2025. November 6. Csütörtök - Lénárd

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:12 visztem részére

 Valószínűségi sorrendben a teljesség igénye nélkül a következő helyeken lehet olajvesztés: Befecskendezők alatti tömítés, turbófeltöltő, hengerek...

mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:10 rooger részére

 Nincs digitális szervizkönyv. Egyéb utolsó adat: 2007.02.26., 26512 km.

csaba6 | 2014-08-24 15:11 mazdarobi részére

 Köszi mazdarobi!

Azt hiszem a jövő héten bejelentkezem a Mazda-M3 szakszervízbe.

Az előző tulaj csak oda vitte mindennel, így most én is felkeresem őket.

Ott már ismerik az autót, és tudják az egész előéletét is. Remélem ennyi lesz a gond, és időben meg is oldódik a problémám.

Köszönettel,

csaba6

mazdarobi | 2014-08-24 08:42 csaba6 részére

 Nagyon sok ilyennel találkoztam,s ha nem veszi észre a tulaj,akkor megeszi az összes olajat,s csapágyas,turbo hibás lesz a motor.

Érdemes még levenni az olajteknőt,s kipucolni a szitaszűrőt,mert tele szokott lenni koromlerakódással,s hiában van benne olaj ,nem tudja felszívni a szivattyú,s ez is okozza a sok motor problémát.

Láttam már 400000 Km-es motort szétszedve,a henger majdnem gyári volt.Semmi kopás.A turbo pedig az említett olajhiány miatt megy csak tönkre,amúgy örökös.

Szerintem keress megy egy márkaszervízt,a sima szerelők nem biztos teljes körűen tisztában vannak ezekkel a hibákkal,s javításukkal.

Nem sok alkatrész kell hozzá:4 porlasztó tömítés,szelepfedél töm.,tömítő massza,olaj+olajszürő.A többi csak munka.

csaba6 | 2014-08-23 22:56 mazdarobi részére

 Köszi a tippet mazdarobi.

Neked már volt hasonló tapasztalatod? Ez mibe kerül kb.? Esetleg tudsz egy megbízható helyet(budapest) ajánlani, ahol ezt meg tudom javíttatni? 

Már íjesztgettek hogy ha szerencsém van akkor csak a turbóval, de lehet hogy a motorral lesz a gond. Nem akartam el hinni, hogy egy 120e km-t futott mazdának motor gondjai legyenek!

Köszönettel,

csaba6

Mazda6sport | 2014-08-23 21:50

 Tisztelt Mazda szakértő!

 

Olyan kérdéssel fordulok önhöz hogy van egy 2003-as évjáratu 2.0 dizel mazdám amiben gyárilag nincsen állófűtés, viszont az egyik ismerősöm azt mondta hogy kájha van alapból az autóba, csak csatlakozó illetve távirányitó szükséges hozzá. Ez mennyire igaz? Illetve hol tudnék akkor alkatrészt beszerezni hozzá? 

 

Válaszukat előre is nagyon köszönöm!

 

Tisztelettel: Horváth Martin

mazdarobi | 2014-08-23 20:00 csaba6 részére

 Porlasztó alatti tömítés hiba jellemzői,amit leírtál.

Én azt cserélném elsőre.

csaba6 | 2014-08-23 15:59

 Tisztelt Szakértők!

Nemrég vásároltam egy 2005-ös évjáratú 6-os mazdát. 2.0 CDTE. A vásárlás után komplett vezérlés+olaj+szűrők kicseréltetve. Kb 3500 km-t vezettem eddig és 1000km-en kb 0,5 lit. olajat fogyaszt. Ez normális?  Ha nem, akkor mi lehet a gond? 

Köszönettel

cserepcsabi | 2014-08-23 10:04

Tisztelt Szakértő,

 

Azzal a kérdésemmel fordulok Önhöz, hogy a 2003-as évjáratú Mazda 6-omhoz szeretnék interneten vásárolni világítós küszöb borítást.

Nem merem megrendelni, mert még semmit nem tudok és nem is találok a bekötéséről, hogy hova kellene csatlakoztatni.

Gondolom, de lehet hogy rosszul, hogy az utastér vagy az ajtó világítására kéne rákötni, hogy ajtó nyitáskor világítson a küszöbön a felirat, és bezáráskor kapcsoljon ki.

 

Segítségét előre is köszönöm.

 

Üdvözlettel: 

Cserép Csaba

mrkopasz | 2014-08-22 20:14

 Üdv

Sokat tanultam már a Mazda6 dizelről, most én is egy kérdéssel fordulnék önökhöz. 2007-es Mazda6 2.0 143Le autóm van. A sebességváltó 2-es fokozatban néha olyan hangot ad ki váltáskor, mintha nem nyomnám be a kuplungot rendesen (amit mindíg megteszek) és egy kicsit "számolja a fogaskereket". A különlegessége a dolognak az, hogy ezt csak kb. 5fok alatt (tehát télen) csinálja. Miért lehet ez? Még egy dolog. Én akartam cseréltetni váltó olajat, mert benne van (ha jól emlékszem) a gépkönyvben is. Cserélni kell. A szerelőm azt mondja, hogy nem kell, a váltó olajnak semmi baja nem lehet. Kérdésem az volna, hogy akkor kell, vagy nem? Összefüggésben lehet a váltó gondom és a vátóolaj csere elhagyása? Válaszát előre is köszönöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó