2025. Június 24. Kedd - Iván
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Ricsi90 | 2008-11-21 21:44
T. szakértők!
A látványos Kaan koncepción megakadt a szemem, ezért végig olvastam a működésének elvét is tartalmazó cikket, és gondoltam megkérdezem, mert egy két dolog nekem nem világos.
-azt, hogy a jármű hogyan kanyarodik, még mundjuk el tom képzelni, habár a stabilitás lehet probléma a közeli hátsó kerekek miatt, de működnek a trike-ok is, meg a Velorexet szintén ismerjük (bár az nem verseny kat.), szóval ezzel még nincs nagyobb gondom. DE!
-az aszfaltot borító elektrmosságot vezető polimerrel vonnák be. Na most középiskolai tanulmányaim szerint, a polimer molekulák éppen azért, mert rengeteg kisebb egység kapcsolódik össze bennük, jó szigetelők (nincs delokalizált e- felhőjük, és polarizálódni sem képesek a kicsi egységek,mert kötöttségük miatt nem tudnak befordulni abba az irányba, amelybe az elektromos mező kényszerítené őket). Egyrészt, nem tudom, hogy anyagiszerkezeti szempontból a "polimer vezető" hogyan értelmezhető.
Nem kötekedni akarok, tetszik az ötlet, h az aszfaltról közvetlenül a kerekekkel vegye fel az áramot, és nem tartom kizártnak, hogy ilyen létezhet polimer vezető, csak szeretném tudni, hogy ha van ilyen, akkor az hogyan működöik.
-a másik, ami megintcsak szőrözésnek tűnhet, de mostmár leírom, hogy ha az út tetején nagy feszültségű áram folyik (ami értelemszerű a jobb hatásfokú villamos áram szállítás érdekébel, lásd: távvezetékek), mi védi meg a járókelőket? mert ha csak elszigetelt, búrával körülvett utakon lehet használni a járművet, akkor na bumm, megint feltaláltuk a vonatot... (ez kicsit erős, de asszem értik a lényeget)
ha az autópályán csak az akksit helyettesítjük a technológiával, akkor is, mi van, ha műszaki (v egyéb) okokból le kell állnunk a leálló sávban? Vigyázzunk, h ne lépjük át a vonalat? ...
természetesen nem várom,h részletes és kimerítő válaszokat adjanak, más látomásaval kapcsolatban, de ha van valami amit hozzá tudnak fűzni, azt érdeklődéssel olvasnám.
mazda-auto.hu | 2008-11-17 08:33 Pepi részére
A lényeg, API SL vagy SM-es legyen a 30-as melegoldali, és lehetőleg 5w, vagy 0w hidegoldali jelzésű motorolaj.
Hajrá wankel! :)
Pepi | 2008-11-17 07:10 mazda-auto.hu részére
Tisztelt szakértő,
Köszönöm a választ, bár én nem szeretek pusztán a márkanévért dupla pénzt fizetni.A szabvány vagy jó, vagy nem jó, fogyasztóvédelem vagy van, vagy nincs, de a márkanév még ma is Isten. Akkor miért vannak a szabványok? Bár egy olyan világban, ahol egy RX-8-nak ballasztot kell cipelnie, és 2.6 literesnek számít a versenyeken, csak azért, mert a "mérnökök" által fejlesztett otto-motoroknak hozzá képest nincs teljesítményük már semmin sem lepődök meg.Szívem szerint azt a mocit a saját motoromba építeném be, nem pedig ezeket a V2-es fingorászó marhaságokat (lásd chopper).
Kedves Oszi, neked is köszönöm a választ, de 12 rongyért már én is tudok 5w 30 -ast 4 litert.
rolo | 2008-11-16 16:19
Sziasztok!
Kérdésem lenne:
7,5*18 et 24 -es felni 5*114,3 osztókörrel felmegy egy X6-ra?
válaszokat előre is köszi!
Oszi | 2008-11-14 22:23 Pepi részére
Ha Bp-i vagy akkor tudok adni Castrol EDGE 5W30-as 4L olajat 11500Ft korul.
Castrol Magnatec 5W40 4L 8800Ft-ert :)
mazda-auto.hu | 2008-11-14 15:47 mazda-auto.hu részére
Moderálom magam. :) Nincs szó kicsinyességről, egyszerűen nem javasoljuk az ismeretlen eredetű motorolaj márkák használatát, és az adalékok helyett inkább a drágább olajok használatát részesítjük előnyben.
mazda-auto.hu | 2008-11-14 12:26 Pepi részére
1.A drágább motorolajok részben azért kerülnek többe, mert sok pénzt öltek a fejlesztésükbe....és mivel sok pénzt öltek a fejlesztésükbe, éppen ezért jobbak. 2. Egy ház "kotyvasztással" nem helyettesíthetjük az olajfejlesztő mérnökök munkáját. Ha elvájuk egy autótól, hogy megbízhatóan működjön (főleg ilyen ritka olajcserékkel), akkor nem csak kicsinyességnek számít a motorolajon spórolni, hanem hibának is. 3. Manapság már az API SJ, SM szabványnak megfelelő személygépkocsi motorolajokat nevezhetjük korszerűnek.
Pepi | 2008-11-14 09:35
Tisztelt Szakértő,
motorolaj ügyben érdeklődnék. Szeretek jó olajat tenni a kocsimba, pl. télen 5w30-ast, de ez pl az Aralból kissé húzós. Ha pl. félpénzért veszek valami hipermarket olajat 5w30-ast persze, és arra is rá vannak írva ugyanazok a szabvány értékek A98, B98 ,API SF stb. akkor ezek is megfelelőek, vagy gondoltam kicsit feljavítanám valami speckó olajadalékkal, iszaposodásgátló, stb. Még így is kb. félpénzért kapom. Használhatóak ezek? Előre is köszönöm válaszát.
Üdv. Pepi
Pepi | 2008-11-14 09:17 Oszi részére
Köszi Oszi, de ezt egyszerűen ellenőrízheted. Ha széthúzod a csatlakozót villog az izzítógyertya visszajelző (EGR szelep kódot jelez), ha összedugod, nem villog. Nálam legalábbis ez a helyzet. Igen, ami a Mirait illeti, a saját kárán tanul a hülepék. Nem voltam elég elővigyázatos.
mazda-auto.hu | 2008-11-14 08:36 Llaci részére
Köszönjük a tapasztalatokat! Mi is szembesültünk a napokban a Bluetooth rendszer sajnálatos gyengeségeivel. Gyakorlatilag inkább csak a hívások fogadásában nyújt értékelhető segítséget.