2025. Június 20. Péntek - Rafael

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:51 instal részére

Nálunk egy befecskendező fej ára egyébként 100000 Ft körül alakul, ehhez jön pár tömítés és a diagnosztika ehhez képest elenyésző ára.

mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:49 dobaki2 részére

Minden eset egyedi, és a mérési jegyzőkönyvek is szerepet játszanak az elbírálásban. Az igazi szakemberek gyakorlatilag egyértelműen meg tudják állapítani, hogy anyaghiba, vagy nem megfelelő üzemanyag okozta a károsodást. Csak két érdekes adat szemléltetésül: A mozgó alkatrészek illesztési hézaga 0,002 mm. Egy hajszál kb. 30-szor vastagabb. Az üzemanyag 2000km/h sebességgel is átmehet a befecskendező csúcson.

mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:41 várati részére

A gyár valóban módosította menet közben a feltöltési mennyiséget, a sok autóban utólagosan kicserélt módosított nívópálca is ezt célozta.

Érdekes kérdés, és hosszú lenne rá a részletes válasz, de megpróbálom röviden leírni. A feltöltési mennyiség csökkentésének három oka lehet. Az első, hogy az olajszintet egyáltalán nem ellenőrző ügyfelek autóiban se haladja meg a X jelzést két olajcsre között. A második, hogy a kevesebb olaj gyakrabban van átlagosan magas hőmérsékleten, így a rövidebb utakra használt autókban is van esély a regenerációk során belekerült gázolaj mennyiség csökkenésére. A harmadik ok pedig a motor önjárásának a megelőzése, mely magas olajszint esetén könnyeben bekövetkezhetett. Ilyenkor a karterból felkerülő motorolaj a tüzelőanyag és nehéz leállítani a motort. Ez viszont okafogyottá vált a legutóbbi programozás elvégzésével, mely után az olajnyomás lámpa jelzi a valószínűen túl magas olajszintet.

A motor szempontjából a több motorolaj egyébként előnyösebb lenne, de ehhez az olajszint gyakoribb ellenőrzése lehet szükséges a DPF-es autókban. A több olaj tovább tartja eredeti tulajdonságait, kisebb az oxidációja is, nagyobb a termikus egyensúlya is..stb...

A Dexelia nem rossz olaj, de tudni kell, hogy a jelenlegi C1-es (alacsony hamu) motorolajok ásványi bázisúak, tehát nem teljesen szintetikusok, így a stabilitásuk stb...is valamivel gyengébb. A Mazda gyár egyébként szigorúan előírja a 10000km vagy egy év olajcserét (éppen a napokban nyomatékosította) minden rövid, vagy városi, taxi, oktató..stb..használatú autó esetében, de a kereskedések, szervizek nem merik ezt forszírozni, hiszen akkor drágább lenne az autók szervizelése, amit nehéz "eladni", és a tulajdonosok többsége is az autó hibájának vélné a dolgot, pedig éppen az a hiba, hogy a marketing megelőzte a műszaki kívánalmakat.

mazda-auto.hu | 2010-06-10 08:20 lippel részére

Az valóban sajnálatos és érthetetlen, ha válaszra sem méltattak, viszont benzinkútakat-hálózatot nem minősíthet a Mazda.

dobaki2 | 2010-06-10 05:48

Akkor most nem értem a problémát!

Ha 3 illetve 5 év (kiterjesztett gari) alatt meghibásodik az üzemanyagellátó rendszer akkor azt nem lehet "ingyen" javítatni?

Tényleg felmerül a kérdés, hogy akkor hol tankoljak? Hol van felsorolva, hogy hol lehet, és hol nem lehet tankolni? Ez egyébként törvényellenes, mert a szabványnak megfelelő üzemanyag felhasználása miatt romlik el a befecskendező akkor az garanciális probléma! Az más kérdés, hogy az MMH jogosan mondhatja 3 év után, hogy "sorrrrry" de lejárt a garancia, FIZESS!

Persze ez nem jó reklám, mert más márkánál a gyártó még így is át szokta vállalni a javítási költség jelentős százalékát!

várati | 2010-06-09 18:54

Kedves mazda-auto!
A 2D 2006 motorolaj feltöltési mennyiségével kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményedre,mivel időnként ellentmondásos információkat lehet hallani.
A gépkönyve 5l olajat ír,a szerviz pedig 4l-rel tölti fel,ami a nívópálca alsó szintje és hivatkozik a gyár utasítására,mely szerint a DPF miatt ennyire módosították a feltöltési mennyiséget.
Nem okozhat elégtelen kenést ez a mennyiség?
A Dexelia megfelelően jó minőségű kenőanyag?
Köszönettel Attila

lippel | 2010-06-09 17:55

Ja. Tényleg annyira korrektül állnak a dolgokhoz, hogy két megkeresésemre sem mozdította füle botját se a Mazda Motor Hungary.
Elhiszem, hogy te véded a mundér becsületét, de tényleg úgy állnak a dolgokhoz, hogy más is hozzáférjen.
Egyébként én nem olvastam sem a könyvben sem a szervízfüzetben olyan kitételt, hogy mely országok mely kútjainál lehet tankolni bele.
Vagy van valahol ilyen leírva?

mazda-auto.hu | 2010-06-09 17:04 instal részére

A mai nagynyomású dízelek esetében nem szabad elfelejteni, hogy gyakorlatilag mikroszkópikus méretű tűrésekkel rendelkező alkatrészeknek kell többszázezer kilométeren át egyáltalán nem laboratóriumi tisztaságú körülmények között üzemelnie. A rendszer ebből kifolyólag a változó üzemanyag minőségnek veszélyeinek is ki van téve. A Mazda is részben máshoz állt korábban a dízel üzemanyag ellátó rendszer meghibásodásaihoz, míg valakinek fel nem tűnt a gyárban, hogy tőlünk nyugatabbra gyakorlatilag egyáltalán nincsenek ehhez az elemekhez tartozó garanciális cserék. Nem, nem kell eladni 100000 km felett a dízel Mazdákat, de minden újkori dízel tulajdonosnak tisztában kell lennie az előbbi tényekkel. Egyébként a Mazdákra még így sem általánosítható a probléma, és a gyár hozzáállása továbbra is a legjobbak között említhető ebből a szempontból is, mégha neked ez most sovány vigasz is. Sajnálom. Előzményeket, illetve kilométer óra állást nem írtál.

instal | 2010-06-09 15:39

Nincsen négy éves az autóm, s nem hagy nyugodni, hogy a Mazda magyarországi képviselete természetesnek tekinti, hogy az autón egy 250 ezres szervítre volt szükség (porlasztó csúcs csere DE CSAK EGY!) s lerázzák magukról a szavatossági igényt. Ti mindannyian 4 évre vettétek a Mazdátokat? Vagy a 100 ezer kilóméter felett már el kell adni a diesel Mazdákat? Mi van, ha holnap egy másik, majd egy hónap múlva egy harmadik porlasztó is köszöni szépen elromlik...... NEM ILYEN HOZZÁLLÁST VÁRNÉK!!!

Zotyo74 | 2010-06-08 19:00

Sziasztok!
nemrégiben az autómban - 2003 évi m6 136le dízel - kuplung felső munkahengert cseréltek, mivel hip-hopp beragadt a kuplungpedál.A szaki, aki cserélte - elmondása szerint- először magát a kuplung szerkezetet nézte meg, hogy ott lehet-e a hiba, de mint kiderült nem.
A javítást követően a olyan "problémát" észleltem, hogy kb. 1500-as fordulat feletti váltásnál surlódás szerű hang hallatszik, illetve a a javítást után egy-két alkalommal beragadt a pedál, de vissza ugrott beavatkozással. Azóta a beragadás nem jelentkezett.
Lehet-e olyan probléma, hogy valamilyen szigetelést nem tett vissza a szaki
és ez a zaj jön be az utastérbe?aki találkozott már hasonló problémával kérem jelezze, nagy segítség lenne.
Üdv M.Z

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó