2025. December 21. - Tamás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


várati | 2014-01-08 22:21

Kedves Mazda-autó!

Sajnos terhelésváltáskor, előlről tipikus,és egyre erősödő csapágyhangot hallok,tehát rövidesen csereéretté válik,SKF-re gondoltam,vagy esetleg mit javasolna?

2007 2DI wagon hátsó sárvédő ív alján,sajnos kezdődő korrózióra lettem figyelmes,pedig azt mondták,hogy a 2005 utáni modelleknél már nem jellemző ez a jelenség.

A karosszériás ismerősöm azt mondta, szerinte még lekezelhető,hagyományosan (kicsiszolás,alapozás,festés,lakkozás)esetleg,ha erre van vmi jól bevált tipp vagy anyag,szívesen fogadom,javasolta még,hogy a csomagtartó felől is érdemes üreg,vagy alvázvédővel kifújni a réseket.

Tisztelettel Attila

sanyo0318 | 2014-01-08 18:31 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt Szakértő!

2004-es évjáratú dizel mazda 6-osomon a tolatólámpa és a tolatóradar sem működik, miután a hétvégén megmostam az autót.

Az lenne a kérdésem, hogy hol található az autón a tolatólámpa kapcsoló, és hogy a doblemez, magasnyomásu mosóval történő takaritása okozhat-e beázást, vagy köze lehet-e a jelentkező problémához..

Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2014-01-08 15:47 KicsiP részére

 Elvileg valóban öntanuló a rendszer, de előtte valószínűleg ki kell törölni a hibakódot. Ha nem elég az akkusaru levétel, akkor Mazda műszer szükséges.

Moment | 2014-01-07 22:00

Csak pontosítás végett, a Dp szerzort ellenőriztem és pontos (0-1 bar, 1,0-4,5 V)-nak megfelelő érték Üdv Moment

Moment | 2014-01-07 21:46

Tisztelt Mazda-autó! Szeretném a 2007-es gyártású cd143 autómat a lehető legjobb állapotban tudni.Ehhez néhány ellenőrzést végeztem, de sajnos a kiértékelésben gondjaim vannak: 1. Dpf szűrő állapot. A kocsi rendszeresen kb 180-200 km-enként regenerál csaknem függetlenül a vezetési körülményektől. Megmértem a regenerálás előtti és utáni nyomásesést a Dp szenzoron 2000 ford/ percnél. Előtte 40 mbar volt ami lecsökkent 30 mbarra. (villamoasan 1,15 V-ról 1,11 V-ra). Lehet hogy nem a nyomáskülönbség vezérli? Alacsonynak tünnek az értékek. A szotvert 4 éve frissitették, van-e újabb? 2 Injektorok. 150 ekm felé haladva ellenőriztem üzemmeleg állapotban alapjáraton a "közös" résolaj mennyiségét. 200ml/5 perc, ami 10 ml/perc injektoronként.(persze ha egyformák) Mennyi az elfogadott érték? Üdv. Moment

KicsiP | 2014-01-07 16:25

 Tisztelt Mazda-autó!

Mazda 323F bukólámpás autómat nemrég fiatalítottam egy 2005. májusi Mazda 6 2.0i Sport TE benzines 141 LE-s LF motoros autóra. Hidegen a gázpedál a benyomás első három miliméterében szorult, ami melegen megjavult. A fórum hozzászólásai és egy hozzáértő tanácsa alapján a pillangószelepet megtisztítottam, mert féltem, hogy a gázbowden a legrosszabbkor fog elszakadni. A kokszot kitisztítottam, a gázpedál most jó, viszont új hiba jelentkezett. Tény, hogy a pillangószelep elektromos csatlakozását elfelejtettem visszarakni, ezért indítás után a sárga ASR lámpa és a sárga motordiagnosztika lámpa világított. Motor állj, ellenőrzés után a csatlakozót visszahelyeztem. Újraindítás után az ASR lámpa elaludt, a motordiagnosztika viszont nem. Kb 3 km-es próbaút után sem, ezért kb 2 óra gondolkodás és mindent újraellenőrzés után a jelzett csatlakozótt megtisztítottam, kontaktspray-vel befújtam. Ezután a motordiagnosztika lámpa is elaludt. Jelenleg tehát gyújtásráadás után az ASR lámpa elalszik, szinte a motorelindulás pillanatában pedig a motordiagnosztika sárga lámpája is kialszik. Viszont bár állóhelyben a motorhőmérséklet függvényében van több alapjárat, az autó mozgása közben a motorfordulat kb 2000, olyannyira, hogy ezalatti fordulatnál magától megy az autó, szinte tolja magát, ami zavaró és balesetveszélyes is. Sebességváltásnál sem ejti el a fordulatot, hidegen pedig 2500 körül van az alapjárat. Ismerős tanácsa, hogy az üzemmeleg motor számítógépe majd többszöri ellenőrzés után visszaáll alaphelyzetbe, a hiba meg fog szűnni. Problémám, hogy én kb 25 km-es távokon kb havi 1000 km-t használom az autót (ezért is vettem benzinest), így nem tudom hogy mikor fog megjavulni. Kérdésem, hogy Önök szerint valóban meg fog-e magától javulni, vagy keressek fel egy szervizt az alapbeállítások visszaállítása miatt. Ha utóbbi, akkor ez kb mekkora költséget jelentene?

Válaszukat előre is köszönöm!

littlerock79 | 2014-01-07 10:23 BobbyEwing részére

 Az akkumulátornak nem a teljesítményét (bár valójában ez a névleges 12 Voltos teljesítménnyel, és az indító áram erősségével kiszámolható), hanem a kapacitását kell megadni, illetve a polaritást és a főbb beépítési méreteket. A két kipufogót  egy rendes kipufogós mester biztosan megcsinálja, de lehet ki kell vágni a lökhárítót hátul. A xenon őrületre a helyedben nem áldoznék, mert amint megjön a hatóságok esze, a sokszorosát kifizeted büntetés gyanánt. A kipufogó is necces, mert műszaki vizsgán baj lehet belőle. Ha van gyári alkatrész akkor amint meghallod az árát kiakad a szemed az biztos...

malter77 | 2014-01-07 09:40 EnergieLaczy részére

 Szia,

a hátsó ablaktörlő lapát méretét is megtudnád mondani?Köszi a válaszokat

BobbyEwing | 2014-01-06 22:12

         Tisztelt Mazda-autó és Fórumozók!

 

   2004es dízel 6osomon csak a tompított xenon. Hogyan lehetne megoldani -részletes leírással-hogy a többi(ködlámpa,országúti) is xenon legyen? 2.kérdésem hogy ebbe az autóba milyen,hány kw-os akku ajánlatos? Végül pedig az érdekelne hogyan lehetne megoldani hogy 2 kipufogó legyen az 1 helyett? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv

Wombat | 2014-01-06 19:56 LeKlein részére

 nekem nem xenon van, de gondolom a csere menete ugyanez lenne?

 

amit leírtam az csak a hibajelenség volt, nem xenon lámpa van a kocsiban

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó