2025. November 9. - Tivadar

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-11-28 09:49 twisty részére

1. Első lépésként az izzókat kellene ellenőrizni.

2. Főleg rövid utakra használt autók esetében szokott előfordulni a kályha kokszosodása. A Mazda szervízekben "vannak" kályha tesztelő. programok.

Llaci | 2008-11-28 05:18

Sziasztok! Hasonló, de más beállítás érdekelne. Milyen gonbokkal lehet belépni abba a szervizmenube, amivel Mazda 5-nél átállítható a fedélzeti komputer remain-számlálója. Mazda 6-nál ezt meg lehetett csinálni, ott többet mutatott a valósnál, és 100 km remain-nél ott hagyott az országúton. Most fordatott a helyzet, amikor a lámpa kigyullad, 25 km-t mutat a remain, holott a tankolás szerint van még 10 liter.
Más: normális dolog az, hogy egy 200-es TX Plus M 5-ös soha, sehol nem hajlandó 9,9 l/100 alatt fogyasztani? Korábban három 2000-es 626-osom volt, mindegyik megelégedett 8-8,5 literrel, még vegyes használatban is. Köszi!

Oszi | 2008-11-27 21:59

ezzel megtanitod neki az also es felso vegpontot.
ha igy nem megy akkor ne 5 masodpercig tarts a vegpontokon hanem addig amig nem hallasz egy kis kattanast az ajtobol :)

Oszi | 2008-11-27 21:57 MPS Zo részére

a gombot egy kattanasig huzd fel (ilyenkor addig megy az ablak amig huzod ,persze csak addig amig fel nem huzod :) ) es tarts ugy a gombot miutan felment az ablak kb 5masodpercig utanna enged el es vegezd el ugyan ezt a lehuzas utan is azzaz tartsd lenyomva a gombot miutan leert az ablak (de nem teljesen nyomd e csak az elso kattanasig azzaz ne ugy mintha automatan akarnad lekuldeni :) kicsit kesze kusza lett,de ertheto :) es ezt vegezd el minden ablaknal,de legalabbis a ket elsonel :)

Easyrider5277 | 2008-11-27 21:55

A következő hiba kiderítésében kérem a mazda-auto.hu segítségét. Egy 91-es kiadású 323 BG autóm van. A minap sikerült egy rossz utánfutót rátennem és kiverte a féklámpa biztosítékját. Miután ezt kicseréltem, fékezéskor a műszerfalon kigyullad egy kontrollámpa ami azt jelzi, hogy nem ég a féklámpa és ez így is van. Van kapcsolási rajzom és értek is az elektromossághoz, de sajnos azt nem tudom kideríteni, hogy hol van fizikailag a féklámpa ellenőrző kis doboz. Azt hiszem itt lehet a gond, mert ezen keresztül jut el a feszültség a hátsó lámpához.

MPS Zo | 2008-11-27 20:09

Kedves Mazda-autó!

Most vásároltam egy Mazda 6 mps-t.Sajnos lemerült az akkumulátora, feltöltés után az elektromos ablakok nem müködnek a vezető ajtónál,viszont mindegyik müködik külön-külön. Azt hallottam,hogy csak programozni kell?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv: Kovács Zoltán

twisty | 2008-11-27 17:29

Kedves Mazda-Auto!

2 kérdésem lenne 2004 Mazda 6-osommal kapcsolatban:

1, egy ideje bizonytalan volt hogy a tolatólámpa világít-e ha hátramenetbe kapcsolok (hol igen, hol nem). Mostanra már egyszer sem ég. Úgy gondolom a tolatólámpa kapcsoló mehetett tönkre. Egy ilyen kis kapcsolót mennyiért lehetne cserélni?

2, lentebb olvastam hogy másnak is így a hidegben nagyon füstöl az olajkályha amíg fűti a motort. Nálam is így van, annyival kiegészítve, hogy mielőtt kijön a sok füst, hallok egy pukkanást. Mintha eltömődne, és egyszer csak a nyomás miatt egyben ömlik ki... Lehet ilyen? Mit lehet vele csinálni?

Előre is köszi a választ!

mazda-auto.hu | 2008-11-22 09:58 Ricsi90 részére

Először is köszönjük, hogy figyelemmel kíséri híreinket!

A Mazda Kaan és a hozzá tartozó infrastruktúra egyelőre fikciónak minősül. Az eredeti angol nyelvű szöveg szó szerint azt írja: "Alacsony szinten elektromosságot vezető műanyag" borítja majd az utakat. Annyit lehet még a cikkben leírtakon kívül tudni, hogy a sivatagban elhelyezett napelemek táplálnák az utakat árammal.

Sajnos bővebb tájékoztatót nem hozott nyilvánosságra a Mazda stáb. Ha ez mégis megtörténne, akkor a KAAN is bekerül majd a koncepció rovatunkba.

A műanyag vezetők egyébként már most is egyre nagyobb teret nyernek a kijelzők, memóriák, processzorok gyártásában. A technológia fő előnye a viszonylagos olcsósága.

Ricsi90 | 2008-11-21 21:48

ha elfogadnak egy tippet, akkor ne ilyen kis ablakot hagyjanak a hozzászólások megírásának, mert elég zavaró...

;D

Ricsi90 | 2008-11-21 21:44

T. szakértők!

A látványos Kaan koncepción megakadt a szemem, ezért végig olvastam a működésének elvét is tartalmazó cikket, és gondoltam megkérdezem, mert egy két dolog nekem nem világos.

-azt, hogy a jármű hogyan kanyarodik, még mundjuk el tom képzelni, habár a stabilitás lehet probléma a közeli hátsó kerekek miatt, de működnek a trike-ok is, meg a Velorexet szintén ismerjük (bár az nem verseny kat.), szóval ezzel még nincs nagyobb gondom. DE!

-az aszfaltot borító elektrmosságot vezető polimerrel vonnák be. Na most középiskolai tanulmányaim szerint, a polimer molekulák éppen azért, mert rengeteg kisebb egység kapcsolódik össze bennük, jó szigetelők (nincs delokalizált e- felhőjük, és polarizálódni sem képesek a kicsi egységek,mert kötöttségük miatt nem tudnak befordulni abba az irányba, amelybe az elektromos mező kényszerítené őket). Egyrészt, nem tudom, hogy anyagiszerkezeti szempontból a "polimer vezető" hogyan értelmezhető.

Nem kötekedni akarok, tetszik az ötlet, h az aszfaltról közvetlenül a kerekekkel vegye fel az áramot, és nem tartom kizártnak, hogy ilyen létezhet polimer vezető, csak szeretném tudni, hogy ha van ilyen, akkor az hogyan működöik.

-a másik, ami megintcsak szőrözésnek tűnhet, de mostmár leírom, hogy ha az út tetején nagy feszültségű áram folyik (ami értelemszerű a jobb hatásfokú villamos áram szállítás érdekébel, lásd: távvezetékek), mi védi meg a járókelőket? mert ha csak elszigetelt, búrával körülvett utakon lehet használni a járművet, akkor na bumm, megint feltaláltuk a vonatot... (ez kicsit erős, de asszem értik a lényeget)

ha az autópályán csak az akksit helyettesítjük a technológiával, akkor is, mi van, ha műszaki (v egyéb) okokból le kell állnunk a leálló sávban? Vigyázzunk, h ne lépjük át a vonalat? ...

természetesen nem várom,h részletes és kimerítő válaszokat adjanak, más látomásaval kapcsolatban, de ha van valami amit hozzá tudnak fűzni, azt érdeklődéssel olvasnám.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó