2025. November 6. Csütörtök - Lénárd

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Pety | 2014-08-08 08:56

Tisztelt szakértő! Van egy 98-as évjratu mazda 323f-em. Pár hónapja azt tapasztaltam,ha tövig nyomom a gázpedált,vagy nagyon kihuzatom,akkor utána rángat az autó. Ha megállok pár percre,utána megszünik. A katalizátorra gondoltam,kivetettem,de kiderült nem az a probléma. Ezügyben szeretném kérni a segítségét.

mazda-auto.hu | 2014-08-07 07:46 zolika72 részére

 Ezt hallani kellene, így csak találgatni lehet. A szelephang igen jellegzetes.

zolika72 | 2014-08-06 16:17

Vezérlés csere uttán 5 e km rel jelent meg a hang. Szerelő ellenőrízte a szelep hézagot.

 

Enyit tudok kiegészítésként írni.

cuba.71 | 2014-08-05 18:31 zolika72 részére

 Vezérléscsere előtt is jelenvolt ez a hang?

cuba.71 | 2014-08-05 18:29 zolika72 részére

 Nem hidrotőkés,de irtad,hogy leelenőritétek a sz.hézagot.

zolika72 | 2014-08-05 17:32

Köszönöm a választ !

Megprobálkoztam a féktísztitóval, de nem változott a helyzett.

Van aki szerint lehet hogy hidrótőke probléma lehet ? Erről mi a véleménye ?

 

Előre is köszönöm.

 

Zoltán.

 

 

mazda-auto.hu | 2014-08-05 15:27 zolika72 részére

 Nehéz az ilyen kérdésekre látatlanban válaszolni. Esetenként a hosszbordás ékszíj is adhat fémesen csattogó hangot. Ki lehetne próbálni, hogy csattogás közben pl. féktisztító aerosolt fújni a szíjra, változik-e a hang.  

zolika72 | 2014-08-05 10:15

Tisztelt szakértő !

Nem régen vásároltam egy 2000-es évjáratú Mazda Premacy Dieselt 90 LE -ős autót.

A probléma a következő. Hideg inditás uttán (hideg a motor is) a motor tér vezérlés felüli oldaláról csatogó hangot hallalani. Ez kb adig tart amíg a víz hőfok mérő kinem mozdul a skálázás legalsó vonaláig , majd megszünik a csatogás. Viszont ha meleg motornál leállítom az autót és 5-6 óra mulva beindítom akkor nincs ez a jelenség. Kb 12 órát kel az autónak álni hogy jelentkezen a hiba. A vezérzés nem rég lett cserélve ,víz szivattyúval együtt. A szelep hézag is ellenőrzésre került. Az olaj 10w40 majd 5w30 lett beletöltve . A jelenség nem változott meg.

Kérem a tanácsát , mi lehet a hiba !

 Előre is köszönöm !

 

Tisztelettel: Zoltán.

 

 

mazda-auto.hu | 2014-07-24 15:11 Luigi92 részére

 Pontosan egyik motor sem passzol bele, ha a nagy teljesítmény a lényeg, akkor elsősorban alulvezérelt V8-as (LS-...), de tulajdonképpen motorháztető módosítással szinte minden befér. Viszont rengeteg egyéb átalakításra van szükség. Csak megszállottaknak ajánlott, gazdaságossági fontolgatás nélkül.

mazda-auto.hu | 2014-07-24 14:59 csomg részére

 Nincs kiegyensúlyozó tengely a dízelben, és ennek az autónak nincs digitális szervizkönyve, illetve egyéb mérvadó adata sem. Az eredeti motor száma: 832341 .

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó