2018. Február 25. - Géza

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


INDYGO | 2017-06-23 19:55 kpeter részére

Szia!

KÖSZÖNJÜK!!! Egyébként teljesen igazad van. Nem csak itt, hanem más fórumon is, ha baj van, mindenki tud segítségért kiabálni. VISZONT amikor már jó a gép, vhogy elfelejti megosztani a tapasztalatot v. a megoldást. 

kpeter | 2017-06-23 07:26 nagydann részére

Szia nagydann,

Szívesen leírom, amit kb. 3-4 éve már megosztottam itt a fórumon, hogy nekem ezt hogy sikerült megoldanom. A megoldást illetően akkor voltak szkeptikus hangok, hogy 100 fokra is felmelegedhet a körben a víz, meg a nyomástűrés stb. Én városban, autópályán, nagyobb megterheléssel is használom az MPV-met, de még egyszer sem volt gond ezekkel. Kb. 10 e Ft volt az anyagköltség, 5-rétegű műanyagbevonatos-alu kombinációjú, kézzel hajlítható, méretazonos építkezéseknél is alkalmazott fűtéscsővel helyettesítettük a csöveket, végig ki lettek cserélve, tehát a hátramenő és a visszamenő ág is. Le lett bontva a jobb hátsó műanyag belső oldalborítás az utastérben és a gumi végcsatlakozásokhoz rögzítve hibátlan lett az eredmény. Még kapott egy élénkpiros hővédő borítást, héjazatot a cső, így most egy tuningkocsihoz hasonlít a kocsim alja. Szerintem egy ügyesebb ember házilag ki tudja magának cserélni. Lehet, hogy van egyéb megoldás is, de nekem ez hibátlanul működik.

Még annyit, hogy nagyon jó ez a fórum (köszönjük a “fenntartónak”), a felhasználóktól viszont hadd kérjem, hogy ugyan küldjünk már vissza egy köszönömöt, ha pláne személyes kérdésekre, igényekre valaki veszi a fáradságot és visszaír. Higgyétek el, jót tesz a segítő szándéknak, hangulatnak is, ha megköszöni az illető (voltak, vannak erre jó példák is).

Minden jót!

Üdv.: Péter

nagydann | 2017-06-22 18:02

Sziasztok!

 

Biztosan 100x volt már róla szó itt a fórumon, de szeretném ha azok akik már átestek rajta tudnának segíteni.

MPV-ben a hátrafelé menő hűtővízcső az autó alján szétrohadt, kilukadt. Hogyan érdemes javítani? Csak a lukas részt kivágni vagy kicserélni valami hasonló csőre az egészet?

 

Köszi előre is!

kpeter | 2017-06-20 13:29 Kassai Péter részére

Szia Péter,

én is gondolkodtam ezen, de ezek kormányváltós, amerikai piacra gyártott modellek és ahogy a csatolt képeken látszik, az európai piacosoknál nem férne el a padlón lévő váltó + tartókonzol kombótól.

Nem lehetne kihúzni. Az ebayen vannak ilyenek, persze színben eltér(het)nek (http://www.ebay.com/itm/00-01-02-03-MAZDA-MPV-FRONT-CENTER-DASH-COMPARTMENT-TAN-OEM-/162557391908?hash=item25d92cf424:g:BDwAAOxy1JBSTFfu&vxp=mtr).

Szóval – hacsak házilag nem barkácsolsz oda valamit – marad a nagy fekete lyuk.

Üdv.: Péter

Kassai Péter | 2017-06-20 06:07

És egy érdekes kérdés!

https://www.youtube.com/watch?v=1zEg8gqtAIc&t=6s

ezen a linken a középkonzol alatti tároló megoldás!

kihuzható pohártartó és (bár nem látszik) alatta egy csukahó tároló :)

lehet ilyet utólag?

Kassai Péter | 2017-06-20 05:58 mazda-auto.hu2 részére

Akkor kénytelen leszek elcaplatni 1x Győrbe :(

MÁS:

a rádiót cserélném ki, van erre valami jól bevált építőkeret?

mazda-auto.hu2 | 2017-06-19 15:33 zsero részére

Miután a motorcsere után jelentkezett a hiba, ott kellene keresni az okát.

Elsőként le kell ellenőrizni, hogy a vákum rendszer jól lett-e összerakva. Egy rossz helyre rakott cső már elég hozzá. 

mazda-auto.hu2 | 2017-06-19 15:28 Kassai Péter részére

Ami biztos, az a gyári műszer.

dampfl | 2017-06-19 15:17

Tisztelt Szakértők,

 

Vízhűtővel kapcsolatos kérdésem lenne, az autó paraméterei: 2000 évjárat, 2000cc Beniznes, alvázszám:JMZLW19F2Y0103129.

Már javított vízhűtőt cselénem szükséges, az a kérdés, hogy más Mazda tipusé jó lehet bele vagy sem, ill hol és milyen áron tudnék hozzá jutni.

Tapasztalatok alapján csak eredeti látezik.

Köszönöm válaszukat: Dampf László

 

zsero | 2017-06-16 18:55

Tisztelt Mazda-Autó,

Egy Mazda MPV 2.0 dízel RF5C-ben motorcsere volt, és azóta melegen nem jó a fékrásegítés. Hidegen jó, és melegen az első fékezés jó, de ha
azonnal pumpálok egy másodikat akkor az már kemény és rásegítés
nélküli (műszerfalon a piros féklámpa ilyenkor világít amíg nyomom a
pedált).

A motorcsere előtt semmilyen ilyen hiba nem volt a fékkel. A régi
motor vákuumpumpája van visszarakva, és a fékrásegítő dobhoz nem
nyúltak. Nem értem mitől jöhetett elő ilyen probléma, valamint hogy
mit kellene cserélnem. A szerelők a rásegítő dobra gyanakodnak. Ön szerint ennek a cseréjével kellene kezdeni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó