2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Sunyigeri | 2017-05-21 20:34

Sziasztok! Valaki cserélt már féltengely külső csuklót MPV-n? Ha igen hol vásárolta hozzá? Mert eddig amit a Bárdi, Unix, Kovácsautó, stb. hoz az eggyik sem passzol az enyémre :( . Esetleg szakszervíz?

ep-son | 2017-05-19 21:14

Két hónapig állt az autóm a lakatosnál, és bikázás után két hoszú villogással maradtam a légzsáklámpánál. Végre eljutottam egy komoly szerelőhöz, aki minden tőle telhetőt megtett, hogy újra élessze a rendszert. Sajnos hasztalannak bizonyult az igyekezete.

A 2-es számú hibakódot adja ki, az egység sorozatszáma vagy azonosító számA 3326949.

Véleménye szerint egy új légzsákvezérlő központi egységre lenne szükségem, aminek a beszerzési ára kb 180 ezer forint.

Van-e valakinek ötelte, javaslata, tapasztalata ilyen téren? Esetleg bontóból beszerezhető-e? Köszönöm!

lordpici | 2017-05-17 15:55 BZ részére

Hali BZ!

Köszi az infót. Nem jó hír:-(. Azért adok egy esélyt a rugónak, olajcserének, rudazat holtjáték ellenőrzésnek, mert napjában csak 2-3szor csinálja, talán kitolható a váltó csere ezzel. Remélem segít a gyors beavatkozás a váltónak, a bontott váltót meg majd megpróbálom beszerezni a közeljövőben, azt felújíttatom, és majd azután cseréltetem ki. Sajnos a gép állandó mozgásban, nem tudom letámasztani 1-2 hétre. Most megy majd a kocsi műszakira, a vezérlés csere is esedékes, így egy valag pénzt fogok rákölteni májusban, a váltó csere már nem fér bele.

Holnap viszem a szerelőhöz a váltó miatt, majd írok, mi lett a javítás eredménye.

Üdv: lordpici!

szandras | 2017-05-17 11:25

Sziasztok!

Tudom vannak hirdetési oldalak, de gondoltam itt is lehetnek akik éppen tájékozódnak vagy keresnek eladó mpv-t.

Eladó 2003-as diesel MPV-nk megkímélt családi bálnánk, gondos gazdától 7 teljes értékű üléssel. Az eladás oka egyszerű, két autónk van sokat járunk városban és így ez a nagy nincs kihasználva és nem is tesz neki jót a folyamatos városozás. Ami fontos az autóban motorcsere történt, amikor egy 2010-es japán import motort kapott nagyon kevés kilométerrel. A motor erős dinamikus, fogyasztása 6,7-8,3l között mozog lábméret függő :). Az autón vannak esztétikai hibák (felületi, nem szétrohadt) de összességében szép állapotú. Kérésre küldök képeket. Az autóban cserélve lett elől új féktárcsák, fékbetétek, új hátsó lengéscsillapítók, nemrég cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, teljes felújításon esett át a turbó és a 4 porlasztó, kettős tömegű lendkerék tökéletes, futómű tökéletes. 80-90%os nyári gumival alufelnin és egy garnitúra téli gumi acélfelnin dísztárcsákkal. Az autóban 140e Ft értékű minőségi hangtechnika van amit az ár nem tartalmaz, megegyezés tárgyát képezi, amennyiben nem kell akkor a gyári kerül vissza az autóba. Az autó előéletéről szinte mindent tudok így szívesen elmondom. Autóbeszámítás lehetséges olcsóbb benzines érdekel mivel városi használatra kell. Egyezkedni lehet komoly érdeklődés esetén az autó mellett pénzel a zsebben. irányára: 1.150000 Ft

Remélem nem sértek meg senkit, hogy ide felraktam ha nem helyes admin úgy is törli. Érdeklődni az alábbi számon lehet +36hetven419ötvenegy31

 

BZ | 2017-05-17 07:24 lordpici részére

Szia lordpici,

egy korábbi (2016/02/05) hozzászólásomban ezt írtam a ötödik fokozat kidobálásával kapcsolatban:

“Ez sajnos “típushiba” katetgóriás, az 5. fokozat kopása szokta okozni, amit az gyorsít fel, ha pl. ötödikben alacsony fordulatról erőltetik a gyorsítást: nagy a nyomaték, viszonylag kicsi a fogaskerék, hosszabb távon nem viseli jól. A váltót fel lehet újítani, de jóval drágább, mint beépíteni egy bontottat. Az enyémbe egy első generációs 6-osból származó bontott váltó került végül, annak csak a végáttétele tér el az MPV váltójától. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy kevésbé dinamikus tőle az autó, lassabban gyorsul, cserébe ugyanahhoz a sebességhez kevésbé kell forgatni a motort. Így kicsit kevesebbet is fogyaszt, esetemben autópályás használatnál ez egy litert jelentett, – bár ez nem volt szempont a döntésnél, hogy MPV-s vagy 6-osból származó váltó kerüljön bele.

Átmeneti megoldásként meg lehet próbálkozni az 5. fokozat reteszeléséért felelős rugó tuningolásával is, az egy nagyságrenddel olcsóbb beavatkozás, de nálam nem bizonyult tartósnak, plusz nem is vagyok benne biztos hogy jót tesz a váltónak.”

Szóval sajnos a végső megoldás erre mindenképp a váltócsere/felújítás, minden más olcsóbbnak látszó művelet (olajcsere, rugótunning, rudazat piszkálása) nem oldja meg tartósan a problémát.

lordpici | 2017-05-15 15:04 kpeter részére

Hali, kpeter!

Köszi az infót, szólok a szerelőmnek, hogy először a rugót cserélje, feszítse, illetve a rudazat holtjátékát nézze át, hátha segít.

Hali, INDYGO!

 Köszi a tippet, ha már hozzá nyúlunk  váltóhoz az olajat is cseréljük, ártani nem árt:-).

Ha van eredmény, megírom, ha nincs azt is.

Üdv: BAtti!

kpeter | 2017-05-15 13:30 lordpici részére

Szia lordpici,
a válasz sajnos nem a váltóolaj. Az alábbiakat a Te kérdésedre is írom válaszként, nem okoskodni szeretnék. Régi MPV-s vagyok (8 éve) és kb. ismétlődő kérdések-válaszok szoktak megjelenni itt a fórumon is, a típussal kapcsolatban. Ha rá tudsz keresni, nekem itt a fórum még szóra nem sikerült. akkor Te is találkozol velük. Közel 100%-ban nagyon jó válaszok jöttek, legalábbis egy időben, a kérdésekre. Akárki, akármit ír, ezek az MPV-k (persze a korábbi gondatlan gazdáktól vásárolt autók utóélete nehézkesebb) nagyon jó autók. Minden autónak vannak hibái, pláne 10 éves kor felett. Én 8 éve használom a most 15. éves autómat és a kb. megszűnt rozsdásodáson (különösen a hátsó híd és hátsó sárvédők), a tolóajtók központi zárjainak cseréjén, és az injektortömítések cseréjével megszűnő csereolajfogyáson kívül csak a szokásos, ún. kopó alkatrészekre kell ügyelni. Illetve az általad most kérdezett 5. sebesség kiugrásról hallotam (még nem tapasztaltam). Erről azt hallottam, hogy ideiglenesen a rugó (talán cseréjével, megfeszítésével), de idővel csak egy bontott váltóval oldható meg. Persze ez nem kellemes, de ismét csak azt tudom mondani, hogy ár-érték arányban nem találsz jobb autót, ahol kell a kényelem, a méret, a biztonság stb.

Üdv.: Péter

INDYGO | 2017-05-15 13:11 lordpici részére

Szia!

Váltóolaj? De ez csak tipp. 100000 km-ként cserélni kell! 

lordpici | 2017-05-15 12:45

Hello Mindenkinek!

Idén februárban vettem egy 2005-ös dizel  MPV-t. Azóta 15ezer km-t mentem vele és minden ok volt eddig. Most egy váltó hibát produkál, 5-ösben gyorsításnál, vagy emelkedőn, nagyobb terhelésnél kidobja a fokozatot. Tapasztalt már ilyet valamelyikőtök? Mi lehet a baj, rudazattal vagy a váltóval lehet a baj? A többi fokozatt patent.

Előre is köszönöm, Üdv: BAtti

wa1907 | 2017-05-15 10:46 mazda-auto.hu2 részére

Esetleg valami javaslat Xado termékre. Olaj + üzemanyag rendszer tisztítás. Jelenleg 180 000 környékén van a km óra  állás.

 

Még egy kérdés: előélettek kapcsolatosan az alvázszámot hova tudom elküldeni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó