2025. December 21. - Tamás

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


samatagrav | 2016-08-26 03:52

Tisztelt Szakértő!

Érdeklődnék pár meglévő problémával kapcsolatban. Egy Mazda 6 GH GT 2.0 diesel autóról lenne szó.

- Nagyobb sebességnél (pl autópálya fel-lehajtó) a kormány lassú, egyenesbe történő fordításakor enyhe akadás érezhető. Mi lehet a hiba oka?

- A motor hidegen kelepelős hangon jár, menet közben ezt nem hallani. Ha bemelegedett, az alapjárat szép, de pl a klíma bekapcsolásával a kelepelés visszatér. Amikor a klímakompresszor kikapcsol, a kelepelés is enyhül, amikor visszakapcsol, a kelepelés is visszatér. Értelemszerűen a terhelés hatására jön elő a hang. Tudna esetleg segíteni, hogy hol kezdjem a probléma megoldását? A porlasztó kalibráción már túlestem.

- Az autó húz jobbra. Futómű állítás után sem szűnt meg a gond, pedig az értékek tökéletesek. Olyan érzés vezetni, mintha a 18-as kerekek nagyok lennének rá. A legkisebb útegyenetlenség is elviszi az irányból és erősen ellen kell tartani. Olvastam, hogy az előző szériánál a toronycsapágy hiánya okozta ezt, de amennyire tudom, ebben már van. Esetleg valamilyen ötlete lenne, hogy miként orvosoljam a gondot?

 

Nagyon köszönöm a segítségét.

Üdv: Varga Tamás

mazda-auto.hu | 2016-08-16 11:43 Csaba68 részére

Privátban megbeszéltük, várom az e-mailt

Csaba68 | 2016-08-13 18:13

Tisztelt Szakèrtő!

Mazda cx7 adblue fűtőszàlproblèm van. Hibakód DTC P20B9.

A kèrdèsem az lenne,  hogy hol javítjàk,esetleg hol lehet az alkatrèszt beszerezni ès kb. mennyibe kerül az alkatrèsz ès a javìtàsi költsèg.

Vàlaszàt előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:46 Lantos749 részére

Látni kellene, lehet hogy csak meglazult egy bilincs.

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:43 gyik87 részére

Nem kell a vízszivattyút cserélni, csak ha meghibásodik.

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:42 Főni71 részére

Igen az ellenállás értékekből lehet következtetni rá.

Lantos749 | 2016-08-04 10:44

Üdv!

Nemrég átesett az autóm egy nagyobb szervizen… (időszakos+fékolaj+fékbetét+hűtővíz termosztáttal cserén)

Az elmúlt hetekben sikeresen teljesítettem egy 3600 km -es Görög utat, mindenféle hiba és rendellenesség nélkül.

Tegnap előtt viszont amikor átugrottam egy szomszédos városba (50 km) az egyik lámpánál arra lettem figyelmes, hogy füstöl a motortér….

Gyorsan félreálltam, felnyitottam a motorteret és megnyugodtam, hogy csak gőz…, ami a kipufogóleömlő alól ered valahonnan. Az autó alatt pedig hűtővizet véltem felfedezni, ami hol nagyobb, hol kisebb, hol pedig 0 intenzitással csepegett. (megjegyezném, hogy a műszerfalon a vízhófok visszajelző végig normál állapotot mutatott)

Vészüzemmódban (sűrű megállásokkal, vízutántöltéssel, és nem megeröltető, alacsony motorfordulattal) hazaautókáztam, azóta nem indítottam be, mivel, hogy a szerelő csak jövőhéten ér rá… :(

Tudna esetleg valaki valamiféle magyarázatot adni a jelenségre?

(az autó ‘01-es Mazda 626 – 1.8 benzin motorral – FP9A motorkóddal)

gyik87 | 2016-08-01 14:24

Tisztelt Szakértő!

Boldog tulajdonosa lettem egy 2001-ben gyártott Fp motorkódú Mazda Premacynak 1.8 100Le. Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz hogy két márkaszervízben is jártam vezérléscsere ügyében és érdekes módon az egyik helyen azt mondták hogy ennél a motornál kell vízpumpát cserélni a vezérléssel együtt a másik helyen pedig nemleges választ kaptam akkor most mi az igazság?

Válaszát előre is köszönöm 

Főni71 | 2016-07-31 08:28 Főni71 részére

Ki lehet mérni, hogy melyikkel van gond?

mazda-auto.hu2 | 2016-07-31 07:40 Főni71 részére

Valamiért nem indul el a regenerálás, márkaszervízben elvégeznek egy kényszerregenerálást, és megnézik miért nem indul el. Lehet, hogy valamelyik érzékelővel van gond.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó