2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-03-28 13:40 flakon részére

..vagy inkább arról van szó, hogy a DPF szűrőn áthaladva változik a füst színe, hiszen az mintegy füstszűrő dolgozik, ráadásul itt nem motorolajat fogyaszt a motor, hanem gyakorlatilag motorolajjal megy. Nagy szerencse, ha semmi más nem sérült az olajhiány miatti túl magas lokális hőmérsékletek eredményeképpen.

Fecó | 2012-03-27 11:41 flakon részére

Mikor fehér füstöt ereget a motortérben/ből,a DPF tömítettség okán és a DPF-től visszafelé(mivel a kipufogó végén nem tud távozni a gáz,ezért valszeg a tűzkarika rugós feszítésű,mozgó illesztésénél távozik a gáz)!Az a fehér füst valszeg a gázolaj plusz levegő égett elegye pusztán!Jó esetben semmi,vagy igen minimális a motorolaj benne(rövid laikus vélemény csak,és normális jelenségnek mondható,ha a motorolaj marad)!

flakon | 2012-03-27 10:48 mazda-auto.hu részére

Üdv! Értem a folyamatot, kivéve a fehér füstöt. Ha a motor a kenőolajat égeti, annak nem kéknek kellene lennie? Egyébként egy kollégámnak a benzines 6-osa párszáz km-en felrántotta az összes olajat, mire észre vette üres volt a karter. szerelője szerint a szerencséje, hogy japán kocsi, mert a német, vagy francia már megállt volna....:):)

Atesz77 | 2012-03-26 17:26 Balint01 részére

Köszi!

Atesz77 | 2012-03-26 17:25 mazda-auto.hu részére

Köszönöm segitséget!Mára kiderült a turbó ment tönkre.Ma kivették holnap javitják ha lehet.

mazda-auto.hu | 2012-03-26 11:01 Atesz77 részére

Ha ennyi olajat megevett a motor, akkor a fellazult befecskendezők helyett/mellett inkább valószínű, hogy a turbófeltöltőn keresztül "felkapta" a motorolajat a motor. A szerelő nem vette figyelembe, hogy az hibalámpák jelzése előtt már elgyengült az autó. Ez pedig azt jelenti, hogy nem ún. DPF vészüzemmódra állt az autó (frsz korlát), és nem azért gyengült el. Azonnal le kellett volna állítani a motort, és autómentőt alkalmazni. Vagy túl magas volt az olajszint, vagy a turbó tönkrement, és ezekből indult a probléma.

Balint01 | 2012-03-24 14:08 Atesz77 részére

Szerintem elsőre befecskendező alátét vagy fel lazult valamelyik befecskendező és ott átszívta az olajat.

Atesz77 | 2012-03-24 10:25

Sziasztok!Valakinek volt már ilyen gondja?2006-os Mazda 6 143le van szó.Elindultam vele reggel kb.5km után azt vettem észre nem húz.Elindultam vele hazafele 70km után kigyulat a DPF a Stabilizátor és hogy állitsam le az autót lámpa.Felhívtam a szerelöm hogy ilyenkor mi van?Azt moondta még mehetek vele csak 2.5ezerig pörög akkor a motor.13km mentem mire odaértem hozzá.Akkora fehér színü füst jött ki belöle és megette az összes olajat.Mitöl lehet ez?Üdv. Atesz

nicoteen | 2012-03-24 06:35 LeKlein részére

Köszi! Talaltam egy céget ami ezzel foglalkozik, kértem is árajánlatot. Remélem hamar válaszolnak. Üdv

LeKlein | 2012-03-23 18:41 nicoteen részére

Én vettem egyet vaterán és az egyik kulcsom az ilyen megoldással megy. Az egyik gyári kulcsból kivágtam nagyon óvatosan a chipet remélem jól tudom hogy az és betettem a bicskakulcsnál a megfelelő helyre. Másoltattam a kulcs részét azóta is müködik. 7ezer körül volt. Szép lett meg jó is. Remélem segítettem!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó