2025. Június 16. Hétfő - Jusztin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


fkatona | 2016-07-09 17:51

Kedves Szakértő!

Hallottam, hogy volt visszahívás légzsák miatt. Érdeklődöm, hogy az én mazdám érintett e benne. Illetve az is érdekelne valós e a kilóméter számláló állása, ami jelenleg 203000. JMZGY198271440639

nagya | 2016-07-05 20:02

Kedves szakértő(k)!

Vásárolni szeretnék egy Mazda 6-os gépjárművet , amely az óra állása szerint 166000 km-t futott. Valós ez? (Az utolsó szervíz a szervízkönyv szerint 150e km körül volt – pontosan nem emlékszem.)

Alvázszám: JMZGY193231124130

Előre is köszönöm!

spityu1 | 2016-07-01 10:20

Tisztelt Szakértő!

Autóm egy 2006-os MAZDA 5 2,0 diesel 143 LE motorral.

A probléma a következő: Az autó a napi első inditáskor darabosan jár illetve nagyon füstöl, kb 1percig aztán minden normális.

A következö inditásnál már minden normális!

Hiba kód nincs,porlasztó tűzkarikák kb 6000km ezelött cserélték.

Mi lehet a baj!? 

Üdvözlettel,

István

CsipkayMiki | 2016-06-30 13:50

Tisztelt  Szerviz!

Egy barátom Önket ajánlotta MAZDA6 tipussal kapcsoaltban, azonban én sopronban lakom, ezért választottam ezt a formát első tájékozódásnak.

Autóm egy 2006-os MAZDA 6 2,0 diesel 143 LE motorral
A kortörténet:
DPF probléma, lámpa kigyullad, villog, teljesítményt az autó visszaveszi.
Volt már ilyen problémám.

kb 2-3 hónapja Sopron-Bp úton egyszer csak kigyulladt a DPF lámpa, majd villogott, majd megjelent hozzá a motor jel és az a kis kacsázós autó (talán a kipörgésgátló jele amúgy). Kihívtam az assistance szerelőt, mert éppen volt még érvényes szolgáltatásom.
azt mondta vigyem haza nyugodtan a kocsit, ő ott nem tud mit csinálni vigyem el otthon szerelőhöz.

Egy soproni szerviz (nem hivatalos mazda) kivette a hibajelzést és azt mondta, szerinte a kiégetéshez hozzásegítő gázolajadagoló érzékelő lehet a rossz.
Nem volt ideje, hogy befogadj az autót szétszedésre, meg utána a hiba nem is jelentkezett.
Voltam Sopron-BP távon többször, 140-el végig autópályán, ami alatt elvileg végbe mehet a kiégetés és nem is jelentkezett hiba.

Majd most elindultam Olaszországba, Sopronból, és kb Klagenfurtnál kidobta megint a hibát, és visszavette a teljesítményt. Sajnos az utat muszáj volt megcsinálni, így mentem a kocsival még kb 1300 km-t.

Most, hogy kiütötte a a szerelő a hibát, egyenlőre nem jött vissza.

Honnan lehet tudni, hogy mi a helyzet a DPF szűrővel?
Csak ha kiszerelik és megnézik?
És hogy egyáltalán mit tegyek, mi a helyes út vagy mi a legcélravezetőbb. Persze az sem mindegy, hogy milyen költséggel jár. Főleg, hogy az autó tulajdonosa egyenlőre még a bank... :P

Az itteni szerviz szerint vagy szoftveres segítséggel ki kéne égettetni a DPF szűrőt, ami csak saját felelősségre, mert hogy egy nem teljesen ép motor bekönyökölhet a tartós magas fordulattól.
vagy
Iktassuk ki a DPF szűrőt (gyári hegesztésnél bont, valamit csinál, gyári hegesztés vissza és új program az autóba) ezt kb 100 000 Ft-ra mondta.

Bocsánat, a hosszadalmasságért, de talán így teljes a kép.
Köszönöm, ha elolvasta és tud hozzá tenni valamit.
Mit tegyek?

Tudom, hogy vannak olyan lehetőségek, amik megoldást jelentenek de nem felelnek meg minden esetben az előírásoknak.
Így ha válaszadás kényelmesebb telefonon, akkor szívesen visszahívom, h a kapok egy közvetlen telefonszámot.

előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel
Csipkay Miki
mobil: +36 30 969 9661

SzCsaba | 2016-06-30 11:42

Tisztelt Szakértő!

Páromnak vásároltunk tavaly egy 2005-ös évjáratú Mazda2 1.4 CD-t. Kezdettől fogva fennálló jelenség, hogy 2-es sebességben, 1800-1900-as fordulatnál is “meghal” az autó, ha meglátja a legenyhébb emelkedőt. Sima úton jól húz, ha az emelkedőn sikerül a 2000-es fordulat fölé kerülni, akkor kezd az erő visszatérni a motorba, de valami betegsége mégis kell, hogy legyen, csak nem tudom, merre kéne elindulni.

A napokban párommal fordult elő, hogy a Balatoni úton a Kamaraerdőnél felfelé próbált előzni és 3000-es fordulatnál, 3. sebességben nem gyorsult az autó.

Kérem, ha van ötlete, merre kéne a hibát keresni, írja meg! Előre is köszönöm!
 

Jambika | 2016-06-29 13:18 mazda-auto.hu2 részére

Emailben csatoltam a forgalmi másolatát ahogy azt beszéltük is. Köszönöm segítségüket! Szép napot!

mazda-auto.hu2 | 2016-06-29 08:34 Jambika részére

A szinkód: 29Y

A kilóméter reális, de ha kapok egy névre írt forgalmi másolatot a garai@mazda-auto.hu címre, elküldöm a szervizkönyvét.

Jambika | 2016-06-28 17:27 mazda-auto.hu2 részére

Kedves Szakértő!

Köszönöm válaszukat. Az alvázszám: JMZCP19R201372015

Mivel külföldről behozott az autó esetleg, tudna valamit mondani az előéletéről? 134.000 km-rel vettem. Válaszát előre is köszönöm

mazda-auto.hu2 | 2016-06-28 15:57 Novo részére

A 2.0 benzinest javasoljuk, a xenon utólag szabályosan nem építhető be.
A 2,3 motorokkal sincs baj, ha nem jártak vele kevés olajjal. Mivel csak 3,2 liter az olaj mennyisége a motorban, gyakoribb, hogy a figyelmetlenebb tulajdonosok kevés olajjal használják az autót, így többször előfordul a szelepszár szimering és a gyűrűk cseréje, mint a 2.0-nál.  

mazda-auto.hu2 | 2016-06-28 15:51 ronti részére

Nincs lelazulva a vákumcsöveknél bilincs, vagy esetleg nincs repedés a csövön?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó