2025. November 7. Péntek - Rezső
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
Mutasd meg újra RX-8 turbó!
Friss topikok:
Mazda3 Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó










Lasszi | 2011-02-26 16:11
Tisztelt Szakértő
Mostmár 100% hogy a fekete dobozban ahol a bimetál van ott van a hiba már csak az lenne a kérdésem hogy más mazdán is ilyen modon van megoldva a hideg indítás?mert 1.1 es motor nem találtam bontva de ha megeggyezne az 1.3-sal akkor megvenném arról!Vagy esetleg önök nél lehet e ilyen alaktrészt rendelni és mennyiért?
mazda-auto.hu | 2011-02-24 08:50 zentus részére
Lehet akár gyújtótekercs rendellenesség, de akár más is. Hallani, látni, érezni, Mazda hibakódot olvasni kellene, a konkrétabb válaszhoz.
zentus | 2011-02-23 22:48
Tisztelt Szakértő!
Van egy Mazda Premacy 2.0 GT 2002-es benzines autóm.
Következő problémám lenne.
Reggel néha indításkor furcsa mellék hangja van a motornak (szinte alig észrevehető) és elveszik belőle az erő. Pár perc után, mintha semmi-sem történt volna.
Motor hiba kódom pedig: gyújtás kimaradást ír.
Következők lettek cserélve:
- gyertya
- levegőszűrő
- benzinszűrő
Kitakarítva:
- teljes benzin eltátó rendszer elég csúnya volt
- pillangószelep
Előre is köszönöm a segítséget!
mazda-auto.hu | 2011-02-21 08:16 Lasszi részére
Megértésedet kérem, de ez már olyan mélységű kérdés, melyet csak a szervizünkben válaszolhatnék meg, ha javítjuk az autót.
Lasszi | 2011-02-18 20:14
Tisztelt Szakértő
Kezembe vettem és tüzetesen átvizsgáltam a karbit!A rúgó nincs eltörve elvileg minden a helyén van!A fekete dobozt ismét leszereltem és megnéztem ,az a rugó valojában bimetál mert elkeztem hőlégfúvóval melegiteni és elkezdet az óramutató járásával megeggyező irányba mozdulni de ha hideg állapotban van akkor a másik irányba fersziti a kis kart ami összeköttetésben van azzal a kallantyúval ami nem engedia pillangó szelepet vissza zárni!Ezek szerint a dobozon belül úgy kell csatlakozni a bimetálnak a kis karhoz hogy melegedéskor tudja magával húzni ,mert akkor elhuzná a kallantyut ami akadájozza a pillangó szelepet lehet hogy eltört bellőle egy darab és kieshetett szereléskor!még egy kérdés ez mitől melegszik mert a generátorhoz van csatlakoztatva egy piros vezetékkel akkor elvileg áramot kell mérnem ezen a szálon mennyinek kell lennie 14.4V amennyivel tölt a generátor??
mazda-auto.hu | 2011-02-16 08:32 Lasszi részére
Ezt így innen nem tudom megmondani. Ezeknél az autóknál már a "kezünkbe" kell venni és átgondolni a dolgokat. Elképzelhető, hogy a rugóval van gond.
Lasszi | 2011-02-15 19:40
Tisztelt szakértő!
A pillangószelep valóban nem tér vissza alaphelyzetbe,mert a karburátor oldalán lévő fekete doboz alatti kallantyú nem engedi!A fekete doboz eltávolitása után kézzel tudom müködtettni!A fekete dobozból egy piros vezeték jön ki ami a generátorhoz csatlakozik!A dobozban lévő spirál rugó van kapcsolatban a fent említett kallantyúval!Mi lehet az oka hogy ez a kallantyú nem engedi vissza a pillangószelepet????
mazda-auto.hu | 2011-02-14 08:32 gyuric részére
Nagy valószínűséggel légtömegmérő jel hiba, de lehet fals levegő is, vagy esetleg gyújtásrendszeri probléma.
mazda-auto.hu | 2011-02-14 08:29 Lasszi részére
A légszűrőház leszerelésével ellenőrizni kellene, hogy mi akadályozza a fojtószelep (pillangószelep) zárását, hiszen valószínűleg nem tér vissza alaphelyzetbe.
gyuric | 2011-02-12 17:32
Tisztelt Szakértő!
Típus: Mazda 3, 1,6-os benzines, 2007-es. km:98000
A tegnapi napon a köv. hiba jött elő. Alacsony fordulatszámról (kb. 2000 alatt) egy kisebb gázadásra is elkezd rángatni ami kb. 2500-as fordulat fölött megszűnik. Ez a jelenség minden sebességi fokozatban tapasztalható, egyértelműen 2000-2500 alatti fordulaton gyorsításnál. Amennyiben nem gyorsítok csak tartom a sebességet akkor nem. PL. közúton 5-ös fokozatban 70km/h mellett kb. 2000-es állandó fordulatton nincs probléma, de ha rá akarok kicsit gyorítani azonnal elkezd rángatni. Pörgősebb fordulaton használva ugyan kevesebbszer tapasztalható, de nagyon zavar, hogy mi okozhatja a problémát.
Előre is köszönöm válaszát.