2025. Június 25. Szerda - Vilmos
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Mazdi6 | 2008-06-03 22:04 mazda-auto.hu részére
Köszi az infót, és örülök hogy ilyen pontosan eltaláltátok a hibát. A köv szervízt hozzátok viszem!! Amúgy nem akarom leszedni a egr szelepet csak félek hogy majd egyszer elromlik és pont akkor amikor pl külföldön vagyok. Ha esetleg így járok és megadja magát, elég ha lehúzom a vákum csovet rőla és úgy eljutok a szervízbe vele, nem lesz baja tőle?
Előre is köszi!
mazda-auto.hu | 2008-06-03 12:29 Mazdi6 részére
Az autó jobban fogja szennyezni a környezetet, illetve az emissziós értékek ki fognak csúszni a gyári normából. Más következmény nincs.
Mazdi6 | 2008-06-03 11:31
Kérdésem a szakértő felé amit előre is köszönök.
Kiderült hogy az egr szelepem csörög, jó volt a tipp amit itt kaptam:) nem romlott el csak csörög. A kérdésem az ha lehúzom róla a csövet ( ha majd tönkre megy ) tudok menni úgy az autóval??? Ill ki lehet egyszerűen iktatni??? Elég röhejes hogy 63ezernél tönkremegy és 71000ft.ba kerül az a gagyi szelep, és az is hihetetlen hogy nem lehet javítani.( ez régen nem volt jellemző egy mazdára)
mazda-auto.hu | 2008-06-02 10:22 Gubi részére
Igazából ez a fórum nem tud "autókat javítani", csak segítséget adni, merre kell elindulni. Mindenképpen javasolnánk egy szervíz meglátogatását. Amennyiben minden henger működik, továbbra is a legfőbb gyanúnk a vezérlés felé irányul.
Gubi | 2008-06-02 10:03
Még annyit fűznék hozzá, hogy álló helyzetben mikor terhelést kap a motor (bekapcsolom a klímát), akkor már abszolút el sem tudok indulni vele!
mazda-auto.hu | 2008-05-30 15:28 Tomi_MX5 részére
1.Ki kellene próbálni a trafókat megcserélve az autót. Így mit produkál az autó 2. Ha ugyanaz a két henger hagy ki, akkor mindenképpen érdemes egy kompressziómérést végezni.
Gubi | 2008-05-30 15:04
Bocsánat, Jobb oldali!
Gubi | 2008-05-30 15:02
Ha menetirány szerint a bal oldali elosztóra gondol, ott nekem két gomba van! Egy egyvezetékes ami csak a müszerfalba az órát vezérli, a másik meg a ventillátor hőgombája?!
mazda-auto.hu | 2008-05-30 14:33 Gubi részére
1.Van ilyen felirat: 5515,-Ft. 2. A gomba egy vizcső elosztó darabon van a két hengersor kornyékén.
Tomi_MX5 | 2008-05-30 13:20
Üdvözlet !
írtam régebben a 2000-es 1.6-os MX5-nek a problémájáról. Néha csak a 2 szélső henger megy a belső kettő nem. Lecseréltem a gyújtáskábelt, de a hiba nem szűnt meg. A trafót azért nem szeretném lecserélni egyelőre, mert 120e+Áfás árat adtak rá így első körben. És furcsának is tartom, hogy egy trafó egyszer jó, egyszer meg nem. Most arra is figyelmes lettem, hogy amikor csak két henger megy bekapcsol a hűtő ventillátora. Ez azért fura, mert ezt hideg motorral is eljátszotta már a kocsi. Lenne esetleg valami ötlete, hogy mi lehet még a problémája a kocsinak ?
köszönöm