2018. Május 23. Szerda - Dezső

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2012-07-28 12:16

Kedves Barátom! Ezeknél a motoroknál ha olajcserét csinálsz akkor a PCM-nek meg kell ezt az infót adni! Ha ez meg lett adva akkor a PCM méri a PDF előtti és utáni nyomáskülönbséget és ezen adatok alapján dönt a regenelásról. A regenerálás CSAK ADOTT FELTÉTELEK melett érvényesülnek! Tehát input: sebesség, vízhőmérséklet, sebességfokozat stb..Ha megszakadt a reg akkor visszamaradt diesel emeli az oléajszintet!Szerintem Neked Injector hibád van!!!Ha a márkaszervíz megnézte csak a hibakódokat és állította hogy nincs kód az FING A VILÁGBA!!!A mazda MMD-S DATA LOGGER PCM alatt meglátható az injectorok learning factora. Ezt szervízenként 40k, 60kés 100k kalibrálni kell!!Két mód jó a diagnostic-ra, az egyik a kalibráció, amikor először megnézem és felírom az adatokat, majd kalibráció után összevetem azt, a másik az injectorok visszafolyás ellenörzése..ehhez viszont műszerezettség kell...Ha füstöl az GÁZ!Ha fehéren akkor ömlik a diesel a motorba, ha feketén akkor az égés tökéletlen! A másik dolog, hogy meg kellene nézni a PDF szűrőnél a csöveket, csatlakozásokat,valami külső sérülés,stb. Sajnos gyakran előfordul hogy a PDF eltömődik! Ilyenkor én mindig leszerelem és nagynyomású vízzel átmosom és regenerálom. A nagynyomású vízre itt arra gondolok, hogy slagvég elszorítva...a túl nagy nyomás széttörheti a kerámia lemezeket... Remélem érthető voltam, amúgy Mazda szerelő vagyok Australia-ban...szóval benne vagyok minden nap..Ja és ÉLVEZEM! Üdv Zsocibá

Aith | 2012-07-12 22:40

Addig nem volt magas a fogyasztás, utána tűnt fel..

ZoO | 2012-07-12 22:27

Szerintem a DPF problémád csak a tünet volt. A magas fogyasztás az igazi betegség, és a tökéletlen égés okozta a folyamatos DPF regenerációt. (Szerintem).

Aith | 2012-07-12 20:40 Dexx33 részére

Köszi megkaptam, egész komolynak tűnik, ahol eddig voltam, tulajdonképpen egy garázs volt, igaz a srác korrektnek tűnt, csak a fogyasztással nem tudott mit kezdeni. Ha esetleg magas marad a fogyi mit tehetek?

Aith | 2012-07-12 08:04 Dexx33 részére

Küldd el légyszíves az elérhetőségeit, ingarian@freemail.hu.

Dexx33 | 2012-07-10 15:12

mindent O csinal de a mechanikus reszet csak kozvetettul! A hely Esztergom.

csonkasz | 2012-07-10 11:43 Dexx33 részére

Helló! A szűrő kivételt is Ő csinálja, vagy azt mással kell kivetetni? A helység nevét legalább írd meg, hogy mégis merrefelé van, ha rászánom magamat.

Dexx33 | 2012-07-10 11:20 Aith részére

Szia, a szaki 90e - ert javitja ezt. Ammenyiben az osszes nyomaserzekelo es a lambda is rendben van! A szoftwer ebben benne van. NEkem hasonlo gondom volt a kocsimmal azonban 150e km-nel... Ma nincs szurom sem emulator nincs a kocsimban es az auto tokeletesen mukodik! Nincs fust sem olajritkulas, csak ajanlani tudom a kivetelt ez azt a muhelyt ahol nekem is segitett a "szaki" A reklam miadt nem irom ide de ha privatba irtok akkor megmondom!

Aith | 2012-07-10 10:37 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! A baj az, hogy többszöri kódkiolvasás, egyebek során sem sikerült a DPF problémámat elhárítani, ezután kerültem abba a helyzetbe, hogy kikódoltatom. Túl drága volt nekem ez az autó (CHF hitellel ráadásul), hogy ilyen hibákat tolerálni tudjak 120 e Km-nél. Ráadásul én nem is városban használtam... Mindenesetre azt is megtettem, hogy vettem hozzá egy utángyártott DPF szűrőt (a gyári rablás, büntetni kellene), de azzal is ugyanaz volt a hiba, holott a diagnosztika szerint minden szenzor rendben van, Egyik ismerősöm mondta, hogy van egy Mazda szoftveres típushiba, mi szerint a kiégetési ciklus nem fut le, potom 200 e-ért javítja egy "szaki". Na ebben én nem hiszek. Mégis mi lehet a gond, hogy 2e km-enként nekem motorhibjelzés és villogó DPF jelzés jelent meg? Igazából szívesen használtam volna szűróvel is, nekem fél liter dízelolaj nem oszt, nem szoroz,ha nem szennyezem a környezetet, de nem ment!

mazda-auto.hu | 2012-07-09 09:01 Aith részére

Miután külső szoftveresen és hardveresen is beavatkoztak, már a hiba diagnosztizálása sem feltétlen megy úgy ahogy kellene. Azért meg lehet próbálni, Mazda "teszterrel".

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó