2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


drnet | 2014-01-14 18:19 atideath részére

 Ha szerencséd van, akkor csak koszos belül. Sokkal valószínűbb, hogy a foncsorról már leégett a tükröződő felület. Kicsit macerás a javítása. Ki kell szerelni őket, újra kell foncsoroztatni, és az új már nem lesz olyan tartós sem, mint a gyári. Én ezért használok DRL-t (nappali menetjelzőt). A Xedosomban újrafoncsoroztattam, a mostani 6-osban már nem vártam meg, hogy tönkremenjen, inkább DRL-lel járok.

Egy másik fórumozó itt részletesen szemlélteti: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=127349348&t=9079007

 

atideath | 2014-01-14 17:37

 Üdv.

 

Lenne egy olyan problémám hogy az autómba gyárilag Xenon van és konkrétan semmit se látok vele, rémes a fénye.. Már próbálták beállítani a helyzet változatlan. Azt mondták hogy öregek az izzók cseréljem le, megtörtént. Ez sem oldotta meg a gondot. Egyik ismerősöm mikor mellettem ült akkor rám is szólt hogy fel kellene kapcsolni a világítást.. Mondom már felvan. Valakinek van valami praktikája hogyan lehetne ebből többet kicsiholni mert így balasetveszélyes. Köszönöm előre is!

leanykoncer | 2014-01-14 10:42 mazda-auto.hu részére

 Az izzítógyertyák kapcsán érdekelne, ha a műszeres bemérést követően cseréltetnem kell a gyertyákat, akkor ragaszkodjak a gyári alkatrészhez (ami tudomásom szerint Denso), vagy vele "egyenértékű" is megfelelő. Egyik Mazda szakszervíz NGK gyertyát ajánlott, azt mondták az is megfelelő és fele annyiba kerül mint a gyári.

leanykoncer | 2014-01-14 10:36 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm válaszát.

Ellenőriztetem az izzítógyertyákat (is), mert akár az is lehet hibás.

Ettől függetlenül nem okoz gondot a motornak, hogy az előírt 4,7 l olaj helyett 4 l olajat töltöttek bele? Gondolom nem véletlenül adták meg gyárilag ezt a 4,7 literes mennyiséget.

leanykoncer | 2014-01-14 10:28 drnet részére

 Az olajnívó pálca szerint pontosan a Full jelzésen van az olaj. Ez alapján minden oké.

mazda-auto.hu | 2014-01-14 08:05 leanykoncer részére

 A 4 liter olaj miatt nem kopoghat. Lehet, hogy a tegnapi-mai hidegebb reggel éppen elég volt ahhoz, hogy pl. egy izzítógyertya hiba jobban érzékelhető legyen. Hidegen beindulás után még sokáig segítik az izzítógyertyák a gázolaj-levegő keverék tökéletesebb öngyulladását, de ezt már nem jelzi az izzítólámpa a műszerfalon. Persze lehet üzemanyag ellátási, fellazult befecskendező, stb hiba. 

mazda-auto.hu | 2014-01-14 08:00 donface részére

Én a 69-187-es számúra gondolok. 

 

Mazda 6 Sportkombi.

drnet | 2014-01-13 16:51 leanykoncer részére

 Olajnívó pálca mit mutat? Alacsony az olajszinted?

leanykoncer | 2014-01-13 16:47

Tisztelt szakértők!

 

A következő hiba okát szeretném kideríteni, ehhez kérném véleményüket.

Hidegen(2-3 C fok alatt), gyorsításkor, 2000-es fordulat környékén kopogó hangot hallok a motor felől. Nemrég volt olajcserén az autó (2007-es évjárat dízel RF7J) szakszervizben, szervíz előtt egyáltalán nem kopogott, ez egészen biztos. Okozhatja a kopogó hangot, hogy a korábbi olajcsere szervizekkel ellentétben most 5 liter olaj helyett 4 liter olajat töltöttek bele? (A 4 liter olaj mellett azzal érvelt a szervíz, hogy a DPF regenerálások  miatt amúgy is hígul a motorolaj, ezért nem kell bele 5 liter.)

Azt mondták, hogy a gyárilag előírt mennyiség 4,3 liter, de utána néztem és a szervízkönyv alapján ez a benzines autókhoz megadott összeg, a dízel motorhoz olajszűrővel együtt 4,7 liter olaj az előírt mennyiség.  Előfordulhat, hogy a jóval kevesebb olaj miatt kopog hidegen a motor? 

 

donface | 2014-01-13 12:20 mazda-auto.hu részére

 Tudnál róla esetleg egy képet küldeni,vagy v.mi linket ,ahol beazonosítanám,hogy egyre gondolunk,mert akkor 1db érdekelne.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó