2024. Április 26. Péntek - Ervin

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Atis256 | 2012-07-29 22:15

Tisztelt Varga Úr ! Egy használt Mazda vásárlás előtt állok és ebben kérném segítségét ! Kinéztem egy használt Mazda 6-ot, 2007/12 üzembehelyezésű, 121Le, Active felszereltség. A kocsi szervízmúltjáról már mindent tudok, de van egy kis problémám a dpf szűrő terén. Az alábbi Mazda szervízlátogatásai voltak a kocsinak: 2008.10. 17000 km olaj 2009.12. 42000 km olaj 2010.07. 63000 km olaj 2011.08. 74000 km olaj Innen már nem Mazda szervízben járt a jármű. 2011.12. 84000 km olaj 2012.02. 86000 km olaj+dpf szűrő csere Jelenleg: 87000 km van benne Kicsit aggaszt a dpf szűrő cseréje, ilyen kevés km mellett cserélni kellett már a szűrőt. Pedig ~60ezer km-ig biztosan nem városban döcögtek vele, mert normális km futása van. Ráadásúl a dpf szűrő amit felszereltek, nem gyári. Szeretném kérni véleményét, hogy mekkora az esélye annak, hogy a motorral is lehet valami gond (pl. nem tökéletes égés) és az miatt ment tönkre teljesen a dpf szűrő. Hozzáteszem a kocsinak gyönyörű hangja van, nem vettem észre semmi extra dolgot rajta. Másik kérdésem annyi lenne, hogy Önnek mi a véleménye az utángyártott dpf szűrőkkel kapcsolatban, találkozott-e már valamilyen tipussal? Ránézésre az ASSO gyártmányú dpf szűrő került fel a kocsira. Segítségét előre is köszönöm ! Tisztelettel: Attila

lehozsoci | 2012-07-28 12:16

Kedves Barátom! Ezeknél a motoroknál ha olajcserét csinálsz akkor a PCM-nek meg kell ezt az infót adni! Ha ez meg lett adva akkor a PCM méri a PDF előtti és utáni nyomáskülönbséget és ezen adatok alapján dönt a regenelásról. A regenerálás CSAK ADOTT FELTÉTELEK melett érvényesülnek! Tehát input: sebesség, vízhőmérséklet, sebességfokozat stb..Ha megszakadt a reg akkor visszamaradt diesel emeli az oléajszintet!Szerintem Neked Injector hibád van!!!Ha a márkaszervíz megnézte csak a hibakódokat és állította hogy nincs kód az FING A VILÁGBA!!!A mazda MMD-S DATA LOGGER PCM alatt meglátható az injectorok learning factora. Ezt szervízenként 40k, 60kés 100k kalibrálni kell!!Két mód jó a diagnostic-ra, az egyik a kalibráció, amikor először megnézem és felírom az adatokat, majd kalibráció után összevetem azt, a másik az injectorok visszafolyás ellenörzése..ehhez viszont műszerezettség kell...Ha füstöl az GÁZ!Ha fehéren akkor ömlik a diesel a motorba, ha feketén akkor az égés tökéletlen! A másik dolog, hogy meg kellene nézni a PDF szűrőnél a csöveket, csatlakozásokat,valami külső sérülés,stb. Sajnos gyakran előfordul hogy a PDF eltömődik! Ilyenkor én mindig leszerelem és nagynyomású vízzel átmosom és regenerálom. A nagynyomású vízre itt arra gondolok, hogy slagvég elszorítva...a túl nagy nyomás széttörheti a kerámia lemezeket... Remélem érthető voltam, amúgy Mazda szerelő vagyok Australia-ban...szóval benne vagyok minden nap..Ja és ÉLVEZEM! Üdv Zsocibá

Aith | 2012-07-12 22:40

Addig nem volt magas a fogyasztás, utána tűnt fel..

ZoO | 2012-07-12 22:27

Szerintem a DPF problémád csak a tünet volt. A magas fogyasztás az igazi betegség, és a tökéletlen égés okozta a folyamatos DPF regenerációt. (Szerintem).

Aith | 2012-07-12 20:40 Dexx33 részére

Köszi megkaptam, egész komolynak tűnik, ahol eddig voltam, tulajdonképpen egy garázs volt, igaz a srác korrektnek tűnt, csak a fogyasztással nem tudott mit kezdeni. Ha esetleg magas marad a fogyi mit tehetek?

Aith | 2012-07-12 08:04 Dexx33 részére

Küldd el légyszíves az elérhetőségeit, ingarian@freemail.hu.

Dexx33 | 2012-07-10 15:12

mindent O csinal de a mechanikus reszet csak kozvetettul! A hely Esztergom.

csonkasz | 2012-07-10 11:43 Dexx33 részére

Helló! A szűrő kivételt is Ő csinálja, vagy azt mással kell kivetetni? A helység nevét legalább írd meg, hogy mégis merrefelé van, ha rászánom magamat.

Dexx33 | 2012-07-10 11:20 Aith részére

Szia, a szaki 90e - ert javitja ezt. Ammenyiben az osszes nyomaserzekelo es a lambda is rendben van! A szoftwer ebben benne van. NEkem hasonlo gondom volt a kocsimmal azonban 150e km-nel... Ma nincs szurom sem emulator nincs a kocsimban es az auto tokeletesen mukodik! Nincs fust sem olajritkulas, csak ajanlani tudom a kivetelt ez azt a muhelyt ahol nekem is segitett a "szaki" A reklam miadt nem irom ide de ha privatba irtok akkor megmondom!

Aith | 2012-07-10 10:37 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! A baj az, hogy többszöri kódkiolvasás, egyebek során sem sikerült a DPF problémámat elhárítani, ezután kerültem abba a helyzetbe, hogy kikódoltatom. Túl drága volt nekem ez az autó (CHF hitellel ráadásul), hogy ilyen hibákat tolerálni tudjak 120 e Km-nél. Ráadásul én nem is városban használtam... Mindenesetre azt is megtettem, hogy vettem hozzá egy utángyártott DPF szűrőt (a gyári rablás, büntetni kellene), de azzal is ugyanaz volt a hiba, holott a diagnosztika szerint minden szenzor rendben van, Egyik ismerősöm mondta, hogy van egy Mazda szoftveres típushiba, mi szerint a kiégetési ciklus nem fut le, potom 200 e-ért javítja egy "szaki". Na ebben én nem hiszek. Mégis mi lehet a gond, hogy 2e km-enként nekem motorhibjelzés és villogó DPF jelzés jelent meg? Igazából szívesen használtam volna szűróvel is, nekem fél liter dízelolaj nem oszt, nem szoroz,ha nem szennyezem a környezetet, de nem ment!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó