2025. Június 18. Szerda - Levente

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2014-07-18 16:10 perendi.marci részére

Szia,

ez: http://www.kovsh.com/media/library/233/EECD0501.pdf alapján a két injektor technikailag megegyezik, csak a kalibráció (ami a gyártási különbségeiket korrigálja) módja tér el egymástól. Az A-tipusúakhoz van egy kalibrátor-kábel (lásd itt: http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME014013251W01.html), a B-típusúaknál pedig a vezérlőegységben kell rögzíteni az injektor korrekciós tényezőjét, ez a megoldás váltotta ki a kalibrációs kábelt.

Ha nálad számozott kalibrátor-kábel tartozik az injektorhoz, és megegyezik az azon és az injektoron levő szám, akkor valószínűleg nem számít hogy most B-típusú injektorok vannak benne, feltéve hogy az autódban a régi vezérlőegység maradt meg. Ha nem így van, akkor valószínűleg eléggé csúnya volt már eddig is az alapjáratod, ott nagyon érződik ha valami nincs rendben a kalibrációval - nálam pl. az egész utastér rezonált tőle.

perendi.marci | 2014-07-18 15:08

Az alvázszám alapján 13H50A-kell bele. A vezérlőegységen feltüntetett cikkszám: "ECU Denso RF7G 18 881A"

Ami nagyon bezavar, az az, hogy most 13H50B-sek voltak benne. A szerelő szerint a motor is A- vagy B- nek van kialakítva. Vagyis elvileg amelyik motort 13H50B hez készítették, abba nem jó a 13H50A-s.
Nem értem. A baj, hogy semmit nem tudok arról, hogy annó ki csinálhatta a motor cserét, illetve hogyan. 

Mi tévő legyek? Sajnos most egy dízel porlasztós műhelybe szét van szedve a kocsi és sietnem kellene az alkatrészekkel. 

Meg kellene próbálnom a gyári 13H50A-t belevenni? 

Ott fontosak a kábelek is hozzá ugye? Ha jól tudom ott nem mindegy hogy melyik ellenállású kábel tartozik az adott porlasztóhoz. 

Kérem valami ötlete adjanak!

Köszönöm. 

mazda-auto.hu | 2014-07-18 14:53 perendi.marci részére

Alvázszám alapján derülhet ki, mi volt benne eredetileg. Nem a motor, hanem a vezérlőegység határozza meg, melyet természetesen nem cserélnek a motorral együtt.

mazda-auto.hu | 2014-07-18 14:52 janoca13 részére

Nem tekinthető normálisnak. Lehet kopás, gyűrű "leragadás", szelepszár szimering.

perendi.marci | 2014-07-18 10:23

 Kedves Szakértő!

Sajnos mind a 4 porlasztóm rossz! (Mazda6 136Le 2004)

Tudna segíteni, hogy pontosan milyen sorozatszámú befecskendező kell ebbe a modellba?

13H50A  vagy  13H50B?

Két szerelőt kérdeztem, mind a kettő mást mondott. Illetve mi a különbség ezek között? 

A kocsiba 13H50B-volt, de sajnos az nem mérvadó, mert már az előző tulajnál motor cserés volt. 

 

Sürgős lenne! Köszönöm! 

janoca13 | 2014-07-18 09:32

Sziasztok,van egy mazda 6-osom 2006,1.8 benzines,110000km van bene es eleg jol eszi az olajat 1000km-nel 0,5liter,sehol nem csepeg,alitolag 100ezer felett jobban eszik az olajat,akitol erdeklodtem. Ez normalis?

mazda-auto.hu | 2014-07-08 13:26 tuske82 részére

 Csavarok fogják a váltó felől, de nem kell a váltót levenni.

tuske82 | 2014-07-06 13:09

Helló.Olyan kérdésem volna,hogy 2003 mazda premancy 2.0 benzinesnél a köztes olajteknő levételéhez le kell-e venni a váltót?Van-e alatta karter csavar?Köszönöm

mazda-auto.hu | 2014-07-04 12:06 adam0325 részére

 Erre vonatkozóan nincsenek gyári ajánlások. A motor, a kettős tömegű lendkerék,  és a koromszűrő rendszer miatt a felsőbb 4-5 fokozatban érdemes kerülni a 1600-1700-as fordulatszám alatti tartományt, illetve a hatodik fokozat használata csak 1800-as fordulatszám felett javasolt.

adam0325 | 2014-07-04 10:49

Tisztelt mazda-autó!

 

2006.04. havi Mazda 6 2.0D 143le  autóm van 6-os váltóval. Érdekelne a gyár álltal előírt, fordulatszámhoz megfelelő sebességi fokozat kiválasztása. Szóval, melyik sebességi fokozatot használjam az éppen aktuális fordulatszámhoz? Normál felhasználás mellett. Ha léteznek ilyen paraméterek. Nem vagyok kezdő sofőr, csak érdekelnének az adatok.

Köszönöm előre is!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó