2025. Június 24. Kedd - Iván
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
szinyiviki | 2009-01-15 14:05
Tisztelt Szakértő!
2005-os évjáratú mazda6-om van. (2.0,16V). 3hónapja rakattam az autóba xenon égőt(nem gyárilag rakattam bele) és a lámpabúra kezd elszíneződni. Mi lehet ennek az oka?
Csabi626 | 2009-01-15 13:19
Tisztelt Szakértő!
93-as évjáratú 626-2.5, v6-os autóról van szó
Kérdés :
A motorblokkon a kormány felőli oldalon, a pillangószelep jeladója alatt van egy 2 pólusú csatlakozó, ennek mi a funkciója?
Sajnos patkány járt a motortérben, és ennek a vezetéke is áldozatul esett neki.
Ahová szerintem eredetileg becsatlakozott, ott elvileg meg is van a két szál, de az egyik vastagabb, mint ami a csatlakozóból kilógó drótvég, és van mellettük egy "pucér" sodrott szál is, ennek van e valamilyen funkciója (pl. árnyékolás, vagy csak teherviselő...), és kell e kötni a másik végét valahová (a csatlakozóból nem lóg ki ilyen, nincs is több hely benne a két kivezetésen kívül)
Válaszát előre is köszönöm
mazda-auto.hu | 2009-01-15 10:56 Geo részére
Nagyon túlzó a kijelentés, hogy mindegyiknek valami baja lesz 130000km után. Ez így nem igaz. Az viszont tény, hogy a dízelmotorok kiszolgáltatottabbak az üzemanyag minőségi ingadozásának, illetve a különböző használati-vezetési szokásoknak, stílusoknak. Ráadásul az esetlegesen ebből fakadó problémák javítása általában lényegesen költségesebb, mint a benzines erőforrások esetében.
mazda-auto.hu | 2009-01-15 10:50 baranyas részére
Köszönjük a visszajelzést!
Geo | 2009-01-14 18:17
Sziasztok,
abban kérném a segítségeteket, hogy lassan autocsere előtt állok, és 6-os Mazdában gondolkozok, dízelben. Utánaolvastam a témának, és néhány helyen írják, hogy nem érdemes venni, mert mindegyiknek valami baja lesz kb 100-130 ezer km után. Sehol nem írtak konkrét hibát, csak azt, hogy nem érdemes, inkább benzinest szabad venni. Ebből mi igaz? Nincs bajom a benzines autókkal sem, csak szeretnék kipróbálni egyszer egy dízel autót is, de ha tényleg hibásak, akkor ezt elnapolom :)
Köszi!
baranyas | 2009-01-12 21:05 mazda-auto.hu részére
Mazda Budaörs orvosolta a hibát gyorsan, korrektül, baráti áron .
Egy stekker volt lelazulva , magyarul kontakthiba volt a bibi .
mazda-auto.hu | 2009-01-12 10:34 gablau részére
Elvileg ki lehet házilag is cserélni, de azért jobb ha egy szerviz cseréli.
gablau | 2009-01-11 23:49 brúgó részére
Szia,
Köszi a tippet!
Mennyire macera cserélni B2500-ban üzemanyagszűrőt? Kell hozzá spéci szerszám, vagy megoldható sk is?
Gábor
brúgó | 2009-01-11 10:13
Szia Gablau!
Én is jártam már így, hogy nem akart indulni, ha nagy nehez beindult, küszködve ment csak. Kicseréltem a gázolajszűrőt, utánna pöcre indult, és tökéletesen működött. Brúgó
gablau | 2009-01-10 21:13
Sziasztok,
Kis segítséget szeretnék kérni:
'99-es Mazda B2500 került nemrég került hozzánk. Eddig elégedettek voltunk, nem volt sok utunk, de amire kell, úgy tűnt hozza szépen, meredek havas úton is alapjáraton kúszott szinte fel.
Egyik reggel cserben hagyott: A nagy hidegben nehezen, de beindult, alapjáraton szépen melegedett, elindultam (sima városi út), kb 3 lámpa után lefulladt, utána semmi, totál halál.
"Sok" (6-8) indítástól aksi előbb-utóbb beadta.
Haver kijött, bebikáztuk, alapjáraton szépen röfögött, mentem megint 2-3 lámpát, elküzdöttünk egy parkolóig, mire bekanyarodtam, már csak a lendület vitt, fulladt.
Aksikat kiszedtem, töltöttem, visszaraktam, jónak tűnnek, forgatják rendesen indításkor, de nagyon nehezen kapja el, csak úgy hajlandó nehezen beröffenni, ha pedált is pumpálom, mint az őrült :( (két nappal előtte még pöccre alapjáraton indult szépen).
Üzemanyagszűrő alján lévő kis csavart kilazítottam, hátha tele van vízzel az alja, nem jött semmi, hiába pumpáltam kézzel, se gázolaj, se víz nem jött.
Ma, h enyhült az idő, nagy nehezen beröffentettem, hagytam, hadd járjon, majd leállít, üzemanyagszűrő alsó csavarja lelazít, kézzel pumpál, ahogy a manual mondja.
Most már jött nafta ki belőle (h vizes vagy nem, nem tudom, nem látom rajta)
Újraindít. Alapjáraton okés, ha elindulok, még akkor is, de 2-3 parkolóban megtett kör (kb másfél perc) után megint zuhan a fordulatszám, fullad, lehal menetközben.
Van valakinek bármilyen tippje?
Ilyenkor a szervizeshez történő bevontatáson kívül van valami sanszom arra, h valakit ki tudok oda csalogatni, nézzen rá?
Mi az, amit spec szerszám nélkül le lehet ellenőrizni?
Előre is köszönöm az ötleteket..