2025. November 9. - Tivadar
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top
Új Mazda5 technológiai részletek.
Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.
Mazda3 2020
Friss topikok:
Mazda3 Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó










mazda-auto.hu | 2008-11-28 09:49 twisty részére
1. Első lépésként az izzókat kellene ellenőrizni.
2. Főleg rövid utakra használt autók esetében szokott előfordulni a kályha kokszosodása. A Mazda szervízekben "vannak" kályha tesztelő. programok.
Llaci | 2008-11-28 05:18
Sziasztok! Hasonló, de más beállítás érdekelne. Milyen gonbokkal lehet belépni abba a szervizmenube, amivel Mazda 5-nél átállítható a fedélzeti komputer remain-számlálója. Mazda 6-nál ezt meg lehetett csinálni, ott többet mutatott a valósnál, és 100 km remain-nél ott hagyott az országúton. Most fordatott a helyzet, amikor a lámpa kigyullad, 25 km-t mutat a remain, holott a tankolás szerint van még 10 liter.
Más: normális dolog az, hogy egy 200-es TX Plus M 5-ös soha, sehol nem hajlandó 9,9 l/100 alatt fogyasztani? Korábban három 2000-es 626-osom volt, mindegyik megelégedett 8-8,5 literrel, még vegyes használatban is. Köszi!
Oszi | 2008-11-27 21:59
ezzel megtanitod neki az also es felso vegpontot.
ha igy nem megy akkor ne 5 masodpercig tarts a vegpontokon hanem addig amig nem hallasz egy kis kattanast az ajtobol :)
Oszi | 2008-11-27 21:57 MPS Zo részére
a gombot egy kattanasig huzd fel (ilyenkor addig megy az ablak amig huzod ,persze csak addig amig fel nem huzod :) ) es tarts ugy a gombot miutan felment az ablak kb 5masodpercig utanna enged el es vegezd el ugyan ezt a lehuzas utan is azzaz tartsd lenyomva a gombot miutan leert az ablak (de nem teljesen nyomd e csak az elso kattanasig azzaz ne ugy mintha automatan akarnad lekuldeni :) kicsit kesze kusza lett,de ertheto :) es ezt vegezd el minden ablaknal,de legalabbis a ket elsonel :)
Easyrider5277 | 2008-11-27 21:55
A következő hiba kiderítésében kérem a mazda-auto.hu segítségét. Egy 91-es kiadású 323 BG autóm van. A minap sikerült egy rossz utánfutót rátennem és kiverte a féklámpa biztosítékját. Miután ezt kicseréltem, fékezéskor a műszerfalon kigyullad egy kontrollámpa ami azt jelzi, hogy nem ég a féklámpa és ez így is van. Van kapcsolási rajzom és értek is az elektromossághoz, de sajnos azt nem tudom kideríteni, hogy hol van fizikailag a féklámpa ellenőrző kis doboz. Azt hiszem itt lehet a gond, mert ezen keresztül jut el a feszültség a hátsó lámpához.
MPS Zo | 2008-11-27 20:09
Kedves Mazda-autó!
Most vásároltam egy Mazda 6 mps-t.Sajnos lemerült az akkumulátora, feltöltés után az elektromos ablakok nem müködnek a vezető ajtónál,viszont mindegyik müködik külön-külön. Azt hallottam,hogy csak programozni kell?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv: Kovács Zoltán
twisty | 2008-11-27 17:29
Kedves Mazda-Auto!
2 kérdésem lenne 2004 Mazda 6-osommal kapcsolatban:
1, egy ideje bizonytalan volt hogy a tolatólámpa világít-e ha hátramenetbe kapcsolok (hol igen, hol nem). Mostanra már egyszer sem ég. Úgy gondolom a tolatólámpa kapcsoló mehetett tönkre. Egy ilyen kis kapcsolót mennyiért lehetne cserélni?
2, lentebb olvastam hogy másnak is így a hidegben nagyon füstöl az olajkályha amíg fűti a motort. Nálam is így van, annyival kiegészítve, hogy mielőtt kijön a sok füst, hallok egy pukkanást. Mintha eltömődne, és egyszer csak a nyomás miatt egyben ömlik ki... Lehet ilyen? Mit lehet vele csinálni?
Előre is köszi a választ!
mazda-auto.hu | 2008-11-22 09:58 Ricsi90 részére
Először is köszönjük, hogy figyelemmel kíséri híreinket!
A Mazda Kaan és a hozzá tartozó infrastruktúra egyelőre fikciónak minősül. Az eredeti angol nyelvű szöveg szó szerint azt írja: "Alacsony szinten elektromosságot vezető műanyag" borítja majd az utakat. Annyit lehet még a cikkben leírtakon kívül tudni, hogy a sivatagban elhelyezett napelemek táplálnák az utakat árammal.
Sajnos bővebb tájékoztatót nem hozott nyilvánosságra a Mazda stáb. Ha ez mégis megtörténne, akkor a KAAN is bekerül majd a koncepció rovatunkba.
A műanyag vezetők egyébként már most is egyre nagyobb teret nyernek a kijelzők, memóriák, processzorok gyártásában. A technológia fő előnye a viszonylagos olcsósága.
Ricsi90 | 2008-11-21 21:48
ha elfogadnak egy tippet, akkor ne ilyen kis ablakot hagyjanak a hozzászólások megírásának, mert elég zavaró...
;D
Ricsi90 | 2008-11-21 21:44
T. szakértők!
A látványos Kaan koncepción megakadt a szemem, ezért végig olvastam a működésének elvét is tartalmazó cikket, és gondoltam megkérdezem, mert egy két dolog nekem nem világos.
-azt, hogy a jármű hogyan kanyarodik, még mundjuk el tom képzelni, habár a stabilitás lehet probléma a közeli hátsó kerekek miatt, de működnek a trike-ok is, meg a Velorexet szintén ismerjük (bár az nem verseny kat.), szóval ezzel még nincs nagyobb gondom. DE!
-az aszfaltot borító elektrmosságot vezető polimerrel vonnák be. Na most középiskolai tanulmányaim szerint, a polimer molekulák éppen azért, mert rengeteg kisebb egység kapcsolódik össze bennük, jó szigetelők (nincs delokalizált e- felhőjük, és polarizálódni sem képesek a kicsi egységek,mert kötöttségük miatt nem tudnak befordulni abba az irányba, amelybe az elektromos mező kényszerítené őket). Egyrészt, nem tudom, hogy anyagiszerkezeti szempontból a "polimer vezető" hogyan értelmezhető.
Nem kötekedni akarok, tetszik az ötlet, h az aszfaltról közvetlenül a kerekekkel vegye fel az áramot, és nem tartom kizártnak, hogy ilyen létezhet polimer vezető, csak szeretném tudni, hogy ha van ilyen, akkor az hogyan működöik.
-a másik, ami megintcsak szőrözésnek tűnhet, de mostmár leírom, hogy ha az út tetején nagy feszültségű áram folyik (ami értelemszerű a jobb hatásfokú villamos áram szállítás érdekébel, lásd: távvezetékek), mi védi meg a járókelőket? mert ha csak elszigetelt, búrával körülvett utakon lehet használni a járművet, akkor na bumm, megint feltaláltuk a vonatot... (ez kicsit erős, de asszem értik a lényeget)
ha az autópályán csak az akksit helyettesítjük a technológiával, akkor is, mi van, ha műszaki (v egyéb) okokból le kell állnunk a leálló sávban? Vigyázzunk, h ne lépjük át a vonalat? ...
természetesen nem várom,h részletes és kimerítő válaszokat adjanak, más látomásaval kapcsolatban, de ha van valami amit hozzá tudnak fűzni, azt érdeklődéssel olvasnám.