2018. December 19. Szerda - Viola

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-02-05 12:09 P.sys részére

 Menetdinamikában csak akkor okoz érezhető változást, ha korábban a vezérlés helyes állásában is használva volt az autó, de ha pl. a korábbi tulajnál történt a szíjcsere, akkor nem feltétlen észrevehető. A motor működési kultúráját 1 fog eltérés még általában nem befolyásolja, egyes benzines motorok esetében.

P.sys | 2014-02-05 11:26 mazda-auto.hu részére

 Üdv!

 

 Köszi.  A vezérlés ha el van rakva, nem okoz a észrevehető változást pl . hideginditásnál, vagy a motor menetdinamikájában? OBD2 van ebben már?

 

 

mazda-auto.hu | 2014-02-05 10:37 P.sys részére

 Viszonylag nehéz egy átlag fogyasztási adat esetében megállapítani, hogy reális, vagy nem, annyi változótól függ. Egy lehetőség a sok közül, mely fogyasztás növekedést okoz (hibát viszont nem), ha pl. a vezérlést egy foggal "elrakják", így egymáshoz képest megváltozik a főtengely és a vezérműtengely helyzete. 

P.sys | 2014-02-05 07:33

 Üdv!

 
 Tudnátok segíteni?
Mazda 323F 1,5B 16V 2000 évjárat BJ alvázkod. Az a gondom, hogy 9 l eszik 100 km-en. Fele-fele arányban használom városban és országuton. Nem taposom, 100-120 km/h-val megyek. Vízhőfok télen-nyáron a pontosan a skála felénél van (90 fok), és normális időben felmelegszik.  Egyenletes az alapjárat, normálisan szépen megy a motor fordulaton is.  Normálisan indul télen is. A gumik gyári méreterük. A gyertyákat a légszürőt is  cseréltem már ez miatt. Az a baj ,hogy télen nyáron ennyi.     A MIL nem gyullad ki.   Tisztitottam a MAF senzort . Falsot nem szív, szerintem.  Ebbe még ha jól tudom nincs ODB 2 csak a motortérben egy DLC csatlakozó. Érdemes a LED-es hibakódolvasással próbálkozni, vagy mit kéne lellenőrizni?
 
Köszi

mazda-auto.hu | 2014-02-03 10:33 dobal részére

 Két gyújtótekercs van a négy gyertyához. A tekercsek darabja 50862,-Ft. Amennyiben gyakori a gyújtás kimaradás, akkor akár stroboszkóp lámpával is kiszűrhető, de ehhez esetleg hosszabb gyertyakábelt kell a próba erejéig alkalmazni, mert  egy-egy gyertyán közvetlenül van a tekercs, csak a másik kettőhöz vezet kábel, de azok is elég "passzentosak", tehát nem feltétlenül fér el a lámpa csipesze.

dobal | 2014-02-02 17:32

Üdv!

A problémám szinte megegyezik az alábbi hozzászólóéval, annyi a különbség ,hogy nálam csak a P0300 hibakód jelentkezett. Szintén néha elerőtlenedik,elmegy az alapjárat stb...

 


Tisztelt mazda-auto.hu! Van egy 2001-es 1,6-os benzines 323f-em, és egy ideje világít, néha villog a motor diagnosztika ikon a műszerfalon. Néha elerőtlenedik, illetve alacsony az alapjárat. Computerre dugva a következő hibakódokat hozza: P0300, P0420. A kérdésem az lenne, hogy melyik alkatrészt érdemes cserélni, hogy elmúljon a hiba?

 

Azt is láttam ,hogy erre az alábbi  válasz érkezett felőletek.


Az első hibakód egy, vagy akár több hengernél gyújtáskimaradásra utal. Ez elsősorban valamelyik gyúkjtótekercs hibáját feltételezi. A második kód már ennek a következménye, így a tekercseket, gyertyákat kell ellenőrizni.

A gyertyák újak,tehát marad a gyújtótekercs.

A kérdésem az lenne ,hogy milyen árban vannak a gyújtótekercsek és ,hogy lehet kiszűrni a hibásat közülük?(1.6 -os ,2001.07, BJ, 323)

A választ előre is köszönöm!



 

cuba.71 | 2014-01-31 21:16 Bukiman részére

 Ettől független az álláspontom nem változott.

Egy bontott mindig lutri marad,az alapfelujitott meg nem,és még GARANCIA is van rá,szóval nem lehet egy lapon emliteni a kettőt.

Gondolom Te,választás hilyán maradtál a bontottnál.??

cuba.71 | 2014-01-31 21:06 Bukiman részére

 Hála istennek,nem vagyok az ajánlásodra rászorulva,de ELNÉZÉST a stilusért,ha erősnek találtad.

Talán azért volt ilyen,mert már régen megirtam ide is,hogy ezekkel az adagolókkal foglalkozunk,és tanácsokkal segitem a DITDs kollegákat,igaz a 626-on,és még ennyi idő után is azt kell,hogy olvassam hogy a gyógyir a betegségre a BONTOTT adagoló.

Néha nem erősségem a türelem,ELNÉZÉST!

Bukiman | 2014-01-31 20:23 cuba.71 részére

Kedves cuba71! Ha mar igy megszolitottal: nem tudom, hogy mit takar egy alap felujitas es nem is vagyok adagolo szakerto. En ezt a modszert tudtam anno magamnak kiszenvedni tudom is en mennyi szivas utan, ezt ismerem. Volt szerencsem ket adagoloshoz is az elozo autommal: az egyik tonkrevagta a hasznaltan vett adagolomat, mert szerinte jobb volt csak a nyomas szabalyozo szelepet megcserelni. Ezek utan volt ket rossz adagolom. A masik csoka meg szetrepesztette a szelepet, uh az addig ugyahogy mukodo adagolom teljesen halott volt. Sok penzembe es idegessegbe kerult mig vegre ment az auto. Az ember tanul belole. Ugy gondolom egy ilyen forumon az emberek probalnak az emberek egymasnak segiteni, ahol lehet. Es ez mukodik is, mert volt mar akinek a "vizes mizeria" (kb 5 perc) iranyt adott. Te meg lehetsz barmilyen jo szakember, ha ilyen kioktato hangot utsz meg elbol, az sokat elarul rolad. Latatlanban is ajanlani akartam a neved, mert lattam a hirdetesed a forumon, miutan post-oltam. Megoldottad az ajanlast. Tovabbi szep estet.

mazda-auto.hu | 2014-01-30 15:17 Asztalosatis12 részére

 Nagyságrendileg 27000,-Ft. Tudjuk postázni utánvétellel. varga@mazda-auto.hu

Alvázszám, név, cím, telefonszám szükséges az ár pontosítása után. Nincs három hete, hogy egy ugyanilyen autón cserélni kellett. Ha a motor működése közben pl. féktisztítót, vagy hidegindítót fújsz a harmonikára, és megemelkedik a fordulatszám, akkor biztosan lyukas.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó