2025. Június 24. Kedd - Iván

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dobaki2 | 2009-04-16 15:21

2008-as 2.0 diesel (140 Le) Mazda 6 motorjában csörög a vákumpumpa (szervíz szerint). Meg akarnak győzni, hogy az így természetes. Már két diesel mazdám volt ezelőtt (M6 és M5) de egyiknek sem adott semmilyen hangot a vákumpumpa. Eleinte csak a gyorsításnál és a hirtelen gázelvételnél csörgött, de jelenleg már 3000 fordulatnál folyamatosan kerreg. Furcsa módon a visszahívásos software frissítés után jött elő a hiba. Lehet köze a vákumpumpa hangjának a software frissítéshez, vagy csak véletlen az egybe esés? A szalonban az erősködésem hatására beindítottak egy ugyan olyan motorú tesztautót, és láss csodát, az nem csörgött!! A csörgéssel egyidejüleg egy furcsa bugó hangja is van a motornak a dieseles hang mellett. Ez a gyorsításkor és gázelvételkor jelentkezik leginkább. Lehet hogy ez is a vákumszivattyú?

mazda-auto.hu | 2009-04-15 13:50 p5226 részére

Szinte biztos, hogy van tárolt hibakód, így kár lenne találgatni, hibakód olvasást kell végeztetni.

p5226 | 2009-04-15 12:17

Ja és mostanában elég csúnya a hangja a kocsinak, pegid most lett porlasztó cserélve-betanítva, olajcsere stb... EGR rosszalkodhat? Vagy annak a vezérlő elektronikája? Köszi mégegyszer előre is

p5226 | 2009-04-15 12:12

Sziasztok!
Mazda6 sportdiesel-em mostanában elég sürün szeret leállni.Egyszerűen pl 2.-ban benyomom a kuplungot mert piroslámpát kaptam, és abban a pillanatban leáll.Mindez inkább hidegen.És van egy hibakijelzés is a müszerfalon, ami a motorlogo és a dsc kisautó sárga lámpák egyszerre villanak fel, majd néhány napon belül kialszik, és ujra előjön.... Mi ez a jelenség? Köszönöm előre is.Üdv

Fecó | 2009-04-14 19:28

Köszi a választ mazda-autó.

mazda-auto.hu | 2009-04-14 15:56 Fecó részére

Ha eléri az X jelzést, vagy ha villog a DPF lámpa és a kódok alapján szükséges.

Fecó | 2009-04-14 14:53

Üdv mazda-autó.Észre vettem hogy emelkedett az olaj szint,4mm,a 143-as,DPF-s Mazda6-nál.Még eredeti a nívópálca.Kb 2 centit emelkedhet a maxig,de a lámpa,DPF problémát,rendellenességet nem jelzett eddig.A kérdésem az lenne,akkor kell olajat cseréltetni,ha el éri a maxot?Mivel sokat nem megyek vele,augusztusba esedékes az olaj csere,(évente,10000-ként szoktam)addig meg talán kibirja.Köszönöm.

bilipeti | 2009-04-14 14:48 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen, sokat segítettetek!
Peti

mazda-auto.hu | 2009-04-14 14:16 ammerunia részére

1. A 2,0-2,2 Mazda DPF-es típusok esetében különösen fontos az olajszint rendszeres ellenőrzése a nívópálcával.
2. Az előző olajcserét vagy be kellett jegyezni a szervizkönyvbe mint garanciális javítás, vagy fel kellett vezetni a DSR rendszerbe. Tehát mindenképpen rögzítve van, milyen km óra állásnál volt az olajcsere. Ebből következően az akkori állás +20000km vagy 1 év múlva kell cserélni, ha nem lesz addig a cserét megkövetelő probléma. A 60000-res szervizen pedig az olajcserén kívüli dolgokat kell elvégezni.
3. A szervizkönyv és a DSR jelentés kinyomtatása két külön dolog. Szervizkönyvnek mindenképpen lennie kell, míg a jelentés kinyomtatása nem szükséges minden esetben, hiszen kérésre bármikor megoldható és az összes addigi szervizt tartalmazza.

ammerunia | 2009-04-14 12:05

Közben megoldódott, korrektül jártak el.

Szervízkönyv helyett pedig nyomtatást kapok, amin szerepelni fog valamennyi szervíz bejegyzés. Elvileg.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó