2024. Április 26. Péntek - Ervin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pomta | 2014-03-27 17:00

Üdv!

2002-s 323F 2.0 Ditd-m van. Az utóbbi időben indítás után villogni kezd a légzsák visszajelző lámpa (egyes napokon fel sem villan, néha meg igen). Osztrák nyelvű kézikönyvem van, így nem tudom miért jelezhet, én kontakt hibára gyanakszom. Találkozott már valaki hasonlóval? Miért villoghat?

miki60 | 2014-03-12 19:48 mazda-auto.hu részére

 Nagyon szépen köszönöm a válaszodat.

mazda-auto.hu | 2014-03-06 08:51 miki60 részére

 Csak 4 és 5 ajtós karosszéria alapján van különbség.

miki60 | 2014-03-05 19:23 miki60 részére

 Még a torony szilent témával kapcsolatban azt kérdezem,hogy ez megegyező a Sportive-ben és a "normál" futóművesben?

A válaszod előre is köszönöm!

pusi65 | 2014-03-02 13:42 ungyi részére

 Még egy szó: Vágj bele, és max. visszafordulsz, ha elakadnál. Egy hosszú és egy rövid jó x csavarhózó kell. Maga az izzó cseréje meg olyan, mint egy modellvasút izzójának bütykölése.

pusi65 | 2014-03-02 13:38 ungyi részére

 igen. 87-es. Szerintem a tiéd piros, mert láttam képet? és akkoriban nagyon hasonlóak voltak (323-626) A műszerfal meg mintha teljesen azonos lenne - persze nem az :)

ungyi | 2014-03-02 13:24 ungyi részére

 Köszönöm, rendesen elmondtad. Csak az a baj,ahogy magam ismerem, erre képtelen vagyok/ nem vagyok elég ügyes ehhez/ tehát el kell vinnem valami vill. m.szerelőhöz, de az infok értékesek, mégegyszer köszönöm a segítséget. A 626-od is 27 éves?

pusi65 | 2014-03-02 12:27 ungyi részére

 Kedves ungyi, hogy kinek mi bonyolult és egyszerű szerelés, az igen szubjektív. Kormánykapcsoló házat szedd szét, (a műszerkeret csak így jön le törés nélkül az én 99%-ban hasonló 626-osomnál is) csavard ki a műszerfali keret csavarjait, kicsit húzd ki a fészkéből, csatlakozókat óvatosan húzd le belül (szorulni fog egy ilyen youngtimer korú :)) műszeregység csavarjait csavard ki, húzd ki egy kicsit a műszert magad felé, válaszd le a km spirált (esetleg előtte a motortérben tedd szabaddá a spirált, hogy utána tudjon csúszni) meg egyebeket. Vedd ki. Röviden ennyi. Feltehetően az izzó szó szerint RIZS méretű lesz. Az ablakfűtés kapcs, vészvillogó kapcs, is ezzel működhet. Hobby és modelboltban kaphatók 12v os 1,2 w meg 1,5 w ilyen izzók 50-100 ft/db. A gond, hogy ezek hosszú bajuszkával feltekerendő módon rakhatók be, ugyanis az eredeti is így van elkészítve egy műanyag foglalattal. Ügyes leszel! Szerintem megéri bajlódni, főleg ha így a gyári izzó 2-3000 % os !  ártöbbletét kivéded. Mivel nekem az azonos korú 626 van, csak tájékoztató jellegű az írásom, de annyira hasonló a két autó, hogy szinte biztosan megegyeznek ezek az apró kütyük. A gyújtás vil. azt hiszem olyan késes nagyobbacska izzó lesz.

ungyi | 2014-03-02 10:19

Üdv a Mazdának!

 

1987-es 323-as.1.5-ös benzines mazdám műszerfalában két jelzőlámpa nem világít.A minimum benzinszintet jelölő és a gyujtáskapcsoló feletti pici vörös lámpa, ami sötétében segít a kulcsot a gyjkp-ba betenni. Kérdésem:mennyire bonyolult hozzáértő szakembernek levbenni a műszerfalat és kicserélni az égőket. 2./ Mekkora teljesítményű és milyen alakú izzók kellenek bele?

 

Köszönöm szépen! 

miki60 | 2014-02-24 20:02 mazda-auto.hu részére

 Értem.Nagyon szépen köszönöm a segítséget.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó