2025. December 19. Péntek - Viola

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sipi | 2019-01-16 15:51

Üdv, szeretnék tanácsot kérni, megoldást találni a problémánkra. Van egy 6 éves BL-es Mazda 3 a családban és az ablakmosóval van gond. Egyszerűen nem spriccel elég magasra, csak a szélvédő aljától mintegy 15-20 cm-re. A lapátok innen nem tudják felhordani a vizet a szélvédőre, így szinte szárazon törlik azt.

Cserélték a szórófejeket és az ablakmosó motort is, többször is, de eredménytelenül. A műanyagcsövek, csatlakozók nem eresztenek, nem szivárognak, hogy a nyomás lecsökkenjen. Egyszerűen nem spriccelnek a szórófejek elég magasra. Sajnos ezek már nem állíthatóak, fix konstrukciók.

Azt szeretném megtudni, mit lehet tenni a megoldás érdekében, illetve lehet-e másik szórófejet kapni, amelyik magasabbra spriccel?

Köszönöm a segítséget. 

Tóth Ferenc | 2018-12-15 15:15

Ha a MAZDA3 hátsó lápájában a kis piros kidudorodáson lyukat olvaszt az izzó,akkor a következő az oka. Az égő lazán van a foglaltba helyezve és a melegedése a fölötte lévő műanyagot kiégeti.

emil46 | 2018-11-19 14:40

hali most vettem egy mazda 6 2003 89 kw ,vezérmücsere és szürök lettek cserélve ,de sajnos hidege leál és remeg a motor mi az oka.

david81 | 2018-11-09 09:17

Sziasztok olyan kérdésem lenne cx7 vásárlása előtt állok,hogy lehet lekérdezni a szerviztörténetét.Előre is köszönöm a választ.

Geza1985 | 2018-09-24 10:48

Tisztelt Szakértő!

2007-es, 1.8 benzines Mazda 6-om van, amit ez év januárjában vettem. Jelenleg 188e km van benne. A vásárlást követő olajcsere után most szeretnék 11e km után lassan olajat cserélni. Eneos 5w30 olajat használok.

A fentebb írt peiódus alatt az olajfogyasztásom 1.8 - 2 liter lett. Napi ingázásra használom az autót főként kb. 30km távolságon (iskola időszakban nem ritka a 20 perces dugó). Plusz havonta 1-2 500km-es autópálya.

Érdeklődni szeretnék, hogy a fenti olaj fogyaztás miatt aggódnom kellene-e, vagy a leírt felhasználási körülmények figyelembe vételével normálisnak mondható – mint ahogy a kézikönyv szerint elvileg az is lehetne. „Vastagabb“ olajat nem szeretnék használni, ha még nem indokolt. Olajat az autó alatt nem látok. Esetleg kilátásba kell helyezni a közeljövőben egy gyűrű cserét?

Válaszát előre is köszönöm!

 

Norbica | 2018-09-12 16:11

Sziasztok! 

Tisztelt Szakértő!

Következő lenne a problémám: 2.0DiTD Mazda Premacy indul rendesen szépen, kb 30-40 km után menet közben megáll, izzítás jelző villog. Izzítás le-rá majd beindul ismét, de pár másodperc-perc után ismét leáll. Kb 10-25 perc pihenés után már megy rendesen a következő 30-40 km-en. 

Izzítórelé, B5B4 relé, egr szelep rendben. Az adagoló fordulatszám jeladójának a csatiját mikor lehúztam otthon járó motornál próbaképpen ugyan ezt produkálta: autó leállt, izzításjelző villogott. Kicseréltem azóta próba alatt van. 

Kérdés: okozhatta ez a leállást vagy mélyebben kell keresni? (Az autó azóta nem állt le.)

Norbica | 2018-09-12 16:03 Smok311 részére

Szia! 3 dolgo javaslok megnézni:

-B5B4 üzemanyagpumpa vezérlő relé

-Izzítrelé

-És az adagoló fordulatszám jeladó.

f.attila | 2018-09-02 22:04 Hoyoke részére

Szia, 

 

Nekem ugyanez volt a baj. 11e Ft-ért kaptam új sofwert egy márka kereskedésben. Másfél év alatt nem jött elő. 

Zoliv8 | 2018-08-30 17:17

Sziasztok! Véleményetek szeretném kérni P1170-es hibakóddal kapcsolatban. Cseréltünk légszűrőt, üzemanyagszűrőt első körben, de ez nem volt megoldás...következő körben katalizátor utáni lambdaszonda csere is megtörtént, de egy hét használat után ismét visszajött a hiba. Már egyenlőre nincs több ötlet, de hátha ti tudtok valami megoldás! Néha fullad is kicsit, de gázt felengedve abba hadja. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! Mazda 626 2.0 benzin 2001-es.

Üdv. Zoli

Hoyoke | 2018-08-13 17:22

Tisztelt Szakértő !

2012-es CX-7-esem, Diesel 2,2-em van.Egy évvel ezelőtt,télen, egyszer csak kiírta hogy az Add Blue rendszer meghibásodott, vigyem szervizbe, és elkezdett 830km- ről visszaszámolni.A szakszervizbe  leekérdezték és semmilyen hibát nem mondtak ,csak próbáljam ki.Természetesen nem volt már semmilyen baja.Az idén a nagy melegben ismét jött egy üzenet, most az SCR rendszer hibáját jelezte,  ismét visszaszámolás  újból szerviz. A kapott időpont reggeli induláskor semmilyen hiba nem volt, de azért elindultam a szervizbe. A diagnosztika eredménye ,az Add Blue rendszeren, egy hőfok jeladó meghibásodása okozta a hiba üzenetet ami aztán meg is szűnt. Most megint megjött a hiba ,ismételten megkezdte az autó a visszaszámlálást, bár nincs hibaüzenet, csak a befecskendezés piktogrammja villog, valamint a motorhibá-é. Valószínüleg ismét szerviz lesz. A szervizben elkeserítettek még a múltkor, azt mondták  hogy amennyiben az Add Blue egységgel lesz a baj , azt csak komlett cserélhetik mert a Mazda titja ennek a bármilyen javítását. Márpedig ez kb. 5 -600 eFt. A kérdésem az lenne hogy létezik erre más megoldás ?? Van olyan szerviz aki bevállalja ennek a javítását vagy csak csere lehetséges? Találkozott már ilyen esettel ??

 Üdvözlettel : Hoyoke

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó