2025. December 19. Péntek - Viola
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 Sport 2.0i
MAZDA dízelmotor, MZR-CD.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó










gaboca | 2009-04-16 17:48 dobaki2 részére
Szia!
Nekem 2007 M6-n ugyanilyen problémám van.pontosan ugyanezek a tünetek vannak a szoftver frissités ota + nemkem hidegen 1500-1750 ford. között fémes ütemes kopogás hallani (olyan szelep hang féle).
De 10-15 perc után csak azok a tunetek tapasztalhatók amit te is leirtál.
Nekem kicserélték a vakuum pumpát de semmi sem változott azóta.
Valami más lesz a bibi, próbálj másfelöl közeliteni!
Ha megoldodott a dologok, ird meg!
Köszi.
Gabi.
dobaki2 | 2009-04-16 15:21
2008-as 2.0 diesel (140 Le) Mazda 6 motorjában csörög a vákumpumpa (szervíz szerint). Meg akarnak győzni, hogy az így természetes. Már két diesel mazdám volt ezelőtt (M6 és M5) de egyiknek sem adott semmilyen hangot a vákumpumpa. Eleinte csak a gyorsításnál és a hirtelen gázelvételnél csörgött, de jelenleg már 3000 fordulatnál folyamatosan kerreg. Furcsa módon a visszahívásos software frissítés után jött elő a hiba. Lehet köze a vákumpumpa hangjának a software frissítéshez, vagy csak véletlen az egybe esés? A szalonban az erősködésem hatására beindítottak egy ugyan olyan motorú tesztautót, és láss csodát, az nem csörgött!! A csörgéssel egyidejüleg egy furcsa bugó hangja is van a motornak a dieseles hang mellett. Ez a gyorsításkor és gázelvételkor jelentkezik leginkább. Lehet hogy ez is a vákumszivattyú?
mazda-auto.hu | 2009-04-15 13:50 p5226 részére
Szinte biztos, hogy van tárolt hibakód, így kár lenne találgatni, hibakód olvasást kell végeztetni.
p5226 | 2009-04-15 12:17
Ja és mostanában elég csúnya a hangja a kocsinak, pegid most lett porlasztó cserélve-betanítva, olajcsere stb... EGR rosszalkodhat? Vagy annak a vezérlő elektronikája? Köszi mégegyszer előre is
p5226 | 2009-04-15 12:12
Sziasztok!
Mazda6 sportdiesel-em mostanában elég sürün szeret leállni.Egyszerűen pl 2.-ban benyomom a kuplungot mert piroslámpát kaptam, és abban a pillanatban leáll.Mindez inkább hidegen.És van egy hibakijelzés is a müszerfalon, ami a motorlogo és a dsc kisautó sárga lámpák egyszerre villanak fel, majd néhány napon belül kialszik, és ujra előjön.... Mi ez a jelenség? Köszönöm előre is.Üdv
Fecó | 2009-04-14 19:28
Köszi a választ mazda-autó.
mazda-auto.hu | 2009-04-14 15:56 Fecó részére
Ha eléri az X jelzést, vagy ha villog a DPF lámpa és a kódok alapján szükséges.
Fecó | 2009-04-14 14:53
Üdv mazda-autó.Észre vettem hogy emelkedett az olaj szint,4mm,a 143-as,DPF-s Mazda6-nál.Még eredeti a nívópálca.Kb 2 centit emelkedhet a maxig,de a lámpa,DPF problémát,rendellenességet nem jelzett eddig.A kérdésem az lenne,akkor kell olajat cseréltetni,ha el éri a maxot?Mivel sokat nem megyek vele,augusztusba esedékes az olaj csere,(évente,10000-ként szoktam)addig meg talán kibirja.Köszönöm.
bilipeti | 2009-04-14 14:48 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen, sokat segítettetek!
Peti
mazda-auto.hu | 2009-04-14 14:16 ammerunia részére
1. A 2,0-2,2 Mazda DPF-es típusok esetében különösen fontos az olajszint rendszeres ellenőrzése a nívópálcával.
2. Az előző olajcserét vagy be kellett jegyezni a szervizkönyvbe mint garanciális javítás, vagy fel kellett vezetni a DSR rendszerbe. Tehát mindenképpen rögzítve van, milyen km óra állásnál volt az olajcsere. Ebből következően az akkori állás +20000km vagy 1 év múlva kell cserélni, ha nem lesz addig a cserét megkövetelő probléma. A 60000-res szervizen pedig az olajcserén kívüli dolgokat kell elvégezni.
3. A szervizkönyv és a DSR jelentés kinyomtatása két külön dolog. Szervizkönyvnek mindenképpen lennie kell, míg a jelentés kinyomtatása nem szükséges minden esetben, hiszen kérésre bármikor megoldható és az összes addigi szervizt tartalmazza.