2025. Október 22. Szerda - Előd
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Cadillac Eldorado (egri túra).
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-09-23 14:09 mazda-auto.hu részére
Az általunk szerelt ECOTAK nevű berendezés ( lásd AKCIÓK) segítségével esetleg megszüntethetőek a lerakódások által okozott kisebb hatásfok gyengülések, melyek hozzájárulhatnak az olajfogyasztáshoz, illetve a tisztább égés miatt kevésbé öregszik a motorolaj.
mazda-auto.hu | 2013-09-23 13:27 nagyand részére
Alig 1 dl olajfogyasztás 1000 km-enként gyakorlatilag semmi. Valószínűleg ezt még az alkalmazott mototolaj viszkozitásának változtatása sem befolyásolná mérhető mértékben. Az olaj elhasználódásával nem lineáris mértékben nő az olajfogyasztás. Tehát a friss olajból általában kevesebb fogy, mint a már több ezer kilométert teljesített kenőanyagból. Egy jobb minőségű, teljesen szintetikus olaj tovább tartja újkori tulajdonságait.
A köztes hűtőben felgyülemlő olaj egyébként már tekinthető a motor által elfogyasztott olajnak, függetlenül attól, hogy kicsöpög a hűtőből, vagy a motorban ég el. A tömítetlen intercooler viszont a motor működése szempontjából előnytelen.
nagyand | 2013-09-23 11:02
Tisztelt Mazda Autó!
2003-as M6 Diesel (136LE) (248.500 km) autómba a legutóbbi olajcsere óta 11.000 km-t mentem és ez idö alatt majdnem 1liter olajat kellett után töltenem.
Kérdésem az lenne, hogy ez az olajfogyaszztás normálisnak tekinthetö vagy már valami hibára, kopásra utal?.A intercooler lenti csöcsatlakozónál olajcsepegés észlelhetö,(autó alatt nincs tócsa :D )
Amit használtam olajat (nyáron) Castrol 5W-40.
15.000 km-ként szoktam cserélni.Lassan esedékessé válik a következö olajcsere. Gondoltam, hogy télre 0W-30-as olajat teszek bele, viszont tartok attol, hogy ezzel megnövekszik az olajfogyasztás.
Azt figyelembe véve, hogy az autó napi szinten van használva egy héten kétszer 200 km-t (400km) pályázok, a többi napokon csak 6-10 km megyek vele naponta varosban.
Mit ajánl, milyen olajmárkát ill milyen viszkozitású olajat lenne érdemes használni a következö olajcserekor?
Segítségüket elöre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2013-09-23 08:40 454.casull részére
Mindenképpen a típushoz specifikált rugószettet kell vásárolni, különösebben másra nem kell figyelni.
mazda-auto.hu | 2013-09-23 08:39 csoki részére
Mi Castrol Edge Professional SN/C2/C3 0w-30-as motorolajat használunk ezekben az autókban. 5 liter olajat kell vásárolni.
454.casull | 2013-09-22 06:10
Mazda 6 2.3 Sport 2005 facelift utáni autóba ültetőrugó szett beépítését tervezem.A szintszabályzó rendszer mennyire kavar be a tervembe?Mit lehet/kell számításba vennem beépítéskor illetve a rugószett vásárlás előtt?Jól tudom,hogy ez csak a hátsó tengelyt érinti?
csoki | 2013-09-21 14:56
Tisztelt Mazdaauto.Olajat szeretnek cserelni mazda6 dizel 2003-as ev jarat milyen olajat javasolnak iletve milyen kell bele es hany liter.
mazda-auto.hu | 2013-09-20 13:44 leanykoncer részére
Hidegindítás után nagyobb a generátor terhelése, így több lóerőt igényel a hajtása. Inkább az ékszíj hőmérséklete, annak állapota, és esetleg a tárcsa kismértékű kopása okozza a hangot. Hidegen kisebb a tapadás.
leanykoncer | 2013-09-20 10:19 Fecó részére
Köszönöm a válaszokat.
Még 1 kérdés.
Vajon összefüggésben van a gyenge akksival a reggeli hidegindításkor hallható "sziszegő" ékszíj hang? Ez kb. 1 percig tart, induláskor már nem hallható, és persze meleg motornál sem. Megfigyeltem, hogy inkább esős, párás időben tapasztalható, száraz hidegben nem igazán.
Vagy ez nem az akksi miatt lehet?
mazda-auto.hu | 2013-09-19 15:03 dana részére
A turbó tengelyének pörgési sebességére nincs mérhető hatással az olaj viszkozitása.