2025. Augusztus 15. Péntek - Mária
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
RENESIS wankel technikai részletek.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-09-23 14:09 mazda-auto.hu részére
Az általunk szerelt ECOTAK nevű berendezés ( lásd AKCIÓK) segítségével esetleg megszüntethetőek a lerakódások által okozott kisebb hatásfok gyengülések, melyek hozzájárulhatnak az olajfogyasztáshoz, illetve a tisztább égés miatt kevésbé öregszik a motorolaj.
mazda-auto.hu | 2013-09-23 13:27 nagyand részére
Alig 1 dl olajfogyasztás 1000 km-enként gyakorlatilag semmi. Valószínűleg ezt még az alkalmazott mototolaj viszkozitásának változtatása sem befolyásolná mérhető mértékben. Az olaj elhasználódásával nem lineáris mértékben nő az olajfogyasztás. Tehát a friss olajból általában kevesebb fogy, mint a már több ezer kilométert teljesített kenőanyagból. Egy jobb minőségű, teljesen szintetikus olaj tovább tartja újkori tulajdonságait.
A köztes hűtőben felgyülemlő olaj egyébként már tekinthető a motor által elfogyasztott olajnak, függetlenül attól, hogy kicsöpög a hűtőből, vagy a motorban ég el. A tömítetlen intercooler viszont a motor működése szempontjából előnytelen.
nagyand | 2013-09-23 11:02
Tisztelt Mazda Autó!
2003-as M6 Diesel (136LE) (248.500 km) autómba a legutóbbi olajcsere óta 11.000 km-t mentem és ez idö alatt majdnem 1liter olajat kellett után töltenem.
Kérdésem az lenne, hogy ez az olajfogyaszztás normálisnak tekinthetö vagy már valami hibára, kopásra utal?.A intercooler lenti csöcsatlakozónál olajcsepegés észlelhetö,(autó alatt nincs tócsa :D )
Amit használtam olajat (nyáron) Castrol 5W-40.
15.000 km-ként szoktam cserélni.Lassan esedékessé válik a következö olajcsere. Gondoltam, hogy télre 0W-30-as olajat teszek bele, viszont tartok attol, hogy ezzel megnövekszik az olajfogyasztás.
Azt figyelembe véve, hogy az autó napi szinten van használva egy héten kétszer 200 km-t (400km) pályázok, a többi napokon csak 6-10 km megyek vele naponta varosban.
Mit ajánl, milyen olajmárkát ill milyen viszkozitású olajat lenne érdemes használni a következö olajcserekor?
Segítségüket elöre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2013-09-23 08:40 454.casull részére
Mindenképpen a típushoz specifikált rugószettet kell vásárolni, különösebben másra nem kell figyelni.
mazda-auto.hu | 2013-09-23 08:39 csoki részére
Mi Castrol Edge Professional SN/C2/C3 0w-30-as motorolajat használunk ezekben az autókban. 5 liter olajat kell vásárolni.
454.casull | 2013-09-22 06:10
Mazda 6 2.3 Sport 2005 facelift utáni autóba ültetőrugó szett beépítését tervezem.A szintszabályzó rendszer mennyire kavar be a tervembe?Mit lehet/kell számításba vennem beépítéskor illetve a rugószett vásárlás előtt?Jól tudom,hogy ez csak a hátsó tengelyt érinti?
csoki | 2013-09-21 14:56
Tisztelt Mazdaauto.Olajat szeretnek cserelni mazda6 dizel 2003-as ev jarat milyen olajat javasolnak iletve milyen kell bele es hany liter.
mazda-auto.hu | 2013-09-20 13:44 leanykoncer részére
Hidegindítás után nagyobb a generátor terhelése, így több lóerőt igényel a hajtása. Inkább az ékszíj hőmérséklete, annak állapota, és esetleg a tárcsa kismértékű kopása okozza a hangot. Hidegen kisebb a tapadás.
leanykoncer | 2013-09-20 10:19 Fecó részére
Köszönöm a válaszokat.
Még 1 kérdés.
Vajon összefüggésben van a gyenge akksival a reggeli hidegindításkor hallható "sziszegő" ékszíj hang? Ez kb. 1 percig tart, induláskor már nem hallható, és persze meleg motornál sem. Megfigyeltem, hogy inkább esős, párás időben tapasztalható, száraz hidegben nem igazán.
Vagy ez nem az akksi miatt lehet?
mazda-auto.hu | 2013-09-19 15:03 dana részére
A turbó tengelyének pörgési sebességére nincs mérhető hatással az olaj viszkozitása.