2025. Augusztus 12. Kedd - Klára
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
RENESIS wankel technikai részletek.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
MAZDA NAGARE.
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
twisty | 2008-11-27 17:29
Kedves Mazda-Auto!
2 kérdésem lenne 2004 Mazda 6-osommal kapcsolatban:
1, egy ideje bizonytalan volt hogy a tolatólámpa világít-e ha hátramenetbe kapcsolok (hol igen, hol nem). Mostanra már egyszer sem ég. Úgy gondolom a tolatólámpa kapcsoló mehetett tönkre. Egy ilyen kis kapcsolót mennyiért lehetne cserélni?
2, lentebb olvastam hogy másnak is így a hidegben nagyon füstöl az olajkályha amíg fűti a motort. Nálam is így van, annyival kiegészítve, hogy mielőtt kijön a sok füst, hallok egy pukkanást. Mintha eltömődne, és egyszer csak a nyomás miatt egyben ömlik ki... Lehet ilyen? Mit lehet vele csinálni?
Előre is köszi a választ!
mazda-auto.hu | 2008-11-22 09:58 Ricsi90 részére
Először is köszönjük, hogy figyelemmel kíséri híreinket!
A Mazda Kaan és a hozzá tartozó infrastruktúra egyelőre fikciónak minősül. Az eredeti angol nyelvű szöveg szó szerint azt írja: "Alacsony szinten elektromosságot vezető műanyag" borítja majd az utakat. Annyit lehet még a cikkben leírtakon kívül tudni, hogy a sivatagban elhelyezett napelemek táplálnák az utakat árammal.
Sajnos bővebb tájékoztatót nem hozott nyilvánosságra a Mazda stáb. Ha ez mégis megtörténne, akkor a KAAN is bekerül majd a koncepció rovatunkba.
A műanyag vezetők egyébként már most is egyre nagyobb teret nyernek a kijelzők, memóriák, processzorok gyártásában. A technológia fő előnye a viszonylagos olcsósága.
Ricsi90 | 2008-11-21 21:48
ha elfogadnak egy tippet, akkor ne ilyen kis ablakot hagyjanak a hozzászólások megírásának, mert elég zavaró...
;D
Ricsi90 | 2008-11-21 21:44
T. szakértők!
A látványos Kaan koncepción megakadt a szemem, ezért végig olvastam a működésének elvét is tartalmazó cikket, és gondoltam megkérdezem, mert egy két dolog nekem nem világos.
-azt, hogy a jármű hogyan kanyarodik, még mundjuk el tom képzelni, habár a stabilitás lehet probléma a közeli hátsó kerekek miatt, de működnek a trike-ok is, meg a Velorexet szintén ismerjük (bár az nem verseny kat.), szóval ezzel még nincs nagyobb gondom. DE!
-az aszfaltot borító elektrmosságot vezető polimerrel vonnák be. Na most középiskolai tanulmányaim szerint, a polimer molekulák éppen azért, mert rengeteg kisebb egység kapcsolódik össze bennük, jó szigetelők (nincs delokalizált e- felhőjük, és polarizálódni sem képesek a kicsi egységek,mert kötöttségük miatt nem tudnak befordulni abba az irányba, amelybe az elektromos mező kényszerítené őket). Egyrészt, nem tudom, hogy anyagiszerkezeti szempontból a "polimer vezető" hogyan értelmezhető.
Nem kötekedni akarok, tetszik az ötlet, h az aszfaltról közvetlenül a kerekekkel vegye fel az áramot, és nem tartom kizártnak, hogy ilyen létezhet polimer vezető, csak szeretném tudni, hogy ha van ilyen, akkor az hogyan működöik.
-a másik, ami megintcsak szőrözésnek tűnhet, de mostmár leírom, hogy ha az út tetején nagy feszültségű áram folyik (ami értelemszerű a jobb hatásfokú villamos áram szállítás érdekébel, lásd: távvezetékek), mi védi meg a járókelőket? mert ha csak elszigetelt, búrával körülvett utakon lehet használni a járművet, akkor na bumm, megint feltaláltuk a vonatot... (ez kicsit erős, de asszem értik a lényeget)
ha az autópályán csak az akksit helyettesítjük a technológiával, akkor is, mi van, ha műszaki (v egyéb) okokból le kell állnunk a leálló sávban? Vigyázzunk, h ne lépjük át a vonalat? ...
természetesen nem várom,h részletes és kimerítő válaszokat adjanak, más látomásaval kapcsolatban, de ha van valami amit hozzá tudnak fűzni, azt érdeklődéssel olvasnám.
mazda-auto.hu | 2008-11-17 08:33 Pepi részére
A lényeg, API SL vagy SM-es legyen a 30-as melegoldali, és lehetőleg 5w, vagy 0w hidegoldali jelzésű motorolaj.
Hajrá wankel! :)
Pepi | 2008-11-17 07:10 mazda-auto.hu részére
Tisztelt szakértő,
Köszönöm a választ, bár én nem szeretek pusztán a márkanévért dupla pénzt fizetni.A szabvány vagy jó, vagy nem jó, fogyasztóvédelem vagy van, vagy nincs, de a márkanév még ma is Isten. Akkor miért vannak a szabványok? Bár egy olyan világban, ahol egy RX-8-nak ballasztot kell cipelnie, és 2.6 literesnek számít a versenyeken, csak azért, mert a "mérnökök" által fejlesztett otto-motoroknak hozzá képest nincs teljesítményük már semmin sem lepődök meg.Szívem szerint azt a mocit a saját motoromba építeném be, nem pedig ezeket a V2-es fingorászó marhaságokat (lásd chopper).
Kedves Oszi, neked is köszönöm a választ, de 12 rongyért már én is tudok 5w 30 -ast 4 litert.
rolo | 2008-11-16 16:19
Sziasztok!
Kérdésem lenne:
7,5*18 et 24 -es felni 5*114,3 osztókörrel felmegy egy X6-ra?
válaszokat előre is köszi!
Oszi | 2008-11-14 22:23 Pepi részére
Ha Bp-i vagy akkor tudok adni Castrol EDGE 5W30-as 4L olajat 11500Ft korul.
Castrol Magnatec 5W40 4L 8800Ft-ert :)
mazda-auto.hu | 2008-11-14 15:47 mazda-auto.hu részére
Moderálom magam. :) Nincs szó kicsinyességről, egyszerűen nem javasoljuk az ismeretlen eredetű motorolaj márkák használatát, és az adalékok helyett inkább a drágább olajok használatát részesítjük előnyben.
mazda-auto.hu | 2008-11-14 12:26 Pepi részére
1.A drágább motorolajok részben azért kerülnek többe, mert sok pénzt öltek a fejlesztésükbe....és mivel sok pénzt öltek a fejlesztésükbe, éppen ezért jobbak. 2. Egy ház "kotyvasztással" nem helyettesíthetjük az olajfejlesztő mérnökök munkáját. Ha elvájuk egy autótól, hogy megbízhatóan működjön (főleg ilyen ritka olajcserékkel), akkor nem csak kicsinyességnek számít a motorolajon spórolni, hanem hibának is. 3. Manapság már az API SJ, SM szabványnak megfelelő személygépkocsi motorolajokat nevezhetjük korszerűnek.