2025. Augusztus 15. Péntek - Mária

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-09-23 14:09 mazda-auto.hu részére

 Az általunk szerelt ECOTAK nevű berendezés ( lásd AKCIÓK) segítségével esetleg megszüntethetőek a lerakódások által okozott kisebb hatásfok gyengülések, melyek hozzájárulhatnak az olajfogyasztáshoz, illetve a tisztább égés miatt kevésbé öregszik a motorolaj. 

mazda-auto.hu | 2013-09-23 13:27 nagyand részére

 Alig 1 dl olajfogyasztás 1000 km-enként gyakorlatilag semmi. Valószínűleg ezt még az alkalmazott mototolaj  viszkozitásának  változtatása sem befolyásolná mérhető mértékben. Az olaj elhasználódásával nem lineáris mértékben nő az olajfogyasztás. Tehát a friss olajból általában kevesebb fogy, mint a már több ezer kilométert teljesített kenőanyagból. Egy jobb minőségű, teljesen szintetikus olaj tovább tartja újkori tulajdonságait.  

A köztes hűtőben felgyülemlő olaj egyébként már tekinthető a motor által elfogyasztott olajnak, függetlenül attól, hogy kicsöpög a hűtőből, vagy a motorban ég el. A tömítetlen intercooler viszont a motor működése szempontjából előnytelen.

 

nagyand | 2013-09-23 11:02

Tisztelt Mazda Autó!

 

2003-as M6 Diesel (136LE) (248.500 km) autómba a legutóbbi olajcsere óta 11.000 km-t mentem és ez idö alatt majdnem 1liter olajat kellett után töltenem.

Kérdésem az lenne, hogy ez az olajfogyaszztás normálisnak tekinthetö vagy már valami hibára, kopásra utal?.A intercooler lenti csöcsatlakozónál  olajcsepegés észlelhetö,(autó alatt nincs tócsa :D )

Amit használtam olajat (nyáron) Castrol 5W-40.

15.000 km-ként szoktam cserélni.Lassan esedékessé válik a következö olajcsere. Gondoltam, hogy télre 0W-30-as olajat teszek bele, viszont tartok attol, hogy ezzel megnövekszik az olajfogyasztás.

Azt figyelembe véve, hogy az autó napi szinten van használva egy héten kétszer 200 km-t (400km)  pályázok, a többi napokon csak 6-10 km megyek vele naponta varosban.

Mit ajánl, milyen olajmárkát ill milyen viszkozitású olajat lenne érdemes használni a következö olajcserekor?

Segítségüket elöre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-09-23 08:40 454.casull részére

 Mindenképpen a típushoz specifikált rugószettet kell vásárolni, különösebben másra nem kell figyelni.  

mazda-auto.hu | 2013-09-23 08:39 csoki részére

 Mi Castrol Edge Professional SN/C2/C3 0w-30-as motorolajat használunk ezekben az autókban. 5 liter olajat kell vásárolni.

 

454.casull | 2013-09-22 06:10

 Mazda 6 2.3 Sport 2005 facelift utáni autóba ültetőrugó szett beépítését tervezem.A szintszabályzó rendszer mennyire kavar be a tervembe?Mit lehet/kell számításba vennem beépítéskor illetve a rugószett vásárlás előtt?Jól tudom,hogy ez csak a hátsó tengelyt érinti?

csoki | 2013-09-21 14:56

Tisztelt Mazdaauto.Olajat szeretnek cserelni mazda6 dizel 2003-as ev jarat milyen olajat javasolnak iletve milyen kell bele es hany liter.

mazda-auto.hu | 2013-09-20 13:44 leanykoncer részére

 Hidegindítás után nagyobb a generátor terhelése, így több lóerőt igényel a hajtása. Inkább az ékszíj hőmérséklete, annak állapota, és esetleg a tárcsa kismértékű kopása okozza a hangot. Hidegen kisebb a tapadás.

leanykoncer | 2013-09-20 10:19 Fecó részére

Köszönöm a válaszokat.

Még 1 kérdés.

Vajon összefüggésben van a gyenge akksival a reggeli hidegindításkor hallható "sziszegő" ékszíj hang? Ez kb. 1 percig tart, induláskor már nem hallható, és persze meleg motornál sem. Megfigyeltem, hogy inkább esős, párás időben tapasztalható, száraz hidegben nem igazán.

Vagy ez nem az akksi miatt lehet?

mazda-auto.hu | 2013-09-19 15:03 dana részére

 A turbó tengelyének pörgési sebességére nincs mérhető hatással az olaj viszkozitása.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó