat, akkor arra a következtetésre jutottam, hogy nem számít, hogy B jelű az injektor. Lényeg az, hogy az injektor száma, illetve az ellenálláskábel száma megegyező legyen, így az ECU azt tudja kezelni.

Magyarán az autó úgyanúgy fog üzemelni a B jelű injektorral, mint az A-val, illetve nem fog problámát okozni, hogy az egyik hibás B jelű injektort A jelűre fogom cserélni.

Üdv Zoli

Totya83 | 2015-01-11 13:22

 Sziasztok! 1 kis segítségre lenne szükségem van egy 2,3 as benzines 2003 évjáratú mazda 6 om. A probléma a következő 3 és 4 ezres fordulat kozott kígyullad a motor lámpa és kB 160 as tempónál az ABS plusz menetstabilizáló is. Aki tud megoldást az írjon. Köszönöm!

Totya83 | 2015-01-11 13:22

 Sziasztok! 1 kis segítségre lenne szükségem van egy 2,3 as benzines 2003 évjáratú mazda 6 om. A probléma a következő 3 és 4 ezres fordulat kozott kígyullad a motor lámpa és kB 160 as tempónál az ABS plusz menetstabilizáló is. Ha viszont tud megoldást az írjon. Köszönöm!

BZ | 2015-01-11 13:00 Zoli74 részére

Szia,

nekem ugyan MPVm van, de abban is ugyanez a motor, és volt már küzdésem az injektorokkal nekem is, úgyhogy volt lehetőségem laikusként is némi infóra szert tenni ezügyben.

Az A és a B jelű injektorok között olyan jellegű különbség nincs, amit írtál. A különbség az, hogy az A-jelűek elektronikus kalibrálása/korrekciója egy előtét-ellenállás kábellel történik (az injektor kör alakú fej-részén is van egy szám, és a hozzá csatlakozó kábelen is, ennek meg kell egyeznie), míg a B-jelűek esetében az injektor korrekciós értékét már az ECU-ba kell felvinni, ott már nem kábel végzi ezt. Ha neked A-jelűek voltak eredetileg, az azt jelenti, hogy az eredeti ECU-d még nem tudja kezelni az ő korrekciójukat, így a megfelelő számú (ellenállású) előtét-kábelekkel kell csatlakoztatnod őket. Ha nem így teszel, akkor nem lesz pontos az injektoraid elektronikus vezérlése. A gyakorlatban tünetileg ez abban nyilvánul meg, hogy különösen alapjárat közelében nem lesz szép a motor járása, míg nagyobb fordulatszámokon, nagyobb terhelésen, ahol nagyobb üzemanyag-mennyiséget fecskendeznek be az injektorok, ezt a hatást már nem, vagy legalábbis kevésbé fogod érezni.

Az A-s injektorok kalibrációs kábeleiről bővebben: http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME014013251W01.html

Zoli74 | 2015-01-11 10:58

Sziasztok! Az előzőekben leirtakat szeretném még azzal kiegészíteni,  hogy az autó amikor nagy nehezen beindult a kipuffogón fehér, gomolygó füst jött ki, viszont ahogy az autó alapjárata normalizálódott kb max 15-20 másodperc alatt a füstölés megszünt.

Az injektorok tekintetében egyéb helyről kapott információ szerint a 5031 13H50A jelű injektor alapjáraton több üzemenyagot juttat a befecskendezőn keresztül a hengerekbe, mint a 5870 13H50 B jelű.

Válaszotokat előre is köszönöm

Üdv Zoli

Zoli74 | 2015-01-10 17:50

Sziasztok!

Sajnos az autómba (2003-as évjáratú 2.0 dízel, 136 lóerő) elszálltak a befecskendezők, megállapították, hogy mind a 4 rossz. A rossz injektorok típusa 5031 13H50A. Az e-bay rendeltem felújított 5870 13H50B injektorokat, amelyek elméletileg kompatibilisek az 13H50A-val. Az injektorok beépítésre kerültek, azt követően feltanították. Az autó üzemképes lett. A hidegek beálltával viszont az autó többszöri indítózás után - nagyon nehezen - indult be. Ennek oka a  szervizi diagnosztizálását követően az , hogy az egyik injektor nem jó, azt ki kell cserélni. Nincs mit tenni. Az "új" injektor rendelésénél megadtam az autóm paramétereit és közöték, hogy az autómba 5031 13H50A a jó. Mondtam, hogy az enyémbe a 5870 13H50 B jelű került a kicserélést követően. A kereskedővel történő további párbeszéd során arra a következtetésre jutottam, hogy amit eddig elhitettek velem, abban már kezdek kételkedni, miszerint az  a 2002-től 2005-ig gyártott mazdákba bármelyik két említett injektor megfelelő, illetve a kettő kombinációja is alkalmazható. Állítólag a B jelű injektorokkal a 2004-es évjáratúakat szerelték, de azt is pár hónapig.

Nem akarom az autómat tönkrevágni, mert már így is egy vagyont költöttem rá.

Mi lenne a helyes megoldás?

A válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv Zoli

 

 

jakuszoli | 2015-01-10 15:05

Sziasztok!


2006-os dízel mazda 6 azt produkálja,hogy az alapjárat kicsit ingadozik,de a hullámzás menet közben is érezhető, pl a sebességet tartva olyan pulzáló módon megy az autó. Ma a következő hibakódot olvastam ki belőle: P2227. Van tippetek,hogy mit nézzek meg először?

pete.sampras | 2015-01-10 14:25 herr68 részére

 Ha nem találsz újat normális áron, javaslom a Kárászy céget Pesten (www.karaszy.hu), fel tudják újítani, én csináltattam velük ilyet és jó lett.

Üdv.

 

Zozyka | 2015-01-10 13:20

Tisztelt Mazda-Auto!

Szeretnék érdeklődni a(z) JMZGG14F671674059 alvázszámú M6 jármű után.

Szeretnék kérni email-ben ( info.simonzoltan@gmail.com ) tájékoztatást az elérhető adatokról (szervíz, illetve ha van bármi elérhető adat).


Illetve érdeklődnék, hogy a 2005-2008 között gyártott M6 2.0 benzineseknek milyen jellegzetes, gyakran előforduló hibái vannak? A dízelekt már ismerem :D


Köszönöm szépen előre is!

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó